AndroidHealthClinic

1e Kuurlog: Test e, diana

Bezoekers in dit topic

je kan ook zelf de moeite nemen om een beetje basis kennis op te doen voor dat je zo'n domme vraag stelt.
Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan. Wel domme antwoorden.... maar die komen van de mensen die geen vragen durven te stellen......
 
Voorbeeld van gister: ruim 3780
Verdeeld over afgewogen / porties:
bruinbrood met kipfilet/kaas
shake na trainen
appel en een banaan.
2 extra krentenbollen
500gr kwark
2x 180 ml havermoutpap
avondeten bestaande uit andijviestamppot met 2 gehaktballen.
Weightgainer 250ml
Verder drink ik er gemiddeld 2,5 liter spa rood bij verdeeld over de gehele dag met een 3 of 4 tal koppen koffie.

Ik zou nog iets specifieker zijn in je voedingsschema, wil je wat betere tips ontvangen. Je geeft wel aan wat je eet, maar niet hoeveel. Eet je bijvoorbeeld 6 sneedjes brood met een plakje kipfilet of eet je er slechts 2 met een heel pak kipfilet? En ik neem aan dat het vleeswaren zijn? Mocht dit het geval zijn, dan raad ik dat sowieso af gezien het zoutgehalte in deze producten.
Daarbij haal je driemaal per dag eiwitten uit zuivel-/weiproducten. Ik zou in ieder geval 1 x vervangen door een betere eiwitbron, bijvoorbeeld zalm/makreel/kippendijen.
Ik vind zelf dat je teveel carbs uit brood en havermout producten haalt. Hier blaas ik zelf altijd van op. Ik heb het dan ook volledig uit mijn dieet gehaald.

Kan je aangeven wat je protein:carb:fat verhouding is?

Tevens geef je aan dat je niet weet wat je vet% is? Waarom meet je dit niet?
 
Ik zou nog iets specifieker zijn in je voedingsschema, wil je wat betere tips ontvangen. Je geeft wel aan wat je eet, maar niet hoeveel. Eet je bijvoorbeeld 6 sneedjes brood met een plakje kipfilet of eet je er slechts 2 met een heel pak kipfilet? En ik neem aan dat het vleeswaren zijn? Mocht dit het geval zijn, dan raad ik dat sowieso af gezien het zoutgehalte in deze producten.
Daarbij haal je driemaal per dag eiwitten uit zuivel-/weiproducten. Ik zou in ieder geval 1 x vervangen door een betere eiwitbron, bijvoorbeeld zalm/makreel/kippendijen.
Ik vind zelf dat je teveel carbs uit brood en havermout producten haalt. Hier blaas ik zelf altijd van op. Ik heb het dan ook volledig uit mijn dieet gehaald.

Kan je aangeven wat je protein:carb:fat verhouding is?

Tevens geef je aan dat je niet weet wat je vet% is? Waarom meet je dit niet?
Bedankt voor je reactie, ik zal proberen e.e.a. toe te lichten.

ik zal je wat voorbeelden proberen te geven hoe een gemiddelde dag eruit ziet:
ontbijt:
koffie - whey shake ( ontbijten is voor mij lastig)

9:00/9:30
500gr kwark met een banaan/appel of musli

12:00
4 sneden brood met elk 1 plak kaas/kipfilet of 300gr rijst met kip

15:00
handje noten

17:00/18:00
avondeten wat de pot schaft. meestal Hollandse pot met voldoende vlees of rijst met kip en groenten. eerlijk bekennen dat ik eet tot ik vol zit, dus geen afgewogen maaltijd.

20:00/21:00 na training
250 kwark met appel of banaan of wheyshake 250ml of weightgainer 250 ml

Verdeeld over de dag max 4 bakken koffie en 2,5 liter water/sparood

er zijn dagen dat ik meer eet ivm honger, ik voeg dan vooral brinta toe of extra boterhammen met beleg. Afgelopen week een dip gehad ivm een rare buikgriep of voedselvergiftiging.

