Fitness Seller

10 Basis Regels Spiergroei

Keylogger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Dit is belangrijk voor beginners lees dit goed!

10 Basisregels

1. Train niet te vaak. Spieren herstellen en groeien als je rust, dus niet terwijl je traint. Je kunt een bepaalde spiergroep pas weer trainen wanneer het zijn kracht terug heeft, oftewel wanneer je geen spierpijn meer voelt.
  2. Train niet te licht. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat spieren gaan groeien wanneer er spiercellen beschadigd zijn. Om deze spiercellen af te breken en zo de groei van de spieren te bevorderen, moet je niet te licht trainen. Voor enig resultaat moet je gewichten nemen die zo zwaar zijn dat je series kunt maken van hoogstens 12 tot 15 keer. Een enkele keer afgewisseld met gewichten waarmee je niet meer dan 4 tot 6 keer de oefening kunt doen.
  3. Voer de oefeningen uit met de juiste techniek. Gooi niet met de gewichten. Zo voorkom je blessures.
  4. Doe een warming-up van 10 tot 15 minuten voor je training. Zo voorkom je blessures.
  5. Vergeet niet om adem te halen. (Geloof het of niet, veel mensen houden hun adem in). Adem uit tijdens krachtinspanning.
  6. Train grote spieren eerst (benen, rug, borst) vóór de kleinere spieren.
  7. Probeer te stretchen. (Na je training zodat je al opgewarmd bent, het bevordert herstel).
  8. Train niet langer dan 1 tot 1,5 uur.
  9. Train regelmatig. Het is beter om consequent 2 of 3 keer per week te sporten, dan onregelmatig. Ook moet er vooruitgang zijn in je trainingen. Om het beoogde resultaat te behalen moet je regelmatig je schema verhogen: meer series, langere series of zwaardere series. Je spieren worden zodoende gedwongen om sterker te worden.
  10. Verander je trainingsschema of manier van trainen regelmatig. Zo blijven je spieren steeds nieuwe 'prikkels' krijgen. Je lichaam wordt steeds efficiënter in het aanpassen aan de nieuwe routine. Je kunt bijvoorbeeld variëren met het aantal series, de snelheid waarmee je ze doet, met het gewicht of met de oefeningen zelf. Zo blijf je zelf ook plezier houden in het sporten en voorkom je dat het een sleur zou kunnen worden.

1. Train niet te vaak.
9. Train regelmatig.

hmm

Leuk dat je hier moeite voor doet maar dit topic staat over een paar weken op pagina 5 van de lijst met topics en dan ziet niemand het meer.

Daarom hebben we de sticky's

• Topic Starter Topic Starter
1. Train niet te vaak.
9. Train regelmatig.

hmm

Regelmatig betekent - regelmaat in je training zodat je bijvoorbeeld op dezelfde dagen traint en niks mist enz.

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

Leuk dat je hier moeite voor doet maar dit topic staat over een paar weken op pagina 5 van de lijst met topics en dan ziet niemand het meer.

Daarom hebben we de sticky's

Spasibo ze moeten hier een sticky van maken xd

Copy-paste?

Niet trainen wanneer je nog spierpijn hebt, gtfo!

Als dit een stiky wordt ga ik mijn anus bleken, t*ring...

overigens wel opvallend dat alle regels over training gaan en niet over voeding.

Zit Big T ons nu te trollen???

ik weet niet waar diet op slaat ik ben pas 2 weken bezig en ben 12 keer gegaan in 14 dagen ik denk gewoon zo hard knallen als je kan

Train niet te vaak regelmatig

Dus eigelijk moeten we maar 2 keer per week naar de fitness gaan ? Train niet te vaak

cutler traint niet eens..

Lol... dit lijstje ben ooit eerder tegengekomen geloof ik
Beetje overbodig wat mij betreft we hebben hier geweldige sticky's voor dus ga iets nuttigs posten

Terug
Naar boven