Geef me even de kans om het uit te leggen, en begin niet direct te schreeuwen dat ik het niet snap. Laat ik het nog éénvoudiger stellen met jou als voorbeeld, jij weegt 90 kilo bij 1m76. Je doet volgens mij dus niet aan een sport waarbij je specifiek op explosiviteit traint (genre voetbal, basketbal, handbal, atletiek, enz... .), aangezien je huidige fysiek dit niet toelaat, tenzij op amateurniveau. Toch squat je om en bij de 200 kilo, dat staat toch in je stats. Dus als ik jouw stelling doortrekt, dan kan jij vlotjes dunken en sprint je de 100m rond de 10 sec?
De stelling "Ik squat dus ik kan hoger springen" en de stelling "Ik squat dus ik word minder explosief" zijn beide fout moeten dus genuanceerd worden. Explosiviteit kan dus enkel getraind worden door een combinatie van beide, waarbij plyometrisch trainen steeds prioriteit moet krijgen. Hoe dat moet, bespreek ik wel in een pm'tje ofzo dan. De TS moet in dit geval wel snappen dat krachttraining an sich hem niet explosiever gaat maken.