Vetmeten doe ik simpelweg niet omdat ik zelf niet weet hoe dit moet. als ik je vraagstelling bekijk lijkt het dat dit redelijk zelf te doen is? ik ben er best benieuwd naar namelijk.

nogmaalt thnx voor je tip, hier kan ik al wat mee!

Edit: volgens een aantal online rekenmodellen zit ik op iets meer dat 16% vet
 
Laatst bewerkt:
16 % is teveel om een kuur goed te kunnen runnen..

Je zal nu minder progessie ondergaan en meer bijwerkingen ondervinden.

Voor de rest .. sterkte want je moet doen wat je zelf denk dat het beste voor je is.
 
Ik ga proberen mn voeding nog meer aan te passen aan de hand van verkregen tips. Verder heb ik me ingelezen over de vetpercentages en die 16% is wat mij betreft ongeloofwaardig. Vermoed dat het meer richting de 20 gaat.

Waarom zou het vetlercentage te laag zijn? Kun je me dat uitleggen?

Bijwerkingen vallen me alles mee. Behalve wat snel opgefokt en bloedgeil nog nergens last van
 
Bedankt voor je reactie, ik zal proberen e.e.a. toe te lichten.

ik zal je wat voorbeelden proberen te geven hoe een gemiddelde dag eruit ziet:
ontbijt:
koffie - whey shake ( ontbijten is voor mij lastig)

9:00/9:30
500gr kwark met een banaan/appel of musli

12:00
4 sneden brood met elk 1 plak kaas/kipfilet of 300gr rijst met kip

15:00
handje noten

17:00/18:00
avondeten wat de pot schaft. meestal Hollandse pot met voldoende vlees of rijst met kip en groenten. eerlijk bekennen dat ik eet tot ik vol zit, dus geen afgewogen maaltijd.

20:00/21:00 na training
250 kwark met appel of banaan of wheyshake 250ml of weightgainer 250 ml

Verdeeld over de dag max 4 bakken koffie en 2,5 liter water/sparood

er zijn dagen dat ik meer eet ivm honger, ik voeg dan vooral brinta toe of extra boterhammen met beleg. Afgelopen week een dip gehad ivm een rare buikgriep of voedselvergiftiging.

Vetmeten doe ik simpelweg niet omdat ik zelf niet weet hoe dit moet. als ik je vraagstelling bekijk lijkt het dat dit redelijk zelf te doen is? ik ben er best benieuwd naar namelijk.

nogmaalt thnx voor je tip, hier kan ik al wat mee!

Edit: volgens een aantal online rekenmodellen zit ik op iets meer dat 16% vet

Ik ga verder helemaal niet in op je keuze om te gebruiken, dus ik hou het strict bij het dieet.

Mijn conclusie uit je bovenstaande dieet: je doel is om al die kwabjes er weer aan te eten? Waarom eet je bij iedere maaltijd koolhydraten? Heb je een lichamelijk intensieve baan? Zo niet, dan zie ik geen reden om de gehele dag koolhydraten te eten.
Daarbij vind ik dat je heel erg voor de makkelijke weg kiest als het op eten aankomt, wat eigenlijk het belangrijkste aspect is van het geheel. Het zijn bijna allemaal bijna-kant-en-klaar maaltijden. Kwark, brood, kwark, shake en dan in de avond gelukkig wel hollandse pot (waar ikzelf overigens dol op ben).

Ik raad je aan je iets meer tijd te nemen voor je voeding. Wat ik altijd doe is het volgende: Zondag doe ik een mealprep voor maandag, dinsdag en woensdag. Ik maak dan alleen de maaltijden klaar, welke ik tijdens mijn werk nuttig. Het kost hoogstens een half uur/drie kwartier.
 
