XXL Nutrition

2 keer explosie 2keer zwaar

linkedion

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
64kg
Hey

kun je 2keer in de week explosie trainen met veel herhalingen
en 2keer in de week zwaar trainen voor massa.
zodat ik spiermassa aankom en snel(explosief)word,blijf

Greetz

"explosie trainen" doe je niet met veel herhalingen

En van trainen word je niet automatisch sloom, traag, stijf, waar je dan ook bang voor bent.

• Topic Starter Topic Starter
haha ik bedoelde explosieviteit

Ik zou eerst je doel bepalen wat je graag wilt bereiken en daar je training op afstellen.
Gezien je leeftijd zou ik eerst eens goed in de sport verdiepen en een programma op de kop tikken wat bij je leeftijd past.

En van trainen word je niet automatisch sloom, traag, stijf, waar je dan ook bang voor bent.

Als je enkel aan krachttraining doet, dan verlies je aan explosiviteit, punt. Als je nu 100m gaat sprinten, en je doet dit volgend jaar opnieuw, ga je deze heus niet sneller afleggen doordat je 50 kg meer kan squatten.

Als je enkel aan krachttraining doet, dan verlies je aan explosiviteit, punt. Als je nu 100m gaat sprinten, en je doet dit volgend jaar opnieuw, ga je deze heus niet sneller afleggen doordat je 50 kg meer kan squatten.

dat je niet sneller bent wilt ook niet direct zeggen dat je langzamer/minder explosief bent tenzij je kilos bent aangekomen.

dat je niet sneller bent wilt ook niet direct zeggen dat je langzamer/minder explosief bent tenzij je kilos bent aangekomen.

Tja... Of je lag de eerste keer bij het sprinten in de gips en nu niet meer... . Zo kan je blijven discussiëren natuurlijk.

Dus volgens jou ga je er niet voor- of op achteruit maar blijft alles gewoon hetzelfde?

Als je enkel aan krachttraining doet, dan verlies je aan explosiviteit, punt.
Fout, punt. Je weet niet waarover je spreekt, uitroepteken! Je verliest aan explosiviteit door, dubbel punt: niet op explosiviteit te trainen, punt.

edit: als je dus "enkel" kracht traint, verlies je inderdaad aan explosiviteit, damn. Ik moet beter leren lezen.
Maar het blijft natuurlijk zo dat je van krachttraining niet trager of minder explosief wordt.

Laatst bewerkt:

Absoluut niet waar, als jij je squat met 50 verhoogd zonder daarbij al te veel massa te kweken en flexibiliteit in te leveren zul je er zeker sneller van worden.
Training van sprinters bestaat zelfs voor het grootste deel uit krachttraining.

Explosiviteit is vermogen en de belangrijkste component van vermogen is maximale kracht.

Tja... Of je lag de eerste keer bij het sprinten in de gips en nu niet meer... . Zo kan je blijven discussiëren natuurlijk.

Dus volgens jou ga je er niet voor- of op achteruit maar blijft alles gewoon hetzelfde?

lol dude waar de **** slaat zon vergelijking op:roflol:
overigens heb ik t verder over een vooruitgang of achteruitgang specifiek maar enkel over het FEIT dat je van krachtraining alleen helemaal niet langzamer hoeft te worden.

---------- Toegevoegd om 17:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:38 ----------

edit: als je dus "enkel" kracht traint, verlies je inderdaad aan explosiviteit, damn. Ik moet beter leren lezen.
Maar het blijft natuurlijk zo dat je van krachttraining niet trager of minder explosief wordt.

zoek de contradictie;)

Laatst bewerkt:
voor explosiviteit lage herhalingen dus 1-5 met lage gewichten bvb 50% van 1RM.

voor explosiviteit lage herhalingen dus 1-5 met lage gewichten bvb 50% van 1RM.

Dat is 1, maar om echt snel/explosief/whatever te zijn moet je maximale kracht op compounds (welke dat zijn is natuurlijk afhankelijk van je doel) zo groot mogelijk zijn.

