Wat is dan het tegenovergestelde wat ik zeg? Kijk nog eens goed naar die posts van RuperTM, dat zijn voor jou de meest nuttige.
Reken eerst eens je voedingsbehoefte uit en reken eens uit wat je eet op een dag. Dan kan je pas goed zien hoeveel je te weinig eet. Hier kan je het snel uitrekenen:
http://voedingsbehoefte.nl/ (deze link heb ik gevonden op
http://forum.bodynet.nl/, ook hier kan je nuttige info vinden)
Toen ik het voor de eerste keer uitrekenende kwam ik erachter dat ik veel te weinig koolhydraten at. Je kan eiwitten eten wat je wil maar je hebt ook koolhydraten nodig om je lichaamssamenstelling te veranderen.
Als je wilt aankomen zul je meer dan je behoefte moeten eten (ongeveer 200-500 Kcal) en flink trainen. 2 tot 2,5 uur trainen is weer teveel van het goede. Train 1 tot anderhalf uur (incl warmup) hard dat is veel nuttiger dan langer minder hard trainen.
Ik kan niet zo even uit mijn duim zuigen hoeveel grammen je precies te weinig eet. Je zult het even uit moeten rekenen.
Lees ook eens de stickies bij de voeding, ik heb het idee dat je daar nog niet echt hebt gekeken. Daar staan ook gegevens waarmee je uit kunt rekenen hoeveel je eet op een dag. Het is wel even wat werk maar als je wilt aankomen zul je dat toch wel even moeten doen.
Je voeding bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten. 1 gram eiwit levert 4 Kcal, 1 gram koolhydraat levert 4 Kcal, 1 gram vet levert 9 Kcal. Dus als de anderen zeggen dat je meer Kcal moet eten bedoelen ze dat je te weinig eet en meer moet eten. Ik zit nu zelf rond de 3200 Kcal en begin nu aan te komen. Jij bent een stuk lichter en korter dan mij dus jij zal zo ergens rond de 2800-3000 uitkomen gok ik. Het totale aantal Kcal wat je op een dag moet eten verdeel je weer in grammen eiwitten/kh/vet.
Als je te weinig koolhydraten en/of vetten eet groei je niet (optimaal) dus kom je nauwelijks aan. En zoals de anderen al zeggen eet goede koolhydraten, honing en stroop bevatten wel koolhydraten maar die bestaan bijna alleen uit suikers en dat is weer niet goed. Eet vooral koolhydraten uit brood, pasta, rijst, aardappelen, brinta, havermout etc.
Op je brood doe je bijvoorbeeld 30+ kaas (niet teveel ivm vet) kipfilet, kalkoenfilet, casselerrib, ham, fricandeau.
Als het helpt om meer te eten mag je heus wel af en toe een boterham met wat ongezonder beleg of andere ongezondere dingen eten die je lekker vind. Meestal krijg je die wat makkelijker naar binnen. Als je na een tijdje meer kan eten heb je vanzelf meer honger en dan krijg je ook de gezonde dingen beter naar binnen.
Je kan nu nog goed wat koolhydraten eten rond 21 u omdat je anders nog niet of heel moeilijk aan je totalen komt. Later kan je dit verplaatsen naar overdag. Koolhydraten die je in de avond eet worden voor een groot deel opgeslagen als vet.