Fitness Seller

1e vraagjes

Winne

Novice
Waardering
0
Hallo DBBers,

Ben nu net 4 maanden geleden begonnen met KT. Beginstats : 1m85 75Kg BF 10%. Nu 1m85 (echt waar) 85Kg BF 14%.

In tegenstelling tot wat ik reeds gelezen heb moet ik zeggen dat ik er helemaal geen probleem mee heb om aan te komen, maar of dat het voornamelijk spiermassa is daarentegen... Mag ik tevreden zijn met +5,6 Kg VVM en + 6,4 Kg BF na 4 maanden?

Voor alle zekerheid toch een beetje uitleg over mijn "voedingsritueel" :

Na het lezen van de verschillende sticky's, posts,... had ik mezelf het doel gesteld in 12 maanden zo'n 10Kg VVM bij te komen, en aan het einde van die periode rond de 10% BF te zitten (dus totaalgewicht +/- 85Kg). Ik ben dan in eerste instantie volop gaan eten. Niet steeds even gezond, maar doel was om zo snel als mogelijk rond die 85Kg te komen. Op dat moment zou ik voornamelijk vetmassa aangekomen zijn en geen VVM natuurlijk. Eenmaal dat doel bereikt (was al na 2 weken ofzo), heb ik een voedingsschema opgesteld en getracht met 'proper' eten (KH 50% EW 30% V 20%) dit gewicht te behouden en ondertussen vetmassa te verliezen. Na het nodige geëxperimenteer lukt dit nu aardig (3400Kcal 425g KH 255g EW 75g V).

Nu eindelijk de vraagjes :

- Is mijn doel haalbaar als je weet dat ik 3à4 x per week KT doe + 3à4 x per week cardio. Of is 10 Kg VVM het eerste jaar te veel?
- Is een lange geleidelijke bulk (winterperiode) en een relatief snelle cut (+/- 3 maanden) beter dan een snelle bulk (enkele weken) en een hele lange cut (rest van het jaar)?
Vraag is dus eigenlijk of een heel langzame cut (als het ware vervangen van BF in VVM in de loop van een jaar) beter is dan het gelijkmatig aankomen van VVM en BF (dus geen overmatig BF)?

Alvast bedankt voor de respons!

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?

+ 10kg vvm is haalbaar in één jaar (natuurlijk niet als je al een aantal jaar op massa traint en natural je resultaat behaald, maar in jou geval gaat het om het eerste jaar trainen).
(over ideaal bulken en cutten weet ik niet genoeg om iets nuttigs over te zeggen. zelf ga ik iig voor een gelijkmatige stijging van bf, en laat deze niet boven de 15% komen.. dan ga ik cutten naar de 10%, in de zomer mag het nog wel wat lager)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven