Fitness Seller

1e Schema! Iemand tips??

• Topic Starter Topic Starter
Sq: 55 kg
bp: 70 kg
dl: 70 kg
op: 50 kg
bp: 50 kg

Je bent met al je max gewichten begonnen. Je moet verlagen in gewichten bij het begin! Heb je er eigenlijk iets over gelezen?Of heb je gewoon het schema over genomen van het internet met het gedacht dat je het zelf wel zal uitzoeken met welke gewichten je begint?

Ik ben eigenlijk iemand die direct altijd alle hooi direct op de vork neemt heb het allemaal wel gelezen de ene zegt dat het niet uitmaakt en zelf moet kijken naar het eind gewicht per set en de anderen adviseren weer een expres wat lager gewicht.
Lijkt me trouwens logischer om te beginnen met een wat lagere eind gewicht en dat dan opbouwt per week met 2,5 kg.

Dat wil dus zeggen dat je in 12 weken 30 kg progressie boekt. Dus als ik 50 kg bp zit ik einde van de rit op 80 :D, ik hoop dat ik het zo kan zien en ook realistisch is.

De reden dat ik zoveel pak is dat ik het echt wil voelen en een dag later ook (gemotiveerd blijven.).. maar dat komt vanzelf wanneer de kg's worden opgeschroefd.

Wat kan ik na 12 weken het beste doen?

Ik ben eigenlijk iemand die direct altijd alle hooi direct op de vork neemt heb het allemaal wel gelezen de ene zegt dat het niet uitmaakt en zelf moet kijken naar het eind gewicht per set en de anderen adviseren weer een expres wat lager gewicht.
Lijkt me trouwens logischer om te beginnen met een wat lagere eind gewicht en dat dan opbouwt per week met 2,5 kg.
normaal zeggen ze allemaal dat je laag in gewicht moet beginnen en opbouwen met 2,5kg!
Dat is ongeveer een basisregel bij die schema's waar niet van afgeweken mag worden. Beter te licht dan te zwaar! Dus verlaag het gewicht maar!

Dat wil dus zeggen dat je in 12 weken 30 kg progressie boekt. Dus als ik 50 kg bp zit ik einde van de rit op 80 :D, ik hoop dat ik het zo kan zien en ook realistisch is.
Je verhoogt het gewicht iedere training. Dat is voor de squat 7,5kg/week en voor de rest 7,5kg/2weken. Dus dat is al wat meer dan 30kg in 12 weken. Dus als je je bench begint op neem 35kg, dan zit je na 4weken op 50kg, dan zit je na 12weken op 80kg. Begin je echter op 50kg zit je na 12weken normaal op 95, maar doordat je zo hoog begon ga je dit volgens mij niet halen.

De reden dat ik zoveel pak is dat ik het echt wil voelen en een dag later ook (gemotiveerd blijven.).. maar dat komt vanzelf wanneer de kg's worden opgeschroefd.

Wat kan ik na 12 weken het beste doen?
Doe gewoon het schema, begin met laag gewicht en je zal het wel voelen. Wil je niet luisteren, hoef je ook geen raad te vragen, want het is stom om te zeggen dat je niet moet verlagen en ieder normaal mens zou dit moeten aanraden.

Als je niet verlaagt ga je volgens mij ook de 12weken niet uitdoen:) Maar als je verlaagt in gewicht zul je misschien i.p.v. 12 weken 16weken kunnen, of misschien zelfs 20.

MMMM ik zal alles wel halveren, beginnen op 30 kg en SQ met 7,5 per week omhoog? 90 omhoog na 12 weken. 30+90 = 120 kg squat :haha::haha:

BP beginnen op 40 = 7,5*6 = 15*3 = 45 = 85..

etc
etc
etc

zal ff een schema maken waarin ik kan aflezen en aanstrepen welke training ik zit.

Rymo, begin nu eens rustig aan...

De schrijver van jouw te volgen programma heeft zelf aangegeven dat het heel verleidelijk is om te snel met teveel gewicht te verhogen... Met te snel verhogen vernaggel je het programma en boet het in aan effectiviteit.

Met lege stang beginnen en langzaam ophogen...

Terug
Naar boven