Ik zou nog iets specifieker zijn in je voedingsschema, wil je wat betere tips ontvangen. Je geeft wel aan wat je eet, maar niet hoeveel. Eet je bijvoorbeeld 6 sneedjes brood met een plakje kipfilet of eet je er slechts 2 met een heel pak kipfilet? En ik neem aan dat het vleeswaren zijn? Mocht dit het geval zijn, dan raad ik dat sowieso af gezien het zoutgehalte in deze producten.
Daarbij haal je driemaal per dag eiwitten uit zuivel-/weiproducten. Ik zou in ieder geval 1 x vervangen door een betere eiwitbron, bijvoorbeeld zalm/makreel/kippendijen.
Ik vind zelf dat je teveel carbs uit brood en havermout producten haalt. Hier blaas ik zelf altijd van op. Ik heb het dan ook volledig uit mijn dieet gehaald.

Kan je aangeven wat je protein:carb:fat verhouding is?

Tevens geef je aan dat je niet weet wat je vet% is? Waarom meet je dit niet?


Eet zo'n 500 gram havermout per dag en eet/drink ruim 2 liter zuivel. :trollface:
 
Beste Lezers,

Allereerst een kleine introductie daar ik nieuw ben op dit forum.
Ik lees al sinds de begintijden van Roelly Winklaar mee, dat is dus al een aardige poos ;) maar besloot nu om me ook aan te melden en een log te starten.

Ik train niet lang! en weet daarom ook dat er een hoop tegenstanders zijn die niet zullen adviseren zo snel met AAS te starten. Ik kom hier dan ook loggen voor plezier en vermaak. liever geen adviezen over mijn weinige ervaring :)

ik wordt begeleid door iemand die dicht bij mij staat, 10 jaar training en 8 jaar AAS ervaring heeft. Deze heeft me ook afgeraden om zo snel te starten met AAS. Tevens afgeraden om direct deca in de kuur te gebruiken. dit heb ik dan ook van de eerste kuur geschrapt.

Een dikke 9 maanden geleden ben ik gestart met trainen met als eerste doel: afvallen! In de loop der jaren redelijk wat 'biervet' en kwabjes opgebouwd.
Mijn stats waren toen:
30 jaar
1.81 m
88kg
bf: geen idee

In een 3 tal maanden ben ik 12 kilo afgevallen en vond ik het tijd om spiermassa op te gaan bouwen. Dit is nu zo een 6 maanden het geval. Ik ben enorm gaan eten (cleanbulk) en wist in 5/6 maanden een goede 6 kilo weer aan te zetten.

Stats alvorens start kuur:
30 jaar
1.81m
80 kilo
bf geen idee

Onderstaand is mijn allereerste kuur.

Ma 26-9-2016 gestart
Wk 1 t/m 4 diana 30mg ( wellicht nog verhogen nu? )
Wk 1 t/m 10 Test e 500mg
Wk 10 t/m 12 niets
Wk 12 Nolvadex

ik zit nu aan het einde van mijn 2e week en om eerlijk te zijn merk ik op wat kleine dingen na niet heel veel.
Mijn voeding zit tussen de 3500 en 4500 kcal en is richting dirty. ( schema opgesteld door ervaren iemand, eet regelmatig nog meer )
Sinds eind deze week ervaar ik wat meer dorst, droge lippen , honger en een vette huid in het gezicht. Slapen is letterlijk: licht uit slapen, licht aan wakker. Daar waar ik altijd extreem moeilijk uit bed te slaan ben is het nu echt meteen aktie!
Tijdens het trainen moet ik eerlijk bekennen nog niet extreem veel verschil te merken. Training is minimaal 4x in de week en soms meer.
In kilogrammen is ook nog niets merkbaar. De motivatie is uiteraard wel hoog, maar dit heeft meer te maken met het psychologische effect van de AAS.

Klopt het dat ik weinig voel/merk? ik krijg tegenstrijdige berichten. de 1 zegt na een week, de ander pas in week 2/3?

