AndroidHealthClinic

2 min whey muffin

Werkt super !!
Was op zoek naar een snel tussendoortje, en voilla!
Morgen meenemen naar school ^^

Net na een hele tijd geleden nog eentje gemaakt, moet zeggen deze smaakt stukken beter!

Heb hem er minder lang ingedaan, en is vele lekkerder dan die droge hap die ik had vorige keer. Cookies&cream is verschrikkelijk lekkere smaak ook :D

Net gemaakt, in een kom.

2 eieren,
klein scheutje melk
1 eetlepel pindakaas
30gr chocolade eiwit

Dan 2:30 in de magnetron.

Had een goede textuur, beetje sponsachtig nog, maar gelukkig niet erg droog. De pindakaas maakt het volgens mij ook wel wat minder droog. Zit in ieder geval aardig vol. :)

Net ook ff geprobeerd, mare niet lekker! :P

Had teveel melk toegevoegd.. was echt sponsachtig

volgende keer beter :P

Ziet er goed uit idd!

Ik heb er net 1 gemaakt met deze ingredienten:

ong 20ml melk
1 banaan (was een kleine banaan)
2 stukjes van een choco reep
2 scoops whey, 44g eiwit.
1 ei = 7g eiwit

En het zag er wel goed uit, heb hem voor de helft gegeten, ik wou niet gelijk alles eten want 51eiwittten in 10 minuten binnekrijgen is niet zo goed denk ik?

Maar ik vraag me toch af, ik heb net getraind en dus is dit het eerste wat ik heb gegeten sindsdien, heb ong 25 eiwitten binnengekregen alleen van deze muffin, is dit nou goed genoeg of moet ik nog iets erbij eten?

Zo ziet hij eruit:

Muff.jpg

net gemaakt en hij is heel droog en smaakloos :( denk wat meer melk en cacao de volgende keer

Waanzin!!!

Zalige muffins.

Eerste keer geprobeerd en geslaagd.

1eetlepel magere kwark
stevia
1,5schep vanillewhey
1ei

1min 30sec in de micro (op 900)

Perfect. Niet te droog, geen saus.

Nu nog variaties uitproberen

Eindelijk een keer wel een muffin die gelukt is!

ingrediets
2 eiwit
1.5 scoop whey
2 scoops melk

eiwitten kloppen tot dat ze schuimen
whey indoen en kloppen
en melk bij doen en nogmaals kloppen

rond 2 min in microwave

it was sehr toll:) keeper!!

1 ei, 1,5 scoop whey dan mengen tot t flink plakkerig is en geen klontjes meer, 1 minuut 10 sec in magnetron en heb je prima muffin!!

Heb het net geprobeerd en het was echt een goor ding. Alsof ik piepschuim aan het happen was. Werd er ook misselijk van.

De enige whey die ik had liggen was Berry Blast, kan er ook wel aangelegen hebben.

Niet voor herhaling vatbaar though.

Mooi receptje!

http://www.youtube.com/watch?v=31mG-whv5yc&list=UU_IfJ4Mf69EIN4OViIx45rQ&index=6&feature=plcp

Hier nog een voorbeeld. Tijd varieert per magnetron (heb zelf een oude en deze deed er 2,5-3 minuten over) dus check wanneer de muffin niet meer vloeibaar is. Heb het zelf ook geprobeerd met cookies and cream en vond de smaak redelijk maar niet om over naar huis te schrijven. Misschien dat stevia het beter maakt aangezien dit ook geen extra kcals toevoegt en toch een betere smaak geeft. Heb dit alleen nog niet getest

Stats van de whey muffin:

- 1 ei
- 2 scoops whey
- 100 ml magere melk (50 ml ervoor en 50 ml erna of in andere verhouding)

53 gram eiwitten
10.4 gram koolhydraten
7,8 gram vet
326 kcals

ideaal voor de cut:)

Thx voor deze leuke tip :) zal ik zeker is proberen !

Zou het ook lukken met caseine eiwit?
Heb whey eiwit heb ik enkel in aardbeismaak...

Ja smaakte wel aardig, soms wel een beetje naar omelet, had alleen denk ik iets te veel melk en te weinig whey, doe het volgende keer ook wel met chocowhey ofzo

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

1000w heb ik, 1 minuut 20

Hey ik probeerde em ook gistern maar had 2 eiers gebruikt :p en 1,5 schep vanille whey denk volgende keer 1 ei minder en 1 schep whey meer was echt nie lekker precies omelet met vleugje vanille had ook microgolf te weinig in de gaten lol denk 2 minuten gegaard lekker Rubber a dente die cake van me hahahahahah

bij een magnetron met 800w is 2min toch wel genoeg? ik heb cocos isolaat whey, maakt weinig verschil dacht ik....

Zal het vanavond is even proberen ipv mijn traditionele 30 gr. eiwitshake + banaan. Nu heb ik wel smaakloze whey, zal dit smaken? Ach probeer het iig wel.

20 gr. Whey unflavoured
1 Ei
Beetje water

Kijken of het wat wordt.. Misschien dat ik wel stukjes banaan ga toevoegen ipv zo opeten.

Edit: Zou je creatine kunnen toevoegen of zou dit beschadigen door de warmte/golven?

Laatst bewerkt:
Nou zal het eens gaan proberen zonder whey :p gebruik wel wat cacoa-poeder :D
edit: Ik wacht wel tot mn whey binnen is en volg het recept. nu is het echt rampzalig geworden :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven