Zie titel,
kan iedereen 10% bodyfat halen ? of is dit voor sommigen virtueel onhaalbaar ?
ik vraag het me eerlijk gezegd af.. sommige mensen bereiken toch vrij snel een plateau ? hoe kan je die doorbreken.. op een gegeven moment stopt het toch met extra inspanning leveren..
klein voorbeeld ; ik
huidig gewicht 86 kg , waar ik ondertussen al een tiental jaar op zit.. ik kom van ongeveer 92, ( jaartje laten gaan
)maar eigenlijk weeg ik al sinds mijn 21 83+ kg ( had foute instelling qua voeding, in het kort heb jaren aan een stuk massaal veel Koolhydraten gegeten in de veronderstelling dat het zo hoorde... komt ervan in een gym te trainen waar voeding en goeie training en cardio combinaties niet echt gekend zijn)
anyway om hier iets aan te doen ben ik nu al paar maanden bezig met voedign aan te passen , eten onder onderhoud, low carb , goed / intensief trainen terug + relatief veel cardio ongeveer : 6-7 dagen per week tussen half uur en uur.. (combinatie zwemmen, fietsen , lopen)
ik wil bewust niet meer cardio doen omdat ik dan vrees teveel spiermassa op te eten..
maar eigenlijk.. met een normale job en nog een beetje sociaal leven/ verplichtingen...hoeveel meer kan een mens doen..
ik eet 5-6 maaltijden perdag, doe ongeveer elke dag een uur cardio+ 3 tot 4 keer per week krachttraining..
ik kan moeilijk elke dag 2-3 u cardio beginnen doen.. eten kan ik ook niet meer optimaliseren..
en ik vrees dat ik gewoon een heel slecht metabolisme heb.. ik zeg altijd als ik naar een stuk chocolade kijk kom ik 1 kg bij, eet ik het op kom ik 2 kg bij..
ik kom echt heel makkelijk gewicht bij.. kort voorbeeld, vorige week de weegschaal afgetopt op 84.9 kg.. ik zo fier als een gieter, dan vrijdag avond refeed gedaan + zaterdag ook.. ( pasta/ brood toegevoegd, vetten omlaag , eiwitten behouden) resultaat zondag morgen. 87,X kg ..maw 2,5 kg erbij.. we zijn nu 4 dagen verder en ik zit nog steeds op 86,5 kg .. ( op nuchtere maag, NA cardio sessie.. , puur nuchtere maag= 87 kG).. maw het werk van een maand afzien om zeep op anderhalve dag..
ik heb gewoon het gevoel , meer en meer dat standaard afvallen niet helpt ( eten op of net onder onderhoud + cardio+KT).. it just doenst do it for me..
info.. voor ik begon met 5-6 maaltijden per dag was mijn eetschema ongeveer het volgende ( gemiddelde over de laatste pakweg tien jaar)
ontbijt = periodes van maanden geen ( wegens te lang slapen) soms wat havermout, maar nooit langer dan een paar weken na elkaar, dan terug niets
Tien u = niets ( of snoep)
12 u = middageten op werk ( eigenlijk naar niets kijken, gewoon eten wat er is)
Drie u = niets ( of snoep)
op trainingsdagen (3X week krachttraining) --> shake of carbo-drink
avond eten = niets
weekend .. meestal 1 maaltijd per dag , soms 2
en bij dit alles heeel veel snoepen savonds
----overall niet echt denderend dus..het resultaat was er dan ook naar
het probleem is dat ook al zat ik met dit schema zwaar onder onderhoud, toch kwam ik hiermee kilos bij.. ( hoe kan dit eigenlijk ? dit staat toch haaks op de hele theorie van cutten/ bulken)
--- huidige situatie sinds 3-4 maanden----
5-6 low carb meals per dag - ongeveer 200-300 kcal onder onderhoud
3-5 X cardio per week
3-4 X KT per week..
entoch heb ik het gevoel dat ik veel te veel eet.. zeker vergeleken met vroeger .. ik eet nu letterlijk twee X zoveel.. en val ook zo goed als niets af..
ok .. ondertussen van 94 naar 86 gegaan sinds nieuwjaar.. maar zit nu min of meer terug op mijn normaal gewicht sinds jaar en dag..
gaat dit dan blijven effect hebben ?
en nog belangrijker.. kan iedereen eigenlijk naar 10% bodyfat of is dat gewoon zogoed als onhaalbaar voor de endo/meso's onder ons ?
kan iedereen 10% bodyfat halen ? of is dit voor sommigen virtueel onhaalbaar ?
ik vraag het me eerlijk gezegd af.. sommige mensen bereiken toch vrij snel een plateau ? hoe kan je die doorbreken.. op een gegeven moment stopt het toch met extra inspanning leveren..
klein voorbeeld ; ik
huidig gewicht 86 kg , waar ik ondertussen al een tiental jaar op zit.. ik kom van ongeveer 92, ( jaartje laten gaan
)maar eigenlijk weeg ik al sinds mijn 21 83+ kg ( had foute instelling qua voeding, in het kort heb jaren aan een stuk massaal veel Koolhydraten gegeten in de veronderstelling dat het zo hoorde... komt ervan in een gym te trainen waar voeding en goeie training en cardio combinaties niet echt gekend zijn)anyway om hier iets aan te doen ben ik nu al paar maanden bezig met voedign aan te passen , eten onder onderhoud, low carb , goed / intensief trainen terug + relatief veel cardio ongeveer : 6-7 dagen per week tussen half uur en uur.. (combinatie zwemmen, fietsen , lopen)
ik wil bewust niet meer cardio doen omdat ik dan vrees teveel spiermassa op te eten..
maar eigenlijk.. met een normale job en nog een beetje sociaal leven/ verplichtingen...hoeveel meer kan een mens doen..
ik eet 5-6 maaltijden perdag, doe ongeveer elke dag een uur cardio+ 3 tot 4 keer per week krachttraining..
ik kan moeilijk elke dag 2-3 u cardio beginnen doen.. eten kan ik ook niet meer optimaliseren..
en ik vrees dat ik gewoon een heel slecht metabolisme heb.. ik zeg altijd als ik naar een stuk chocolade kijk kom ik 1 kg bij, eet ik het op kom ik 2 kg bij..
ik kom echt heel makkelijk gewicht bij.. kort voorbeeld, vorige week de weegschaal afgetopt op 84.9 kg.. ik zo fier als een gieter, dan vrijdag avond refeed gedaan + zaterdag ook.. ( pasta/ brood toegevoegd, vetten omlaag , eiwitten behouden) resultaat zondag morgen. 87,X kg ..maw 2,5 kg erbij.. we zijn nu 4 dagen verder en ik zit nog steeds op 86,5 kg .. ( op nuchtere maag, NA cardio sessie.. , puur nuchtere maag= 87 kG).. maw het werk van een maand afzien om zeep op anderhalve dag..
ik heb gewoon het gevoel , meer en meer dat standaard afvallen niet helpt ( eten op of net onder onderhoud + cardio+KT).. it just doenst do it for me..
info.. voor ik begon met 5-6 maaltijden per dag was mijn eetschema ongeveer het volgende ( gemiddelde over de laatste pakweg tien jaar)
ontbijt = periodes van maanden geen ( wegens te lang slapen) soms wat havermout, maar nooit langer dan een paar weken na elkaar, dan terug niets
Tien u = niets ( of snoep)
12 u = middageten op werk ( eigenlijk naar niets kijken, gewoon eten wat er is)
Drie u = niets ( of snoep)
op trainingsdagen (3X week krachttraining) --> shake of carbo-drink
avond eten = niets
weekend .. meestal 1 maaltijd per dag , soms 2
en bij dit alles heeel veel snoepen savonds
----overall niet echt denderend dus..het resultaat was er dan ook naar
het probleem is dat ook al zat ik met dit schema zwaar onder onderhoud, toch kwam ik hiermee kilos bij.. ( hoe kan dit eigenlijk ? dit staat toch haaks op de hele theorie van cutten/ bulken)
--- huidige situatie sinds 3-4 maanden----
5-6 low carb meals per dag - ongeveer 200-300 kcal onder onderhoud
3-5 X cardio per week
3-4 X KT per week..
entoch heb ik het gevoel dat ik veel te veel eet.. zeker vergeleken met vroeger .. ik eet nu letterlijk twee X zoveel.. en val ook zo goed als niets af..
ok .. ondertussen van 94 naar 86 gegaan sinds nieuwjaar.. maar zit nu min of meer terug op mijn normaal gewicht sinds jaar en dag..
gaat dit dan blijven effect hebben ?
en nog belangrijker.. kan iedereen eigenlijk naar 10% bodyfat of is dat gewoon zogoed als onhaalbaar voor de endo/meso's onder ons ?
Laatst bewerkt: