MuscleMeat

1e kuur

danielbos

Novice
Waardering
0
Beste medesporters,

Ik wil graag een kuur starten.
Ik ben een 97 kilo wegende jongen die goed eet (sochtends Cruesli smiddag brood savonds warm en yoghurt) ik train nu 3 keer in de week , tijdens de kuur ga ik dit verhogen naar 5 keer.Ik doe ook 1 keer in de week maontainbiken (meestal op zondag als er tijd voor is).
Ik heb een best wel hoge bodyfat(vooral om mijn middel).
Mijn doel van de kuur is massa bouwen, ik zag op het forum dat jongens tijdens een dboll only kuur 11 kilo aan waren gekomen waar ze 4 tot 5 kilo van overhouden.
Ik dacht zelf aan een dboll only kuur (naposim).In welke hoeveelheden is dit interesant voor mij , ik dacht zelf omdat ik nog nooit wat gebruikt heb aan onderstaand schema:

Ik zat te denken om 8 weken te kuren.

Week 1 20 mg/d
Week 2 25
Week 3 30
Week 4 30
Week 5 30
Week 6 30
Week 7 25
Week 8 20

Wat vinden jullie van mijn idee? Is het mg/d te laag?Wat moet ik aanpassen en wat is verstandig om als nakuur te gebruiken, ik las clomid, maar wanneer moet ik daarmee starten?
En wat raden jullie aan om op welke tijd (sochtend/smiddags/savonds)
de dboll in te nemen?
Ik dacht zelf om sochtends(0800) 15 mg te nemen smiddags (1300 uur)10 mg en savonds (1800 uur) 5 mg.
Dit is mijn 1e kuur , moet ik dit stacken met iets anders?

alvast bedankt voor jullie meningen,

Daniel

Dude ,

probeer min 6X per dag te gaan eten en je BF naar beneden te gooien als je massa wilt gaan nemen.

En ik zou niet langer dan 6wkn d-boll nemen (is nog als zwaar voor de lever)

suc6!!

ScHrOeFjE zei:
Dude ,

probeer min 6X per dag te gaan eten en je BF naar beneden te gooien als je massa wilt gaan nemen.

En ik zou niet langer dan 6wkn d-boll nemen (is nog als zwaar voor de lever)

suc6!!
Volgens mij kun je met een hoger BF gemakkelijker (spier)massa nemen dan wanneer je laag BF hebt hoor, dus dat is geen probleem. Post anders je voedings- en trainingsschema even in de daarvoor voorziene secties Daniel.

Laatst bewerkt:
Begin eerst eens fatsoenlijk te eten!
Dus genoeg eiwiten verdeeld over min 6 maaltijden op een dag kijk eens hoe je daar op groeit! probeer eens creatine kijk hoe je daarop groeit en als je dan nog verder wil ga je dan eens verdiepen in de steroïden

gr martijn

ps mooie weer komt er weer aan!

Euh, je voeding is ruk, en de kuur is ook ruk. Het klinkt keihard maar zo is het wel. Allereerst is het meer als verstandig om je eiwitinname drastisch omhoog te brengen. Als je zonder a.s. traint is voldoende eiwit al erg belangrijk, maar als je besluit te kuren dan is het nog veel belangrijker. Dus: omhoog met dat eiwit, meer vis, vlees, eieren, zuivelproducten, etc.
De kuur is ook ruk. Waarom? Omdat d-bol redelijk snel aromatiseert, hierdoor bestaat een groot deel van de winst uit vocht en vet ipv spieren. D-bol onl is wel aan te raden voor een eerste kuurtje maar alleen als je wat huiverig bent voor a.s. Als je niet zo’n bangerd bent: er bestaan veel betere en veiliger alternatieven voor d-bol!

Ik denk dat je allereerst je eiwitinname flink moet opschroeven, en daarna nog proberen om minimaal een half jaar naturel te trainen. Je zult zien dat je dan flink vooruitgaat doordat je spieren de eiwitten krijgen die ze nodig hebben.

En zoek hier eens rond op het board, er staat meer als voldoende goede info over a.s. in het algemeen, en d-bol in het bijzonder.

Succes bro!

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor jullie reacties,

Kijk dat is gewoon wat ik dagelijks standaard eet, vaak zijn er meer tussendoortjes zoals soep en een bak yoghurt.
Maar jullie zeggen dat ik meer eiwitten moet eten gedurende de dag, want ik neem nu sochtends (creusli met yoghurt en savonds ook yoghurt) is het adn aan te bevelen dat ik dan een eiwitshake tussen de middag neem en vaker eet zoals jullie zeggen dus 6 keer per dag kleinere porties.

wat eten jullie overdag, hoe ziet jullie schema eruit?

btw creatine al geprobeerd maar ik wil graag een grote sprong maken.

Geloof mij, als je je eiwitinname omhoog gooit maak je een grote sprong voorwaarts. Natuurlijk zijn anabolen steroïden fantastisch voor spieropbouw, maar er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van a.s. (ze zijn niet voor niks verboden, helaas). Waarom zou je nu al a.s. willen gebruiken als je al zeer hoogstwaarschijnlijk goede vooruitgang maakt met zoiets als meer eiwit.

