Fitness Seller

2 weeks trainingsschema

The Bulkman

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
BB'ers
Mijn naam is Joey, ben 19 jaar.
Ik train al een jaar, waarvan 8 maanden echt serieus Full Body, ik ben goed gegroeid maar ben nu toe aan een nieuw schema, en ik zat te denken aan dit schema omdat als ik een spiergroep 1 keer in de week train, het gevoel heb dat ik dan minder snel groei.
Daarom heb ik dit schema gemaakt, is dat een goed schema
om massa mee te winnen?

Week 1:

Maandag
Benen - squats - leg extention - leg curl
Buik - 2 of naar keuze

Dinsdag
Rug - pull down - bent over row - barbell rowing
Schouders - Dumbbell Press - Frant cable raise - Achterkant schouder (naam?) - Shrugs
Biceps - Dumbbell Curl - Cable biceps one arm - Concentration Dumbbell

Woensdag
Rust

Donderdag
Borst - Dumbbell Press - Flyes - bovenkant borst (naam?)
Triceps - Dippen - triceps pushdown - triceps extention

Vrijdag
Schouders - Dumbbell Press - Frant cable raise - Achterkant schouder (naam?) - Shrugs

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust

Week 2

Maandag
Herhalen
Benen - squats - leg extention - leg curl
Buik - 2 of naar keuze

Dinsdag

Woensdag
Rust

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust

En dan weer week 1 herhalen.
Het is dus een schema wat zich elke 2 weken herhaalt.

per 2 weken heb je dan:

benen 2x (1x per week)
borst/triceps 3x (1.5x per week)
schouders/rug biceps 3x (1.5x per week)
Dit is een beetje een combi op 1x en 2x per week
smile.gif

Is dit een goed schema?
Zo krijgen de spiergroepen ook soms 6 dagen rust, maar soms ook een keer 3 dagen.

nope dit is geen goed schema. Waarom?
1. je houd geen rekening met je secundaire spieren die je meepakt bij het trainen waardoor je af en toe met overlappingen komt te zitten.
2. je doet voor je borst, rug, biceps, benen en triceps evenveel oefeningen, niet alle spieren zijn even groot en moeten evenveel belast worden.

Dus ik raad je aan de stiky's weer is te lezen of voor de eerste keer;) en opnieuw te proberen...