XXL Nutrition

10x3 For Fat Loss by Chad Waterbury

PoisonedTongues

Cool Novice
Waardering
23
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
15%
http://tnation.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/10_x_3_for_fat_loss

Ik heb nu 13 weken SL 5x5 gevolgd, waarin ik best wat progressie heb geboekt. Tot het einde van het jaar wil ik dat nog doortrekken, maar daarna is het wel eens tijd voor wat anders. Nu kwam ik bij het bovenstaande schema van Chad Waterbury terecht. Uiteraard omdat ik graag van wat vet af wil.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit schema en zo ja hoe zijn jullie bevindingen?
Is 4 weken niet wat kort?

Exercises training A: Deadlifts, Chin-ups or Pulldowns, Barbell Front or Hack Squats, Dips or Decline Bench Press, cardio
Exercises traning B: Back Squats, Seated or Bent-over Rows, Romanian Deadlifts, Standing Military Press, cardio

Wat variatie na al die weken alleen maar squat, deadlift, bench, bor en ohp is wel welkom. :)

geen ervaring mee, maar het verhaal klinkt wel leuk. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt zodra je er mee begint.
2x krachttraining klinkt als net iets te weinig en cardio 4x10 minuten ook. fat loss is in mijn ervaring nog steeds meer verbranden dan binnenkrijgen, en ik zie niet in hoe je zo denderend veel meer gaat verbranden met die 40min cardio per week.

Ik vind het heel fijne schema's, met een aanpassing: niet perse alle 10 sets van 3 met hetzelfde gewicht. Zie ook Jamie Lewis.

• Topic Starter Topic Starter
Nog een paar weken en dan ga ik het proberen.

Net als biertje92 vind ik het ook opmerkelijk dat 2x kracht en 40 min cardio de truc zouden moeten doen. Ik voeg er sowieso nog een uur extra cardio aan toe in de vorm van baantjes zwemmen.

Ik heb inmiddels een overzicht in excel met per dag de oefeningen/setjes/herhalingen/gewichten etc waar ik sowieso steeds een printje van ga meenemen, aangezien tot 10 tellen niet mijn sterkste kant is. :)

Bij enkele oefeningen moet er de keuze gemaakt worden:
Chin-ups of Pull downs
Front squats of hack squats
Decline bench of dips
BOR of seated rows

Ik ga voor de vetgedrukte denk ik, al lijkt mij de hack squat ook wel leuk.

Maar iemand een idee waarom dit in beginsel maar 4 weken is, volgens mij kun je in 4 weken niet noemenswaardig veel vet verliezen?

Het 'for fat loss' idee slaat nergens op, dat is gewoon je energiebalans afstemmen op je doel. En in 4 weken kan je met 1000kcal tekort per dag dus 4kg puur vet verliezen. Als je dat strict volhoud. En geen flinke binge-dieet-eetstoornis ontwikkelt.

Terug
Naar boven