Fitness Seller

2- of 3 dagen schema

Matzer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
82kg
Hi Allen!

In het kort: Ik ben Mats (24jr, 192cm, 82kg) en ben sinds kort begonnen met trainen. Ik werk 45 uur in de horeca en daarnaast sinds 2maanden mijn eigen business (+-30uur p.w.) Hierdoor ben ik redelijk beperkt qua tijd dat ik kan sporten. Op donderdag t/m zondag werk ik vrijwel van 09:00-01:00 en ik sport dus maandag t/m woensdag. Op deze dagen pak ik maandag biceps/rug dinsdag triceps/borst en woensdag buik/benen/schouders.

Nu is mijn vraag of ik beter een 2daags fullbody schema kan doen zodat ik een dagje rust heb of is het huidige schema prima?

Verder zijn alle tips welkom.

Ik zou tweedaags fullbody doen met een rustdag, hiermee stimuleer je je spieren meer, wat voor meer groei zorgt. Je hoeft jezelf niet kapot te trainen om te groeien, gewoon compounds beuken en misschien een klein beetje isolatie erachteraan, daar zul je goed op gaan. Ik zou iets als starting strength of stronglifts volgen.

Ik zou het op de drie dagen houden, maar kiezen voor een pull (rug, bicep), push (borst, schouders, triceps), legs (quads, hams, glutes, kuiten en buik).

Je extra dagje rust is dan niet nodig omsat je alle spiergroepen maar 1x belast en de volgende 2 dagen andere spiergroepen

Maar je stimuleert dus ook minder groei, en het gaat je uiteindelijk dus ook minder opleveren.
Eiwitsynthese is na een training 48 uur maximaal verhoogd. Als je twee keer fullbody doet komt dit op 4 dagen verhoogde synthese voor alle spieren neer in totaal.

Met een push/pull/legs kom je maar op twee dagen verhoogde synthese (iedere groep train je maar een keer namelijk).

STRONGLIFTS

• Like
Waarderingen: cnh
Terug
Naar boven