AndroidHealthClinic

2 jaar fitness

Ik persoonlijk word de kip niet zat. Dat komt ook omdat ik het afwissel. De ene keer normale kipfilet, dan kalkoenfilet, dan kipfilet met kruiden. Je kan bijvoorbeeld ook een broodje tonijn eten of met een paar gekookte eitjes erop! Een beetje creatief zijn en nadenken!

Het lijkt alsof havermout (zo schrijf je het) word gezien als een wonder middel. Dat is het dus niet, het lijkt mij na de training ook zeker niet noodzakelijk. Havermout (en Brinta) word vooral gegeten bij het ontbijt. Langzame koolhydraten en het vult goed. De rest van de dag heb je aan brood genoeg. Na de training zou ik gaan voor eiwitrijk voedsel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik persoonlijk word de kip niet zat. Dat komt ook omdat ik het afwissel. De ene keer normale kipfilet, dan kalkoenfilet, dan kipfilet met kruiden. Je kan bijvoorbeeld ook een broodje tonijn eten of met een paar gekookte eitjes erop! Een beetje creatief zijn en nadenken!

Het lijkt alsof havermout (zo schrijf je het) word gezien als een wonder middel. Dat is het dus niet, het lijkt mij na de training ook zeker niet noodzakelijk. Havermout (en Brinta) word vooral gegeten bij het ontbijt. Langzame koolhydraten en het vult goed. De rest van de dag heb je aan brood genoeg. Na de training zou ik gaan voor eiwitrijk voedsel.

Is zalm of spaggeti na de training ook goed?(of fruit)
ik beleg me botherhammen merendeels met honing/stroop of vlees/kaas.
gebakken pastij bijv. of bevat dit niet de juiste stoffen?

Spaghetti, zalm en fruit zijn alle 3 goede producten. Honing en stroop zou ik zo veel mogelijk vermijden. Het zijn producten met snelle koolhydraten. Die moet je snel verbruiken of ze worden opgeslagen als vet.

Bij vlees en kaas zou ik goed opletten. Vlees is eiwitrijk dus goed maar het verschilt wel per soort. Zo min mogelijk varkensvlees. Probeer vooral wit vlees te eten en rundvlees. Wat de kaas betreft. Is goed voor je vetten maar met mate natuurlijk!

Als je dit onthoud (en mijn vorige post) moet je een heel eind kunnen komen!

Heb net een kom havermoat gegeten(gekookt wel) met wat suiker voor de smaak. Met eeen weightgainer. 6 eetlepers met 250 ml volle melk.

Ik wordt er wel vlug zat van:p Maar misschien moet ik eraan wennen en stapje voor stapje me schema erop aanpassen.

koud is het wel lekkerder vind ik persoonlijk, net cornflakes, alleen malser :p...maar men voorraad is nu op >.<

koud is het wel lekkerder vind ik persoonlijk, net cornflakes, alleen malser :p...maar men voorraad is nu op >.<

Volgens mij gaan jullie een beetje off-topic. De topic starter vraagt of zijn voeding goed is. Niet hoe geweldig havermout wel niet is. Daarnaast heeft hij meer aan posts met wat inhoud.

Om duidelijk te zijn. Je gewicht is erg laag voor je lengte. Wat jij moet doen is flink veel eten! Eigenlijk alles wat je tegenkomt! De producten die je beschrijft zijn stuk voor stuk er goed! Probeer 's avonds geen koolhydraten meer in te nemen. Voor de rest ziet het er goed uit!

Volgens mij gaan jullie een beetje off-topic. De topic starter vraagt of zijn voeding goed is. Niet hoe geweldig havermout wel niet is. Daarnaast heeft hij meer aan posts met wat inhoud.

Om duidelijk te zijn. Je gewicht is erg laag voor je lengte. Wat jij moet doen is flink veel eten! Eigenlijk alles wat je tegenkomt! De producten die je beschrijft zijn stuk voor stuk er goed! Probeer 's avonds geen koolhydraten meer in te nemen. Voor de rest ziet het er goed uit!

Hoezo savonds geen koolydraden die zijn toch goed om bij te komen????
En wat kan ik dan het beste eten met veel eiwitten?

Dit is me schema tot nu toe

Ontbijt

Havermout+Weight Gainer(gecombineerd met fruit)

2e maaltijd

3 volkoren boterhammen met wat erop(ga binnenkort kipfilet proberen)

3e maaltijd

Weet ik nog niet zo goed denk fruit met nog wat

4e maaltijd

avondeten of het is de derde maaltijd(wat de pot schaft)

5+6e maaltijd weet ik nog niet zo goed

Dit is waarmee ik zit en weet niet hoe ik het met de tijd moet indelen.

