VegaMuscle
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 80kg
Na een tijdje te hebben gelurkt op dit forum, heb ik me nu dan toch maar geregistreerd om mee te kunnen posten. Laat ik dan ook maar even beginnen met me voor te stellen.
Ik ben op dit moment 36 jaar, 80 kg, 1m80. Ik heb jaren aan fitness/krachttraining gedaan, niet echt serieus maar meer als 'recreatie'. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik eigenlijk niet meer serieus gesport, zo'n dik half jaar.
Een jaar geleden heb ik me, om verscheidene persoonlijke redenen, 'bekeert' tot het vegetarisme. Nu wil ik de draad weer oppakken, met als doel serieus op massa te gaan trainen. M'n voedingsschema heb ik, met genoeg hulp, in orde gekregen. Dat is op dit moment geen probleem.
Het probleem is dat ik twijfel over mijn schema. Ik train 4x per week en denk (maar weet dat niet zeker) dat het 't best is als ik alle spiergroepen 2x per week pak (gelet op een minimale rusttijd van 72 uur tussen trainingen van dezelfde spiergroepen).
Mijn schema ziet er op dit moment als volgt uit (dit is m'n 3de week):
Alle oefeningen 10-8-8-6 (evt failure), 90 tot 120 sec tussen de sets
Maandag: borst, schouders, triceps
Bench Press
Dumbell Press (incline)
Flyes
Front Push
Upright Row
Front Raise
Pushdown
Pushdown reverse grip
Woensdag: rug, biceps, benen
Front Pull
Dumbell Row
Back Pull
Barbell Curl
Hammer Curl
Squat
Leg Extension (one leg)
Seated Leg Curl
Vrijdag: borst, schouders, triceps
Bench Press
Dumbell Press (incline)
FLyes (incline)
Dumbell Press
Side Raise
Front Raise (Barbell)
Skull Crush
Push Dwon (rope)
Zaterdag: benen, rug, biceps
Squat
Lunges
Leg Extension
Barbell Row
Front Pull
Seated Row
Dumbell Curl
Preacher Curl
Waarom twijfel ik? Op de eerste plaats wil ik graag weten of dit een geschikt schema is om serieus massa te trainen (geen idee of mijn vegetarische levensstijl invloed heeft hierop). Op de tweede plaats: dit is de derde week dat ik dit schema volg en ik heb na geen enkele training spierpijn.
Ik train regelmatig de laatste set tot failure. Ik kan na de training echt niets meer. Toch heb ik de dag erna of 2 dagen later geen spierpijn. Helemaal niets. Nu weet ik ook wel dat spierpijn absoluut geen indicatie is voor spiergroei, maar toch ....
Wat denken jullie?
Ik ben op dit moment 36 jaar, 80 kg, 1m80. Ik heb jaren aan fitness/krachttraining gedaan, niet echt serieus maar meer als 'recreatie'. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik eigenlijk niet meer serieus gesport, zo'n dik half jaar.
Een jaar geleden heb ik me, om verscheidene persoonlijke redenen, 'bekeert' tot het vegetarisme. Nu wil ik de draad weer oppakken, met als doel serieus op massa te gaan trainen. M'n voedingsschema heb ik, met genoeg hulp, in orde gekregen. Dat is op dit moment geen probleem.
Het probleem is dat ik twijfel over mijn schema. Ik train 4x per week en denk (maar weet dat niet zeker) dat het 't best is als ik alle spiergroepen 2x per week pak (gelet op een minimale rusttijd van 72 uur tussen trainingen van dezelfde spiergroepen).
Mijn schema ziet er op dit moment als volgt uit (dit is m'n 3de week):
Alle oefeningen 10-8-8-6 (evt failure), 90 tot 120 sec tussen de sets
Maandag: borst, schouders, triceps
Bench Press
Dumbell Press (incline)
Flyes
Front Push
Upright Row
Front Raise
Pushdown
Pushdown reverse grip
Woensdag: rug, biceps, benen
Front Pull
Dumbell Row
Back Pull
Barbell Curl
Hammer Curl
Squat
Leg Extension (one leg)
Seated Leg Curl
Vrijdag: borst, schouders, triceps
Bench Press
Dumbell Press (incline)
FLyes (incline)
Dumbell Press
Side Raise
Front Raise (Barbell)
Skull Crush
Push Dwon (rope)
Zaterdag: benen, rug, biceps
Squat
Lunges
Leg Extension
Barbell Row
Front Pull
Seated Row
Dumbell Curl
Preacher Curl
Waarom twijfel ik? Op de eerste plaats wil ik graag weten of dit een geschikt schema is om serieus massa te trainen (geen idee of mijn vegetarische levensstijl invloed heeft hierop). Op de tweede plaats: dit is de derde week dat ik dit schema volg en ik heb na geen enkele training spierpijn.
Ik train regelmatig de laatste set tot failure. Ik kan na de training echt niets meer. Toch heb ik de dag erna of 2 dagen later geen spierpijn. Helemaal niets. Nu weet ik ook wel dat spierpijn absoluut geen indicatie is voor spiergroei, maar toch ....
Wat denken jullie?