Fitness Seller

2 x alle spiergroepen per week

partyray

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
hallo ik doe alle spiergroepen 2x in de week en 1 dag rust, en ook nog eens 5 keer een half uur cardio er bovenop , is dit gezond of is het moglijk dat men spiergroei nu zal verminderen?

hallo ik doe alle spiergroepen 2x in de week en 1 dag rust, en ook nog eens 5 keer een half uur cardio er bovenop , is dit gezond of is het moglijk dat men spiergroei nu zal verminderen?

2x per week de zelfde spiergroep trainen verminderd idd spiergroei ;)

cardio altijd goed naar training :D

wat is je doel ?

Ligt er denk ik aan met hoeveel volume je traint?.

Echter ben ik er zelf persoonlijk geen voorstander van, ivm blessures

Dat is helemaal prima, maar dan moet je wel genoeg eten (door de cardio die je erbij pakt).

ben benieuwd hoe je dat gaat indelen?

Maandag en vrijdag: borst / triceps / voorkant en zijkant schouders
Woensdag en zondag: benen / rug / biceps / achterkant schouders

of

Maandag en vrijdag: borst / triceps / voorkant en zijkant schouders
Dinsdag en zaterdag: benen
Woensdag en zondag: rug / biceps / schouders

Zoiets bijvoorbeeld? Doodnormale schema's...

Ik zou zelfs zeggen dat 2x per week beter is dan 1x per week

Je kunt bv 4x per week trainen, en een ub/lb schema volgen

Of 5x per week, middels een ub/lb schema (ub/lb/ub/lb/ub/rust/rust en dan lb/ub/lb/ub/lb/rust/rust en dan repeat),
of een push/pull/leg en dan gewoon doorrouleren, (push/pull/leg/push/pull/rust/rust, en dan maandag weer verder met leg etc)

Of 6x per week, en dan push/pull/leg/push/pull/leg/rust

Cardio kan ook, ben er zelf geen fan van, maar als je gewoon zorgt dat je voldoende eet moet het prima kunnen

3x per week kan ook prima, zoals in een goede fullbody. voor 2x per week zoek een goede ub/lb split.

• Like
Waarderingen: mat
4x pw UB/LB split kan ook. Dit volg ik. Je pakt 2x per week de spiergroepen aan, en dit verminderd helemaal geen spiergroei.
Het enige wat jouw spiergroei kan verminderen is dat je te weinig eet door je cardio

Je spieren hebben dacht ik 72 uur ( 3 dagen voor de slechte rekenaars onder ons :P) nodig om te herstellen.

Dus als je maandag die spiergroep aanpakt zou die donderdag weer hersteld moeten zijn.

Je spieren hebben dacht ik 72 uur ( 3 dagen voor de slechte rekenaars onder ons :P) nodig om te herstellen.

Dus als je maandag die spiergroep aanpakt zou die donderdag weer hersteld moeten zijn.
Ik vind het onzin om een getal te koppelen aan je herstel. Het hangt er vanaf hoe zwaar je hebt getraind. Als je fysio-oefeningen hebt gedaan dan zul je dat wellicht elke dag kunnen herhalen, terwijl je met 6 borst-oefeningen tot failure na 3 dagen nog lang niet hersteld zult zijn.

Ligt er denk ik aan met hoeveel volume je traint?.

Echter ben ik er zelf persoonlijk geen voorstander van, ivm blessures

Ik heb de afgelopen 7 maanden alle spiergroepen 2x per week getraind (muv benen), dit ging prima bij mij, ook om sterker te worden. Gewoon goed en veel blijven eten en zorgen voor voldoende rust. mijn schema zag er zo uit:
(@predatorz)
maandag: Rug+biceps
dinsdag: Borst+schouders+triceps
woensdag: rust
donderdag: Rug+biceps
vrijdag:Borst+schouders+triceps
benen en buik op dagen erbij gedaan dat ik wat sneller klaar was.
Nu mijn schema omgegooid naar alles 1x per week, omdat net als jelmer F zegt, ligt aan het volume etc van je training. Aangezien ik nu vrij zwaar train, met oog op blessures/overtraining, van alles 2x p/week naar 1x.

• Topic Starter Topic Starter
2x per week de zelfde spiergroep trainen verminderd idd spiergroei ;)

cardio altijd goed naar training :D

wat is je doel ?

Foutief, je moet je gewoon aan je routine houden die zo is opgesteld dat je nooit dezelfde spiergroep(en) aanspreekt op opeenvolgende dagen. Het kan prima.
Als je voelt dat het toch te veel wordt voor je kan je ook gewoon een extra dag rust nemen en je schema doorschuiven naar volgende week (doorschuiven, niet terug opnieuw maandag met borst ofzo maar wel met die benen die je toen ach zo spijtig hebt moeten laten vallen..)

Terug
Naar boven