Wat me wel opvalt is dat na de training 4/5 botherhammen me honger niet stillen maar alleen maar hongerig maken.:p

Probeer elke 2 a 3 uur wat te eten dus bijvoorbeeld:
ontbijt 7.30
rond 10.30
lunch 13u
rond 15.30 u
avondeten 18u
rond 21 u
en voor je naar bed gaat 250 gr magere kwark

Bouw het op, je kan niet van de ene op de andere dag 2x zoveel eten dat weet ik zelf ook uit ervaring. (ik was 68 kg bij 192 cm, ook niet echt ruim binnen de marge) Fruit het liefst in de ochtend en zorg voor een goed ontbijt. Ik heb mijn ontbijt na een tijdje "oefenen":p verdubbeld en eet verder ook veel meer dan eerst.

Wat ook kan helpen is het eten van dingen die je lekker vind ook al zijn die iets minder gezond bij je maaltijden. Als je nog zo mager bent kan dat niet veel kwaad. Maak het uiteraard niet te gek. Als je bijvoorbeeld 3 boterhammen en wat fruit om 10.30 wat veel vind nu eet je in plaats van 1 boterham een plak ontbijtkoek/cake als je dat lekker vind en dat wel weg krijgt. Later maak je er dan 3 boterhammen van.

Je moet eerst leren vaker en meer te eten en dat volhouden. Zo te zien krijg je vooral te weinig koolhydraten binnen.

Als je nog zo mager bent kan het echt geen kwaad om om 21 uur nog koolhydraten (boterhammen ofzo) te eten.

Succes!!

honing en stroop word 't niet beter van.

Nou echt mager wil me niet noemen, eerder smal/slank.(anorexia dat is mager)
maar chimaira je zegt wel het tegenovergestelde als wat de anderen zeggen.

je zegt meer koolydraden(hoeveel gram bedoel je?)
en anderen zeggen Kcal en eitwiten.

Wat is dan het tegenovergestelde wat ik zeg? Kijk nog eens goed naar die posts van RuperTM, dat zijn voor jou de meest nuttige.

Reken eerst eens je voedingsbehoefte uit en reken eens uit wat je eet op een dag. Dan kan je pas goed zien hoeveel je te weinig eet. Hier kan je het snel uitrekenen: http://voedingsbehoefte.nl/ (deze link heb ik gevonden op http://forum.bodynet.nl/, ook hier kan je nuttige info vinden)
Toen ik het voor de eerste keer uitrekenende kwam ik erachter dat ik veel te weinig koolhydraten at. Je kan eiwitten eten wat je wil maar je hebt ook koolhydraten nodig om je lichaamssamenstelling te veranderen.

Als je wilt aankomen zul je meer dan je behoefte moeten eten (ongeveer 200-500 Kcal) en flink trainen. 2 tot 2,5 uur trainen is weer teveel van het goede. Train 1 tot anderhalf uur (incl warmup) hard dat is veel nuttiger dan langer minder hard trainen.

Ik kan niet zo even uit mijn duim zuigen hoeveel grammen je precies te weinig eet. Je zult het even uit moeten rekenen.

Lees ook eens de stickies bij de voeding, ik heb het idee dat je daar nog niet echt hebt gekeken. Daar staan ook gegevens waarmee je uit kunt rekenen hoeveel je eet op een dag. Het is wel even wat werk maar als je wilt aankomen zul je dat toch wel even moeten doen.

Je voeding bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten. 1 gram eiwit levert 4 Kcal, 1 gram koolhydraat levert 4 Kcal, 1 gram vet levert 9 Kcal. Dus als de anderen zeggen dat je meer Kcal moet eten bedoelen ze dat je te weinig eet en meer moet eten. Ik zit nu zelf rond de 3200 Kcal en begin nu aan te komen. Jij bent een stuk lichter en korter dan mij dus jij zal zo ergens rond de 2800-3000 uitkomen gok ik. Het totale aantal Kcal wat je op een dag moet eten verdeel je weer in grammen eiwitten/kh/vet.

Als je te weinig koolhydraten en/of vetten eet groei je niet (optimaal) dus kom je nauwelijks aan. En zoals de anderen al zeggen eet goede koolhydraten, honing en stroop bevatten wel koolhydraten maar die bestaan bijna alleen uit suikers en dat is weer niet goed. Eet vooral koolhydraten uit brood, pasta, rijst, aardappelen, brinta, havermout etc.
Op je brood doe je bijvoorbeeld 30+ kaas (niet teveel ivm vet) kipfilet, kalkoenfilet, casselerrib, ham, fricandeau.

Als het helpt om meer te eten mag je heus wel af en toe een boterham met wat ongezonder beleg of andere ongezondere dingen eten die je lekker vind. Meestal krijg je die wat makkelijker naar binnen. Als je na een tijdje meer kan eten heb je vanzelf meer honger en dan krijg je ook de gezonde dingen beter naar binnen.

Je kan nu nog goed wat koolhydraten eten rond 21 u omdat je anders nog niet of heel moeilijk aan je totalen komt. Later kan je dit verplaatsen naar overdag. Koolhydraten die je in de avond eet worden voor een groot deel opgeslagen als vet.

Laatst bewerkt:
hmm ik eet nu in totaal 6 boterhammen perdag met kip/kalkoen/kaas of gebakken pastei.
Eet nu ook kwark(met smaakje).

maar heb nog paar vraagjes.