Niet waar. Squatten werkt positief voor de sprint. http://www.ergogenics.org/gezondheid91.html

Snap ook niet waarom je zo'n antwoord geeft als het slechts een gok is.. Je stelt dat je het zo zeker weet dat je er een punt achter zet, alsof het niet discutabel is, best wel een grove inschattingsfout :D

Snap al helemaal niet dat je met zo'n onderzoekje afkomt van profvoetballers die elke dag sprintjes liggen trekken en dat dan gaan aanvullen met krachttraining. Natuurlijk worden ze dan explosiever. Als je echter, zoals de gemiddelde DBB'er, de ene beentraining na de andere ligt te doen, moet je niet verwachten dat je opeens sneller kan sprinten of hoger kan springen, als je dit nooit doet in het dagdagelijkse leven.

Dus, ofwel kies je ervoor om sportspecifiek aan krachttraining te doen ofwel ga je gewoon BB'en en neem je de gevolgen (daling in explosiviteit) er gewoon bij... .

Snap al helemaal niet dat je met zo'n onderzoekje afkomt van profvoetballers die elke dag sprintjes liggen trekken en dat dan gaan aanvullen met krachttraining. Natuurlijk worden ze dan explosiever. Als je echter, zoals de gemiddelde DBB'er, de ene beentraining na de andere ligt te doen, moet je niet verwachten dat je opeens sneller kan sprinten of hoger kan springen, als je dit nooit doet in het dagdagelijkse leven.

Dus, ofwel kies je ervoor om sportspecifiek aan krachttraining te doen ofwel ga je gewoon BB'en en neem je de gevolgen (daling in explosiviteit) er gewoon bij... .

Je stelling is al compleet ontkracht door m'n onderzoek. Je draait er nu wat omheen, maar in eerste instantie ben jij diegene die beweert langzamer te worden van squatten, zonder hierbij enige uitzondering te geven. De snelheid van de sprint correleert met het gewicht van de squat: http://www.ergogenics.org/gezondheid90.html#1

Ik vind het best grappig hoe je je nu nog probeert te verdedigen en daarom ook de volgende vraag (misschien als je hem beantwoord hebt snap je het):

Spieren en het zenuwstelsel kunnen een bepaalde output leveren. In dit geval leveren ze die output en is het gewicht wat gedragen moet worden slechts het lichaamsgewicht. Meer kracht op de squat zorgt voor meer output. Wat vermindert er volgens jou?

facepalm

Je stelling is al compleet ontkracht door m'n onderzoek. Je draait er nu wat omheen, maar in eerste instantie ben jij diegene die beweert langzamer te worden van squatten, zonder hierbij enige uitzondering te geven. De snelheid van de sprint correleert met het gewicht van de squat: http://www.ergogenics.org/gezondheid90.html#1

Ik vind het best grappig hoe je je nu nog probeert te verdedigen en daarom ook de volgende vraag (misschien als je hem beantwoord hebt snap je het):

Spieren en het zenuwstelsel kunnen een bepaalde output leveren. In dit geval leveren ze die output en is het gewicht wat gedragen moet worden slechts het lichaamsgewicht. Meer kracht op de squat zorgt voor meer output. Wat vermindert er volgens jou?

Geef me even de kans om het uit te leggen, en begin niet direct te schreeuwen dat ik het niet snap. Laat ik het nog éénvoudiger stellen met jou als voorbeeld, jij weegt 90 kilo bij 1m76. Je doet volgens mij dus niet aan een sport waarbij je specifiek op explosiviteit traint (genre voetbal, basketbal, handbal, atletiek, enz... .), aangezien je huidige fysiek dit niet toelaat, tenzij op amateurniveau. Toch squat je om en bij de 200 kilo, dat staat toch in je stats. Dus als ik jouw stelling doortrekt, dan kan jij vlotjes dunken en sprint je de 100m rond de 10 sec?

De stelling "Ik squat dus ik kan hoger springen" en de stelling "Ik squat dus ik word minder explosief" zijn beide fout moeten dus genuanceerd worden. Explosiviteit kan dus enkel getraind worden door een combinatie van beide, waarbij plyometrisch trainen steeds prioriteit moet krijgen. Hoe dat moet, bespreek ik wel in een pm'tje ofzo dan. De TS moet in dit geval wel snappen dat krachttraining an sich hem niet explosiever gaat maken.

Terug
Naar boven