Ik weet dat er graag foto's worden gezien, maar gezien mijn zeer herkenbare tattoo sleeves en goede baan wordt dit een lastig verhaal.

Hoop jullie de komende weken te vermaken, her en der wat tips zou ik op prijs stellen!

Have fun!
Na een weekje voel je Dianabol. Test merk je na 3A4 weken. Succes met je kuur. Ik kom in eerste week Dianabol op 50 mg meestal een kleine 2kg aan....
 
Hoe gaat het met de vooruitgang, in welke week zit je nu...
 
Wat een basis om te gaan kuren. 8-9 maanden trainingservaring + weinig kennis van aas en voeding.

Nu ja, de kuur is al bezig dus maak er het beste van.
 
Wat een basis om te gaan kuren. 8-9 maanden trainingservaring + weinig kennis van aas en voeding.

Nu ja, de kuur is al bezig dus maak er het beste van.

Tja, dat is te vroeg. Maar denk dat de meeste kuurders onder ons 'te vroeg' zijn begonnen.

P.S. Maar niet zo vroeg als hem
 
Laatst bewerkt:
Het is erg vroeg inderdaad, dit had ik al aangegeven in de startpost.

Ik zit in week 4 ( gister 4e inject gehad ) tevens laatste week van 30mg diana per dag. Merk eigenlijk pas sinds gister dat ik met volledige pomp gewoon door kan gaan en rustig nog 2 zware setjes kan toevoegen. Tot op heden maar 2kg aangekomen, te wijten aan de voeding.

Mijn voeding is inmiddels al wat bijgesteld maar verdient nog meer aandacht, dat zal ook het patroon worden tot week 10 om toch het maximale uit deze kuur te halen. Gister ook de centimeters in omtrek teruggemeten en hier gebeurt wel degelijk veel in de afgelopen 4 weken. vreemde is dat gewicht achter blijft. dit moet betekenen dat massa groeit en vp daalt en dat is niet helemaal de bedoeling op het moment. Alle signalen blijven dus naar de voeding wijzen.
 
Het is erg vroeg inderdaad, dit had ik al aangegeven in de startpost.

Ik zit in week 4 ( gister 4e inject gehad ) tevens laatste week van 30mg diana per dag. Merk eigenlijk pas sinds gister dat ik met volledige pomp gewoon door kan gaan en rustig nog 2 zware setjes kan toevoegen. Tot op heden maar 2kg aangekomen, te wijten aan de voeding.

Mijn voeding is inmiddels al wat bijgesteld maar verdient nog meer aandacht, dat zal ook het patroon worden tot week 10 om toch het maximale uit deze kuur te halen. Gister ook de centimeters in omtrek teruggemeten en hier gebeurt wel degelijk veel in de afgelopen 4 weken. vreemde is dat gewicht achter blijft. dit moet betekenen dat massa groeit en vp daalt en dat is niet helemaal de bedoeling op het moment. Alle signalen blijven dus naar de voeding wijzen.

Ik weet niet of je af en een typo maakt, maar je zegt: "...massa groeit en vp daalt en dat is niet helemaal de bedoeling op het moment." Dit is ALTIJD de bedoeling!
 
Ik weet niet of je af en een typo maakt, maar je zegt: "...massa groeit en vp daalt en dat is niet helemaal de bedoeling op het moment." Dit is ALTIJD de bedoeling!
Ik snap wat je bedoelt en ben het met je eens, echter mag mijn vp wel wat stijgen als dit nodig is om wat sneller massa aan te maken ;)
 
Je vp is al onwijs hoog... je zit op en minus 16 procent.. je vp moet juist zakken en hierdoor zal je ook kilo s verliezen i.p.v bijkomen.