1)Op www.voedingswaarde.nl staat niet bij wat de waarde van kipfilet(voor boterham is)
weten jullie dat precies?

2) is er een groot verschil in kwark met smaak en zonder?

3) Gebruik nu 4 maanden Bodylab(vinden jullie dit goed merk)

4) Heb nu weightgainer maar wil ook tussendoor een eiwitshake is dit goed?
En ik bedoel die eiwitshake met die 10% korting(hoelang duurt deze actie btw)

als ik jou was zou ik toch meer gaan eten.. je bent echt lightweight voor je leeftijd.

Voedingswaarde van kipfilet voor op brood staat op de verpakking.......dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken....

Kwark met smaakje is niks, teveel suiker en te weinig eiwitten. Daar heb je dus niet veel aan. Magere kwark (naturel) moet je hebben. Ja het is niet de lekkerste kwark maar wel de beste. Je kan hier tips vinden om het wat lekkerder te maken zonder dat het gelijk weer ongezond word.

Je eet 6 boterhammen per dag, dat is nog niks. Wat eet je verder dan allemaal behalve een beetje fruit? Schrijf eens op wat je op een dag eet en post het hier.

Voedingswaarde van kipfilet voor op brood staat op de verpakking.......dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken....

Kwark met smaakje is niks, teveel suiker en te weinig eiwitten. Daar heb je dus niet veel aan. Magere kwark (naturel) moet je hebben. Ja het is niet de lekkerste kwark maar wel de beste. Je kan hier tips vinden om het wat lekkerder te maken zonder dat het gelijk weer ongezond word.

Je eet 6 boterhammen per dag, dat is nog niks. Wat eet je verder dan allemaal behalve een beetje fruit? Schrijf eens op wat je op een dag eet en post het hier.

waarom wou ik vragen om voedignswaarde?
Omdat het simpelweg niet op de verpakking staat JEZUS.

en je moet me vergelijken met een tiener niet met jezelf je ziet op een tiener topic. 6/7 boterhammen is voor de schaal van 5 goed.

Ik eet in de morgen havermout+weight gainer.
6/8 boterhammen perdag met blueband(goede start) met kipfilet/kalkoen.
200 gram fuit.
Volledige maaltijd
En savonds nog wat kwark.

In totaal kom ik dan rond de 1700/2400 Kcal.
Schat ik

waarom wou ik vragen om voedignswaarde?
Omdat het simpelweg niet op de verpakking staat JEZUS.

en je moet me vergelijken met een tiener niet met jezelf je ziet op een tiener topic. 6/7 boterhammen is voor de schaal van 5 goed.

Ik eet in de morgen havermout+weight gainer.
6/8 boterhammen perdag met blueband(goede start) met kipfilet/kalkoen.
200 gram fuit.
Volledige maaltijd
En savonds nog wat kwark.

In totaal kom ik dan rond de 1700/2400 Kcal.
Schat ik

way too low. 3000 op z'n minst man. eten!

Als je 2 jaar traint en 1,78 Meter lang en 56 Kg Zwaar bent doe het helemaal fout.
Zo als al gezegd hou het bij 1 uur per training.
En regelmatig van training schema te veranderen.
Voeding is je zwaarste fout geweest als je een hard gainer bent moet je zeker je kcal zwaar opvoeren.
Ik zelf groei niet als ik onder de 4500-5000 kcal per dag eet.
Het lijkt veel eten maar valt best mee gewoon in de bulk elk maaltijd opvullen met extra kcal.
Zoals met noten,pindakaas,vollemelk of volle chocomelk,sommige saus met veel plantaardig vet in,weight gainer,... heb je makkelijk veel extra kcal in één keer binnen.

Train je met losse gewichten? zoniet begin ermee.
En doe zoveel mogelijk compounds in je trainingsschema zoals squat,deadlift,BOR,BP,MP,... .

Als je 2 jaar traint en 1,78 Meter lang en 56 Kg Zwaar bent doe het helemaal fout.
Zo als al gezegd hou het bij 1 uur per training.
En regelmatig van training schema te veranderen.
Voeding is je zwaarste fout geweest als je een hard gainer bent moet je zeker je kcal zwaar opvoeren.
Ik zelf groei niet als ik onder de 4500-5000 kcal per dag eet.
Het lijkt veel eten maar valt best mee gewoon in de bulk elk maaltijd opvullen met extra kcal.
Zoals met noten,pindakaas,vollemelk of volle chocomelk,sommige saus met veel plantaardig vet in,weight gainer,... heb je makkelijk veel extra kcal in één keer binnen.

Train je met losse gewichten? zoniet begin ermee.
En doe zoveel mogelijk compounds in je trainingsschema zoals squat,deadlift,BOR,BP,MP,... .

Ik krijg woensdag een afspraak met een personaltainer in verband met me blessure. dus nieuw schema.

en 4500 is wel erg overdreven he vindt je niet?
Ik wil het serieus doen maar niet zo mierenneukerig.

Zou je me je volledige eet/training schema eens laten zien?

Terug
Naar boven