MuscleMeat

17jaar, 1.83m, 73kg

• Topic Starter Topic Starter
Je schouders lijken niet achter te lopen, dus goede zaak toch? Vermoei je biceps eerst voordat jij je rug gaat trainen, misschien dat dat helpt

Ja misschien wel ja ik vind het alleen gewoon raar dat ik nooit iets voel in mijn schouders ;). Ik zal het eens gaan proberen zo in de gym, maarja is het dan niet meer zo dat je flinke verzuring in je armen krijgt en daardoor minder pakt?

Wat maakt het uit dat je minder pakt als je biceps toch teveel werk doen. Je legt de focus op je rug en daar gaat het om en niet teveel vermoeien natuurlijk, anders overtrain je ze. Je moet gewoon experimenteren en dan kom je er zelf wel achter wat het beste werkt voor je.

Btw, schouders naar achteren duwen/trekken als jij je rug traint, zo kan je makkelijker je rugspieren aanspannen.

Bedankt voor de tips man! Ik ga dr mee aan de slag.

Striae op je linkerschouder?

Ziet er netjes uit, lekkr doorgaan ;)

Jaman ik heb best erge strië bij allebei mijn schouders helaas :s

geloof me, dat is nog niks ;)

Enige wat je kan doen is t insmeren, maar veel zal t niet helpen.

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 18:59 ----------

zelf geen striae zeker?

Ik heb stria op me schouders, paar flinke op me benen en 1 die van me schouders deels over me borst loopt.

Dus smeer jij je maar in gay boy ;)

Ik heb bijna de volledige zelfde metamorfose als jou gemaakt;) en heb ook last van die striae, gewoon blijven insmeren en eigenlijk zoals nador zei:

Wear your scares with pride, because they are the proof for the battles you have fought

er valt toch niets aan te veranderen en is het teken dat je groeit! keep on going

Ja dat klopt! Ik heb echt zeg maar 0 spier in mijn benen op het moment, ik ben nu 2 jaar zwaar geblesseerd aan mijn bijde knieen (kraakbeen letsel), ik gebruik ze dus al 2 jaar heel weinig. Ik weet niet of dat veel kilo scheelt?

Ja scheelt wel veel denk ik. Heb iets meer als 1,5 jaar een heupblessure (ik dacht eerst knie) en train sindsdien m'n benen niet meer en geen deadlifts. Woog paar maanden terug 73KG, voor de blessure 80KG. Heb nu wel weer wat teruggewonnen, zit tegen de 76KG.

Jaa daar ben ik nu echt mee bezig, met mijn bi en triceps kan ik echt keihard knijpen in de spier tijdens een oefening, ik voel dan dat ie echt aan het werken is. Bij mijn borst lukt dit ook al steeds beter (voel nu echt iets direct in mijn borst bij het bankdrukken) maar bij mijn rug lukt dit echt voor geen meter :s.

O nog iets, ik heb echt nog nooit spierpijn in mijn schouders gehad terwijl ik die keihard train en echt helemaal kapot ga tijdens te training, hoe is dat mogelijk?

Probeer met de rows goed te letten op je ellebogen en niet zozeer het gewicht simpelweg omhoog trekken. Als je lats traint, hou je ellebogen dan langs je lichaam. En beweeg heel bewust je ellebogen omhoog. En bovenin dan eventjes vasthouden.

Probeer met de rows goed te letten op je ellebogen en niet zozeer het gewicht simpelweg omhoog trekken. Als je lats traint, hou je ellebogen dan langs je lichaam. En beweeg heel bewust je ellebogen omhoog. En bovenin dan eventjes vasthouden.

Dat vasthouden werkt erg goed! Ik zal ook eens op mijn ellebogen gaan letten. Btw, heeft iemand tips om te deadliften zonder je knieën echt te buigen, want nu durf ik niet zwaar te gaan want ik wil mijn rug niet verpesten.

Terug
Naar boven