Mijn voedselschema op dit moment in chronologische volgorde (beginnend bij het ontbijt):
- 0,5 ltr volle melk met +- 4 volle scheppen whey-eiwit en wat brinta er doorheen. Een banaan.
- Dubbele boterham met 150 gr. kipfilet
- Kom soep, 2 glazen karnemelk. Stukje fruit.
- Halve liter joghurt
- 0,5 ltr melk met 4 volle scheppen whey.
- Warme maaltijd met ongeveer 200 gr. vlees of vis. Soms wat gebakken eieren erbij.
- +- 250 gram magere kwark.

En als je een kuur wilt doen dan is mijn voedselschema op dit moment zelfs wat aan de magere kant…. :D

Ok ik begrijp dat dit in een ander tread mnoet.

Mar ik begrijp als ik mijn eten wat aanpas met wat shakes enzo dat ik dus voor een kuur max 6 weken kan gebruiken.

hoe zit het dan me clomid wanneer moet ik daarmee starten? tijdens de kuur?
enm hoe laat moet ik de as innemen?

:sob:

Hoezo eigenwijs!!!
Je moet eerst zorgen dat je voedingspatroon in orde is voordat je gaat kuren en dan niet een paar weken maar eerder maanden. Je moet weten wat je moet eten en vooral waarom.
Doe je dat niet dan ga je na je kuur weer normaal eten en is de gewonne massa zo weer weg. Je voeding na de kuur is minstens even belangrijk als tijdens.
Zo lees ik altijd de voedingswaarde van de produkten die ik eet, na een tijdje weet je ongeveer wel hoeveel en wat waar inzit.

Probeer daarom dus ook zoveel mogelijk voedingstoffen uit vast voedsel te halen tekorten kun je aanvullen met shakes.
Hier is een lijstje met standaard voedingsmiddelen die hoog in eiwitten zijn, maak daar een voedingsschema mee en ga een beetje experimenteren.

- eieren
- Vlees o.a Kipfilet/kalkoen filet/biefstuk/mager rundsvlees
- Vis o.a. tonijn op waterbasis/ Zalm gerookt, in blik of gebakken, kabeljou
- Zuivel magere kwark, magere melk, magere yoghurt

Succes!!

ga eerst meer eten jonge wedden dat je na een maand of 3 al redelijk veel verschil zie, en je moet niet alleen shake drinken maar ook aardappelen, rijst, kip, biefstuk, tonijn, eieren ,melk en brood eten. als je de meeste van die dingen veel op een dag eet kom je er wel.

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=1617

En eerlijk gezegd begin voorlopig nog helemaal niet aan kuren, dieet op orde, kennis in huis en training ook op orde. Dan misschien maar eens gaan kijken of je het zonder hulp red of niet, nu geef je duidelijk aan dat je basis gewoon ruk is. Kennis is er niet, dus waarom ga je aan iets beginnen met de nodige risico's ?

haha ik zie nu pas dat jij dat al gepost hebt, ik was net te laat

Ik durf het bijna niet te vragen maar hoelang train je al?

over die joghurt en kwark en melk enzo

ik ben zelf heel fijn gebouwd en woog 63 kilo toen ik begon met trainen bij lengte van 1.785 . nu weeg ik 70.5 flink droog maar wat ik nu wil vragen: Ik kan toch gewoon van alles halfvol of vol ook pakken? ik wil meer massa . is het dan dom om te denken: ik neem dat vet er ook wel bij en pak van alles gewoon vol? Nou ik zie dat iedereen met gewichten gooit haha dus ik ga ook beginnen en dan met bankdrukken ..BP toch? 10 x 80 nu dus wil 90 eens gaan proberen. borst is mijn beste spiergroep

Dankjewel voor al jullie reacties, ik begrijp dat ik dus beter mijn voedig aan kan passen. alvorens te beginnen aan as.

Hoop dat je dit ook echt aanneemt en niet dat we over 1,5 week alsnog een topic in het Steroiden logboek van je tegenkomen.

Tommyboy zei:
ik ben zelf heel fijn gebouwd en woog 63 kilo toen ik begon met trainen bij lengte van 1.785 . nu weeg ik 70.5 flink droog maar wat ik nu wil vragen: Ik kan toch gewoon van alles halfvol of vol ook pakken? ik wil meer massa . is het dan dom om te denken: ik neem dat vet er ook wel bij en pak van alles gewoon vol? Nou ik zie dat iedereen met gewichten gooit haha dus ik ga ook beginnen en dan met bankdrukken ..BP toch? 10 x 80 nu dus wil 90 eens gaan proberen. borst is mijn beste spiergroep

Als je goed droog bent kun je best alles halfvol nemen hoor, dat is dan zelfs beter.
Vetten zijn ook een heel erg belangrijk onderdeel van je dieet.

Terug
Naar boven