AndroidHealthClinic

17jr 1.95 en 70KG. Ectomorf?

BGeleijnse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
70kg
Hallo,

Sinds kort heb ik mij aangemeld op deze site omdat ik nu al erg lang een keer goed advies wil over hoe ik het beste kan trainen, eten, etc.

Ik begon met naar de sportschool gaan en zag weinig resultaat, ik bleef maar rond hetzelfde gewicht en zag niks tot weinig spiervorderingen.

Nu eet ik hoogstwaarschijnlijk veel te weinig, maar zou ik niet weten wat ik meer moet eten en hoeveel.

Dit eet ik nu ongeveer dagelijks:

4 boterhammen per dag. met kaas of chocopasta.
S' middags vaak al wat kwark
en s' avonds gewoon een bord vol.
daarna soms nog wat broodjes .

Dit is/lijkt mij veel te weinig. maar ik weet niet wat ik op mijn brood etc moet doen en wat ik erbij zou moeten eten om de benodigde dingen binnen te krijgen.

Verder train ik ongeveer 3x per week.
Nu heb ik allemaal dingen gelezen dat ectomorfen minder lang zouden moeten trainen maar wel krachtiger etc.

nu train ik dan vaak 2 borst ( incline en flies ) 3 rug, 2 schouders , en 3 been oefeningen. de zwaarte waarop ik het nu doe is denk ik goed.

Ik denk dat als ik een schema heb dat speciaal voor mij gemaakt is ( op mijn sportschool heb ik niet dat idee) en een voedingsschema voor me neus heb ( die ze daar niet maken ) dat ik dan veel beter, en met meer motivatie naar de sportschool ga.

Zou iemand mij advies kunnen geven? en zouden jullie als ik meer moet vertellen de vragen willen stellen?

Bedankt,

Groet,

Bartel.

Mijn beginstats waren ongeveer hetzelfde (1m94 @ 69 kg). Je moet duidelijk 'n stuk meer eten. Je brood gewoon dik beleggen met kipfilet of pindakaas, en voeg gewoon 'n stuk meer van alles toe aan je voedingsschema. Denk aan havermout, brood, brinta, pasta, rijst, kipfilet, kalkoenfilet, tonijn, pangafilet, eieren, cashewnoten, amandelen, walnoten, etc. etc.

Kijk wat rond in deze sectie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/

Kom je al heel ver mee, succes. :)

Welcome ecto broeder, ik waarschuw je alvast het word veel eten.

Zit nu op trainingsdagen op 5300-400kcals, dus je weet waar je heen kan werken :p

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allebei, brood dikker beleggen ga ik vanaf nu doen en wat meer beleg in huis haleb allereerst.

Geen ontbijt??

Eat extra beleg gaat je niet helpen. Toen ik niet trainde nam ik al 12 boterhammen mee naar school :p

brood is weinig kcal.
en saaaaaai.

Rijst met kip is de bom!

aangezien ik vakantie had na examen kwam ik steeds te laat uit bed eigenlijk, aan de tijd van deze post te zien ga ik dat nu allemaal veranderen, haha.

@Killly, dan heb ik nog een hele klus voor de boeg. laat ik dan maar veel gaan veranderen...

1: 75-100gr havermout of brinta met melk + stuk fruit + stuk ontbijtkoek
2: 4 boterhammen met pindakaas/vlees
3: 75-100gr rijst (ongekookt gewogen) met stuk vlees/vis/kip
4: 3 eieren + paar sneen brood
5: pot schaft
6: 50gr noten + 500gr magere kwark

consequent blijven vreten en ZWAAR trainen in de sportschool. Wegblijven van cable oefeningen en machines en ga voor de freeweights

Super, hier heb ik pas echt iets aan!:d
Zal het gaan volgen, begin er morgen ochtend gelijk mee.
Is er ook iets dat ik Ipv de 3 eieren kan doen?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Je moet veel vreten man :o
Ik raad je aan om veel kwark te gaan eten met twee eetlepels muesli per bak ;) vreet het sinds kort zeer gemakkelijk weg.

Je zit echt wel op het minimum gewicht, probeer naar minimaal 78kg te komen ;) altans als eerste doelstelling.

Geduld is ook een schone zaak, vergeet dat niet.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Bedankt!
ja hoor. Gewoon iets wat ook veel eiwitten heeft... dus een stuk vlees of vis of kip, blikje tonijn of een eiwitshake.

De voedingsmiddelen per maaltijd zijn niet zo heel belangrijk, zolang het maar een gezond product is en dus niet als maaltijd 3 stroopwafels en een ijsje oid.
Zorg dat iedere maaltijd voldoende eiwitten bevat (~30gr) en dat je voor de rest genoeg (lees VEEL) koolhydraten binnenkrijgt en denk ook aan de goede vetten (noten, omega 3 visolie etc)

Dus voor een maaltijd waar rijst staat kan je ook best aardappels, pasta, havermout of brood eten. En een kipfilet kan je vervangen door een stuk vis of vlees...

Heb je je vandaag aan het schema gehouden?
Verwacht geen wonderen op de korte termijn. Maar als je goed aan het schema houdt en daarbij zwaar blijft trainen zal het resultaat niet teleur stellen

Vandaag heb ik inkopen gedaan voor alles om er morgen mee te beginnen.
Kom net terug van de sportschool en eet nu een bak volle kwark, vanochtend begonnen met een flinke bak brinta.

Morgen er echt mee beginnen.

Vandaag heb ik inkopen gedaan voor alles om er morgen mee te beginnen.
Kom net terug van de sportschool en eet nu een bak volle kwark, vanochtend begonnen met een flinke bak brinta.

Morgen er echt mee beginnen.

Ik zou voor de magere kwark gaan, hier zitten meer eiwitten in en minder verzadigde vetten.

1: 75-100gr havermout of brinta met melk + stuk fruit + stuk ontbijtkoek
2: 4 boterhammen met pindakaas/vlees
3: 75-100gr rijst (ongekookt gewogen) met stuk vlees/vis/kip
4: 3 eieren + paar sneen brood
5: pot schaft
6: 50gr noten + 500gr magere kwark

consequent blijven vreten en ZWAAR trainen in de sportschool. Wegblijven van cable oefeningen en machines en ga voor de freeweights

Bedankt!

Nog steeds te weinig, hier heb je niks aan. Om aan 4000+ kcals te komen moet je echt veel en veel meer eten..
Wat ik nog mis / niet goed vindt aan dat schema:
-Ontbijt -> geen fatsoenlijke, hoge kwaliteit en snel verteerbare eiwitten
-''Vier boterhammen met pindakaas en vlees'' Je moet er minstens een heel pakje (ik heb trouwens een hekel aan die broodbeleg rommel) om aan een beetje fatsoenlijke hoeveelheid eiwitten te komen.
-''3 eieren + paar sneden brood'' drie eieren leveren 240 kcals, en 2 sneden brood 160. Totaal 400 kcals, wat net 10% van 4000 kcals is (als dat je richtlijn is). Dat schiet niet op dus!
-Te weinig variatie.
-Te weinig fatsoelijke eiwitten (eieren, vlees, vis, magere zuivel etc etc).
-Wat neem je rondom je training?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven