Fitness Seller

2 weeks trainingsschema

The Bulkman

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
BB'ers
Mijn naam is Joey, ben 19 jaar.
Ik train al een jaar, waarvan 8 maanden echt serieus Full Body, ik ben goed gegroeid maar ben nu toe aan een nieuw schema, en ik zat te denken aan dit schema omdat als ik een spiergroep 1 keer in de week train, het gevoel heb dat ik dan minder snel groei.
Daarom heb ik dit schema gemaakt, is dat een goed schema
om massa mee te winnen?

Week 1:

Maandag
Benen - squats - leg extention - leg curl
Buik - 2 of naar keuze

Dinsdag
Rug - pull down - bent over row - barbell rowing
Schouders - Dumbbell Press - Frant cable raise - Achterkant schouder (naam?) - Shrugs
Biceps - Dumbbell Curl - Cable biceps one arm - Concentration Dumbbell

Woensdag
Rust

Donderdag
Borst - Dumbbell Press - Flyes - bovenkant borst (naam?)
Triceps - Dippen - triceps pushdown - triceps extention

Vrijdag
Schouders - Dumbbell Press - Frant cable raise - Achterkant schouder (naam?) - Shrugs

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust

Week 2

Maandag
Herhalen
Benen - squats - leg extention - leg curl
Buik - 2 of naar keuze

Dinsdag

Woensdag
Rust

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust

En dan weer week 1 herhalen.
Het is dus een schema wat zich elke 2 weken herhaalt.

per 2 weken heb je dan:

benen 2x (1x per week)
borst/triceps 3x (1.5x per week)
schouders/rug biceps 3x (1.5x per week)
Dit is een beetje een combi op 1x en 2x per week
smile.gif

Is dit een goed schema?
Zo krijgen de spiergroepen ook soms 6 dagen rust, maar soms ook een keer 3 dagen.

nope dit is geen goed schema. Waarom?
1. je houd geen rekening met je secundaire spieren die je meepakt bij het trainen waardoor je af en toe met overlappingen komt te zitten.
2. je doet voor je borst, rug, biceps, benen en triceps evenveel oefeningen, niet alle spieren zijn even groot en moeten evenveel belast worden.

Dus ik raad je aan de stiky's weer is te lezen of voor de eerste keer;) en opnieuw te proberen...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb heel veel rond gekeken bij de sticky's maar ik kan niet echt een goed schema vinden waarbij je spiergroepen 2x in de week traint. Daarom had ik er zelf 1 gemaakt.
Maar kunnen jullie mij een schema geven wat goed is?

Of is het een idee dat je de ene week 2x dezelfde spiergroepen per week traint en de andere week de spiergroep 1x in de week. Zoals dit:
Ene week:
Of dit schema: spiergroep 1 keer in de week:
Maandag:
Borst
Triceps
Dinsdag:
Benen
Buik
Woensdag:
Schouders
Kuiten
Onderarm
Donderdag:
RUST
Vrijdag:
Rug Biceps

En de andere week:
Spiergroepen 2x in de week
Maandag:
Borst - Schouders - Triceps
Dinsdag:
Benen - Rug - Biceps
Woensdag:
Rust
Donderdag: weer
Borst - Schouders - Triceps
Vrijdag: weer
Benen - Rug - Biceps

Als dit niet goed is waar dachten jullie dan aan?

Je zoekt verkeerd;), hoeveel dagen in de week wil je trainen?

Ik vermoed 4 keer? Neem dan een UB/LB split en dan train je alles 2x;)

Allereerst, waardeer het zeer dat je me wilt helpen!
Nou 4 dagen in de week trainen ongeveer kan dat?
Zou jij voor mij een schema willen maken? want heb geen idee wat UB/LB is, dan zoek ik dat zelf nog keer uit maar als jij schema wil maken zou wel fijn zijn.
Gewoon welke spiergroepen op welke dag en hoeveel setjes per spiergroep, dan zoek ik de oefeningen wel uit.

Ik heb vandaag een man gesproken in de sportschool die mij dit schema voorlegde:
Maandag:
Borst - Triceps
Dinsdag:
Rug - Biceps
Woensdag:
Rust
Donderdag:
Benen - Buik
Vrijdag:
Schouders - Biceps - Triceps
Omdat mijn armen achterlopen, ben ik van plan de armen 2 keer per week te pakken?

Reacties van meer mensen over dit schema?
Ik wil wel een goed schema namelijk anders train ik voor niks. Dus vind het wel belangrijk.

Ik zou de armen gewoon 1x per week trainen. Als je biceps bij borst pakt en triceps bij rug train je ze feitelijk al 2x per week omdat borst de triceps aanspreekt en de rug de biceps. Dan zou ik wel het schema iets veranderen omdat er dan te weinig rust voor de biceps hebt op maandag en dinsdag. Dus:
maandag:
Rug - triceps
dinsdag:
schouders
woensdag:
rust
donderdag:
Benen en buik
vrijdag:
borst en biceps
weekend rust.

Ik heb vandaag een man gesproken in de sportschool die mij dit schema voorlegde:
Maandag:
Borst - Triceps
Dinsdag:
Rug - Biceps
Woensdag:
Rust
Donderdag:
Benen - Buik
Vrijdag:
Schouders - Biceps - Triceps
Omdat mijn armen achterlopen, ben ik van plan de armen 2 keer per week te pakken?

Reacties van meer mensen over dit schema?
Ik wil wel een goed schema namelijk anders train ik voor niks. Dus vind het wel belangrijk.

dit is een standaard split schema dat ze in de fitness meegeven en tuurlijk kan je gewoon 4x per week gaan trainen:D.
ZOek bij de sticky's upperbody lower body en neem dat schema over;) en eventueel later kun je oefeningen veranderen door gelijkwaardige oefeningen als je bepaalde oefeningen niet graag doet.

Ik heb heel veel rond gekeken bij de sticky's maar ik kan niet echt een goed schema vinden waarbij je spiergroepen 2x in de week traint. Daarom had ik er zelf 1 gemaakt.

:o

Maak een eigen topic aan
Plaats je schema
Wacht op kritiek
Pas je schema aan

Wanneer dat niet lukt kun je 50 euro neerleggen en in de persoonlijke begeleiding sectie een train en voedings schema samen laten stellen. Lijkt veel maar de meeste mensen kunnen beter 50 euro daar aan uitgeven en later naar de sportschool gaan (om zo die 50 euro te besparen) dan gelijk naar de sportschool te gaan. Aan het einde van het jaar zul je met een goed schema een stuk verder zijn gekomen ondanks dat je paar maand later bent begonnen..

Terug
Naar boven