Ps: Een te hoog vetpercentage en kuren is uitgelegd in 1 van de basis artikelen op dit forum
...
 
ik heb zelf ook gekuurd op 21 procent en ging gewoon lekker.
iedereen loopt hier maar wat af te zeiken dat je pas op laag percentage zou moeten kuren.
maar hebben ze hier zelf ervaring mee ? nee natuurlijk niet .
zorg gewoon dat je voeding beter op orde krijgt.
zoals al aangegeven doormiddel van zalm eten bijvoorbeeld.
probeer gewoon wat logs mee te lezen van andere en kijk wat hun eten bijvoorbeeld.
 
ik heb zelf ook gekuurd op 21 procent en ging gewoon lekker.
iedereen loopt hier maar wat af te zeiken dat je pas op laag percentage zou moeten kuren.
maar hebben ze hier zelf ervaring mee ? nee natuurlijk niet .
zorg gewoon dat je voeding beter op orde krijgt.
zoals al aangegeven doormiddel van zalm eten bijvoorbeeld.
probeer gewoon wat logs mee te lezen van andere en kijk wat hun eten bijvoorbeeld.
Neemt niet weg van het feit dat een hoge vp zorgt voor meer aromatisering en dus de kans op ongewenste sides vergroot, met name met test/dbol zonder een niet-aromatiserend middel. Allemaal leuk en aardig dat jij daar geen (merkbaar) last van hebt ondervonden, maar een ander kan er flinke tieten op bouwen en met een beetje pech 2000 euro kwijtraken voor een operatie wat te voorkomen was.

Maar goed, ik ben ook niet bepaald het meest dedicated als het om cutten gaat en doe het zelf ook. Maar ik heb wel een tijdje met gyno rondgelopen, en zit nu aan de adex.
 
Neemt niet weg van het feit dat een hoge vp zorgt voor meer aromatisering en dus de kans op ongewenste sides vergroot, met name met test/dbol zonder een niet-aromatiserend middel. Allemaal leuk en aardig dat jij daar geen (merkbaar) last van hebt ondervonden, maar een ander kan er flinke tieten op bouwen en met een beetje pech 2000 euro kwijtraken voor een operatie wat te voorkomen was.

Maar goed, ik ben ook niet bepaald het meest dedicated als het om cutten gaat en doe het zelf ook. Maar ik heb wel een tijdje met gyno rondgelopen, en zit nu aan de adex.

Dit risico heb je altijd met een kuur.
Zijn er ook genoeg die met een laag vet percentage gyno krijgen.
Ook al is het risico wel hoger met hoger vet percentage maja dan moet je ook niet huilen als je tette krijgt.
 
ik heb zelf ook gekuurd op 21 procent en ging gewoon lekker.
iedereen loopt hier maar wat af te zeiken dat je pas op laag percentage zou moeten kuren.

Powerlifters hebben een hoog vp en er zijn er veel die kuren dus natuurlijk is kuren op hoog vp perfect mogelijk zonder sides.

Maaaaaar, vanuit perspectief van bb'ing krijg je echt een veel mooier effect als je op 10% kuurt ipv 20%. Dus waarom niet cutten tot 10-12% en dan een eerste kuur doen.

Het is dat beetje cutten en wachten echt wel waard.
 
Kleine update vanaf hier. Trainen is echt heerlijk op het moment. ik kan blijven gaan maar moet mezelf remmen om geen blessures op te lopen.
Sinds ik vandeweek ben overgestapt op mijn nieuwe voedingsschema ( welke ik nog even zal uitschrijven op een later moment ) heb ik al 2x ( ik noem het maar ) een hongerklap gehad. extreem slappe armen en benen, trillen enz enz. vandaag was het meteen in de ochtend al na de eerste maaltijd zonder enige inspanning. deze keer werd ik er ook echt heel misselijk van. inmiddels is het wel weg na het eten van zoet beleg op 2 bruine boterhammen. Hoe kan het ineens zoveel voorkomen??
 
Back
Naar boven