MuscleMeat

1e injectie verneukt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dus wat zou het beste zijn:

wk 1-9 test e 1ml + wk 3-9 40mg winstrol
of
wk 1-9 test e 1ml + wk 4-10 40 mg winstrol

Hier zei je zelf week 3-9 of week 4-19 40mg winstrol vandaar..

Best als je in mg spreekt en niet in ml.
 
Waarom vraag je niet voor je begint zulke dingen maar pas als het fout gaat? :roflol:
 
Waarom vraag je niet voor je begint zulke dingen maar pas als het fout gaat? :roflol:
Overdrijven is ook een vak hoor. Hij heeft perongeluk 1 ml test verspild. Het is niet alsof zijn hele cycle nu niet meer werkt.
 
Overdrijven is ook een vak hoor. Hij heeft perongeluk 1 ml test verspild. Het is niet alsof zijn hele cycle nu niet meer werkt.

True dat maar misschien is het handig jezelf ‘wat als’ Vragen te stellen voor je begint.

Zelf ook keer gehad dat te hard drukte en toen spuit los schoot van de naald. Dan kun je of hier je vraag neer plempen of gewoon zelf bedenken: word een weekje minder of moet bijkopen.
 
Zoutoplossing spoelen ze ook altijd infuus mee. Alleen blijft vgm olie er op drijven dus dan moet je op zijn kop gaan injecteren.

Natrium chloride zou ik toch niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
NaCl is geen zeewater. NaCl is gewoon zout, wat onder andere in zeewater zit :D

NaCl oplossing is dus wel ‘zeewater’ :P

Gebruiken ze ook om infuus door te spoelen, fck nasty gevoel is dat :roflol:
 
Hey! Als (hbo-) verpleegkundige is het een bijzonder grappig topic om te lezen.
 
NaCl is steriel water met een zoutoplossing zodat dit makkelijker opgelost kan worden in het lichaam. Geen zeewater. Geen zout- zeewater. Die concentraties liggen hoger.

Diegene die oppert dat je in deze kleine hoeveelheden beter een NaCl oplossing kunt gebruiken en mee kunt spoelen heeft volkomen gelijk. Verpleegkundigen doen dit ook vaak! Het maakt het opzuigen van kleine hoeveelheden veel gemakkelijker.

Dat olie drijft op water heeft in dit geval niks te maken met het feit dat je wilt dat het middel het lichaam bereikt. Wat ik je wel wil adviseren is om het middel dat je wilt toedienen op te zoeken in het ‘farmacotherapeutisch kompas’ en dan goed inlezen!

Dan nog even concreet ingaan op je vraag. Het middel verdween over je bureau. Ik moest hierom lachen. Toen ik namelijk mijn eerste keer een middel moest opzuigen in het oefenlokaal gebeurde precies hetzelfde. Dit gaat je vaker gebeuren als je de juiste techniek niet beheerst.

Ampul: netjes breken met een steriel gaasje, naald tegen de rand en het ampulletje op de kop houden. Vervolgens het middel eruit zuigen.

Flacon, zuig het aantal ml dat je wilt toedienen eerst als lucht op. Steek de naald in het flacon. Houd met de naald in de flacon, het flacon op de kop. Breng de naald boven de substantie en druk de lucht uit de spuit. Trek de naald iets naar beneden tot in de substantie en de spuit gaat zichzelf vullen.

Ik snap dat de uitleg misschien wat ingewikkeld is. Maar zoek maar eens wat filmpjes op YouTube op. Bijvoorbeeld: Voorbehouden handelingen verpleegkundige. Intramusculair/subcutaan injecteren flacon/ampul. Daar wordt het nog even voorgedaan.

Succes en groetjes!
 
Cool hoor. Vooral ook dat HBO er voor, want dat doet er toe?

Dit doet er toe. Ik probeer te helpen.

Edit: De uitleg kwam nog. Nee ik probeer niet stoer te zijn, die tijd heb ik gehad. Ja HBO ervoor, er zijn verschillen tussen mbo en hbo verpleegkundigen, waaronder het protocollair begrip en uitdiepen van sommige handelingen.

Zou je misschien je gefrustreerde konijnenpak uit kunnen doen. Carnaval is voorbij. Is een grapje!!!!
 
Laatst bewerkt:
Op welk niveau van het Europees kwalificatieraamwerk situeren MBO en HBO zich?
 
Ja HBO ervoor, er zijn verschillen tussen mbo en hbo verpleegkundigen, waaronder het protocollair begrip en uitdiepen van sommige handelingen.

Ligt imo helemaal aan jezelf als vpk. Er zijn goede HBO'ers en slechte, en voor MBO'ers geldt hetzelfde. Zo klaar met dat hele MBO/HBO gedoe
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven