XXL Nutrition

1025kg leg press

D77

Hoofdtrainer / coach team Delight
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
450
[Link niet meer beschikbaar]

Deze zal misschien wel oud zijn, maar damn wat een gewicht.
Wat is eigenlijk jullie maximale gewicht met legg press.
Me : 420kg 8reps
Moet dus nog een heel eind wil ik die 1025 halen:D

280 kilo als 15 jarige.. vind het maar een onding en bij ons thuis past er niet meer op...

damn! heftig hoor! alleen hij gaat niet super diep, but who cares:P

ik geloof dat ik weleens met ehmm 350kg zo'n beetje 'gespeeld' heb whaha, maar gewicht vind ik niet zo heel erg belangrijk

Machtig filmpje!

1025 kg? Ach valt toch wel mee :P

Best wel oud maar of hij hier al staat weet ik niet.

Ik heb lang geleden 10 reps met 520kg met een beetje cheaten.
Maar was niet 1 met een hoek van 45 graden. Als die van Ronnie.

Markus Ruhl drukte toch ook bijna zoveel met legpress?

blijft leuk om te zien.
te gek ook hoe die zichzelf op hyped.

Djeez, mijn maximum is op 45° 130 kg 8 reps ofzo

gelukkig heeft hij mensen die de gewichten erop hangen, en vervolgens ook weer afhalen voor hem ;). Ben je aardig lang mee bezig.

akiraC zei:
Volgens mij doe je dan iets verkeerd?

Filmpje is al oud trouwens
Ligt aan welke lp je ter beschikking hebt. Op mijn vorige sportschool liepen ook binkies te roepen dat ze altijd 'ff 400 kg wegtrapte'... Tot ze op de nieuwe lp er nog geen beweging in kregen op 100 kg :D

Dani zei:
Ligt aan welke lp je ter beschikking hebt. Op mijn vorige sportschool liepen ook binkies te roepen dat ze altijd 'ff 400 kg wegtrapte'... Tot ze op de nieuwe lp er nog geen beweging in kregen op 100 kg :D

Precies! Je kunt geen appels en peren met elkaar vergelijken,elk merk equipment heeft een andere hefboomwerking.

Als je eerlijk krachtstats wilt vergelijken dan moet je naar de fullsquat stats kijken!

Van welke trainingsfilm komt dit stuk?

Cost of Redemption

haha die ronnie...
lijkt me echt prachtig als er iemand in je gym traint die zo aan het schreeuwen is :D

Cossieboy zei:
Precies! Je kunt geen appels en peren met elkaar vergelijken,elk merk equipment heeft een andere hefboomwerking.

Als je eerlijk krachtstats wilt vergelijken dan moet je naar de fullsquat stats kijken!

Het gaat bij Leg-press om Free-Weight's, er is geen kabel, etc. alleen de hoek is wel erg belangerijk!
Waarschijnlijk betreft het in dit filmpje om een 45-graden bankje...

En dan zou je grofweg kunnen zeggen dat hij de helft van de totale KG's weg zou kunnen trappen bij een full-Squad, maar omdat je niet hoeft te balansen + je kan smokkelen dmv je buik uit te zetten tijdens het trappen, behaal je meer KG's.

De hoek van de press bank bepaald veel.
Neem de grond als nulpunt, dan is recht opstaan 90-graden, daar weer de helft van is 45-graden.
Stel je trapt 400KG weg op de legg-press en elke gehele buig&strekking/oefening is 20cm van het beginpunt (tegen het lichaam) tot aan strekking, dan is er tijdens de oefening 400KG in totaal 20cm verplaats in afstand (naar boven + naar voren), maar slechts 10cm in opwaartse richting (boven) en 10cm naar voren...
Dit betekend dat 400KG slechts 10cm in opwaartse richting verplaatst, maar je benen hebben zich wel 20cm kunnen strekken!
Dus die 20cm is echt afgelegd, waardoor je kunt zeggen dat er slechts de helft van het gewicht is verplaatst (opwaarts dan he!).

Dus er is inderdaad sprake van een soort hefboom, hoe kleiner je hoek, des te gemakkelijker het trappen!
Maar als iedereen de 45-graden leg-press gebruikt bij de oefening, kan je wel zeggen dat het even zwaar is als een vergelijkbare leg-press van een ander merk!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven