Fitness Seller

21 jaar - nog enkele beginnersvraagjes

Oké bedankt, ga deze avond nog eens snel zoeken en dan bestel ik hem ineens.

Nu nog alleen een voedingsschema. Toevallig nog tips? :D

Wel de vanille he?! :) Die smaakt heel goed, de chocolade ga je van over je nek, 'k zie dat je Belg bent, de choco-versie is voor Nederlanders al niet te zuipen, laat staan voor Belgen die op choco-gebied nog veel beter gewend zijn:)

Wat een voedingsschema betreft: ik geloof dat hier op DBB excel sheets te krijgen zijn die je kan gebruiken.
Zelf gebruik ik een computer-programmaatje omdat dat gedetailleerder is incl vitaminen, mineralen enz.
Dat is van het Nederlandse voedingscentrum, maar niet eme te krijgen als ik het goed heb. Je kan nog een skijken, maar ik ben bang van niet. Eetmeter heette dat. Maar er is vast wel andere goede software te vinden. Kost normaal rond de 40-50 euro.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 15:03 ----------

Ik zie trouwens dat dat programma nu gratis online is!

http://eetmeter.voedingscentrum.nl/

wut? trainen zonder voedingsschema en dan nog klagen dat je afvalt?

behoefte berekenen en 20% daarboven bulken, als je dan nog geen grammetje vet aankomt nog meer moet je een beetje aankijken.

blanco schematje

Bijlagen

Bedankt voor alle reacties.

Zelf even (laat) reageren:

Het is niet dat ik totaal niets door voor mijn benen, even als info, mijn (voorlopig) trainingsprogramma (het gewicht staat er meestal bij), voorlopig deed ik alles telkens 3 sets, met 10-12 reps:

Sessie 1:
- Legg press (selection: stoten) (70 kg)
- Crunch
- Leg extension selection: strekken
- Lage rugspieren bank-strekken
- Cable Jungle: neerdrukken, smalle greep (20 kg)
- Schouder press selection: stoten (ong. 35 kg)
- Easy chin/dip selection triceps
- Hoge pulley sel: naar beneden trekken (lage rug?) (15 kg)
- Vertical Traction selection: trekken (55 kg)
- Upper back selection : trekken (37,5 kg)
- Shoulder Front raise (7 kg)

Sessie 2:
- Leg curl selection: buigingen
- Cable Jungle: lage pulley armspieren aanspannen (22,5 kg)
- Pectoral selection: adducties (40 kg)
- Crunch
- Hoge pulley sel: naar beneden trekken (15 kg)
- Leg press selection: optillen voeten (80 kg)
- Chest press selection: stoten (45 kg)
- Afwisselend armen aanspannen-staand (12 kg dumbbells)
- Bench press/bankdrukken schuin omhoog (16,25kg elke kant)
- Barbell curls (8,75 elke kant + baar)

Als ik 3 dagen ga, doe ik gewoon 1 van de 2 sessies 2 keer.

Ik ga zo veel mogelijk 3 keer per week, wat de laatste 3 weken al gelukt is, en normaal gezien de komende anderhalf maand ook moet gaan lukken, maar als ik dan 3 keer per week voetbaltraining heb + nog match, weet ik niet of ik 3x per week ga volhouden. Ik hoop van wel natuurlijk.

Oké ik ga dus meer moeten beginnen eten. Noten eten is geen probleem, hier liggen van die bakjes studentenhaver genoeg, met cashewnoten, pindanoten, hazelnoten en amandelen.

Ik wou mij al shakes bestellen, maar ik weet niet juist welke, iemand een voorstel? (Toen ik een tienbeurtenkaart had bij een andere fitness, dronk ik daar na de training telkens een whey shake van performance, ik weet niet of ik me dan best zo een pot bestel?)

Ga stronglifts of 5x5 doen. Dit schema wat je nu hebt is bijna alleen maar isolatie oefeningen waar je nog niets aan hebt. Ook wordt je rug veel te weinig getraind in verhouding tot je borst/schouders.

• Topic Starter Topic Starter

Jaja de vanille :D ik geloof je, wanneer je zegt dat die chocolade niet te vreten is :D.. ik heb hem op nutrimax gevonden voor maar €22.00, lijkt me weinig?

http://www.nutrimax.be/syntrax-essence

Ik heb me geregistreerd op de site, ben nu mijn maaltijden van vandaag al eens in aan het geven, alleen blijft hij soms even hangen. Lijkt me wel handig ! :) Bedankt!

Bedankt, handig iets.. Alleen men vetpercentage berekenen online lijkt me een beetje fout, ik kom bij de 1 site uit op 12% en bij de ander op 10%. Lijkt me allebei zo veel. Volgens het schema heb ik met 10% toch zo'n 2500kcal nodig.

Ga stronglifts of 5x5 doen. Dit schema wat je nu hebt is bijna alleen maar isolatie oefeningen waar je nog niets aan hebt. Ook wordt je rug veel te weinig getraind in verhouding tot je borst/schouders.

Het schema wat ik nu heb vind ik op zich wel fijn om te doen. Kan ik hier niet een paar oefeningen aan toevoegen of vervangen, zonder dat ik een heel ander schema moet nemen?

Laatst bewerkt:
je vetpercentage, ga naar de gym als je twijfels... of maak goede pics en open een topic

en gewoon stronglifts gaan doen, als je een schema 'fijn' vind is er wel iets mis lijkt mij en ik heb zelf ook mijn tijd verspilt met isolatie

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

je kan ook een variant doen, squat/deadlift/overhead press/benchpress/barbell rows
5x5 2 of 3 keer per week... en gewoon licht beginnen hoef je ook niet bang te zijn voor de omschakeling.

zorg wel dat je goed bulkt

je vetpercentage, ga naar de gym als je twijfels... of maak goede pics en open een topic

Met pics kun je geen vetpercentage vaststellen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 19:33 ----------

en gewoon stronglifts gaan doen, als je een schema 'fijn' vind is er wel iets mis lijkt mij en ik heb zelf ook mijn tijd verspilt met isolatie

je kan ook een variant doen, squat/deadlift/overhead press/benchpress/barbell rows
5x5 2 of 3 keer per week... en gewoon licht beginnen hoef je ook niet bang te zijn voor de omschakeling.

zorg wel dat je goed bulkt

Omdat je een schema fijn vindt, hoeft daar nog niets mis mee te zijn!
Je schema moet natuurlijk wel iets voorstellen, als het veel te licht is, zet het geen zoden aan de dijk, maar je hoeft ook niet compleet uitgeput de gym uit te komen.

En wat "bulken" betreft: wat ik ervan begrijp wil hij gewoon wat steviger worden en dan zou ik zeker niet als een gek gaan "bulken". Voor je het weet heb je meer vet dan spieren en dan kun je dat weer zien kwijt te raken;
Gewoon een goed voedingsplan maken waarbij calorieverbruik en calorie-inname goed op elkaar afgestemd zijn.

Ik had wel verwacht dat ik hierop een reactie ging krijgen. Met fijn bedoelde ik niet echt dat ik telkens sta te springen om te kunnen beginnen, of dat ik met een brede glimlach sta te lachen na elke oefening. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik bij het uitvoeren van de oefeningen nergens last ondervind en de oefeningen niet met enorme tegenzin aanvang.

Ik zal morgen het programma in de link eens bekijken, eerst nog wat studeren voor mijn examen van morgen. Bedankt

Met pics kun je geen vetpercentage vaststellen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 19:33 ----------

Omdat je een schema fijn vindt, hoeft daar nog niets mis mee te zijn!
Je schema moet natuurlijk wel iets voorstellen, als het veel te licht is, zet het geen zoden aan de dijk, maar je hoeft ook niet compleet uitgeput de gym uit te komen.

En wat "bulken" betreft: wat ik ervan begrijp wil hij gewoon wat steviger worden en dan zou ik zeker niet als een gek gaan "bulken". Voor je het weet heb je meer vet dan spieren en dan kun je dat weer zien kwijt te raken;
Gewoon een goed voedingsplan maken waarbij calorieverbruik en calorie-inname goed op elkaar afgestemd zijn.

Of het schema op zich te licht is en/of het een slecht schema is, daar heb ik zelf geen zicht op. De oefeningen die ik echter doe, probeer ik wel zo goed en zo correct mogelijk uit te voeren, met een zo hoog mogelijk haalbare belasting.

Ik wil inderdaad gewoon wat steviger en breder worden. Een echte complete bodybuilder worden is niet mijn doel. :D

Alvast heel hartelijk bedankt voor alle hulp!

Ik denk dat je naar een full-body schema moet, 3x per week. Dus 3x per week dezelfde oefeningen. Ik denk dat dat in jouw situatie beter is, dat je dan meer resultaten gaat zien.. Nu ben je met teveel tegelijk bezig ben ik bang.
Tips voor een schema voor hem, anybody?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 22:25 ----------

Ik ben ervan overtuigd dat je 3x per week moet trainen, zeker in het begin, als je eenmaal een fysiek hebt opgebouwd, zou 2x per week misschien kunnen volstaan voor onderhoud.
Maar mocht 3 keer per week echt niet lukken, en heb je wel tijd om thuis wat te doen, dan is een medicine ball misschien een goede idee:

http://www.menshealth.com/fitness/ultimate-medicine-ball-workout

Dan doe je 2x sportschool en 1 keer een goede medicine ball workout thuis.

Ik had wel verwacht dat ik hierop een reactie ging krijgen. Met fijn bedoelde ik niet echt dat ik telkens sta te springen om te kunnen beginnen, of dat ik met een brede glimlach sta te lachen na elke oefening. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik bij het uitvoeren van de oefeningen nergens last ondervind en de oefeningen niet met enorme tegenzin aanvang.

Ik zal morgen het programma in de link eens bekijken, eerst nog wat studeren voor mijn examen van morgen. Bedankt

Of het schema op zich te licht is en/of het een slecht schema is, daar heb ik zelf geen zicht op. De oefeningen die ik echter doe, probeer ik wel zo goed en zo correct mogelijk uit te voeren, met een zo hoog mogelijk haalbare belasting.

Ik wil inderdaad gewoon wat steviger en breder worden. Een echte complete bodybuilder worden is niet mijn doel. :D

Alvast heel hartelijk bedankt voor alle hulp!

wut? ga eerst maar eens een jaartje goed trainen/eten voor je dit soort uitspraken doet.. bedoel het niet kwaad overigens

en inderdaad stronglift of een soortgelijk schema volgen, isolatie komt later wel

Wat ben jij ongelooflijk arrogant!!! Hij bepaalt toch zeker zelf wel wat hij wil?!!!

Ik denk dat je naar een full-body schema moet, 3x per week. Dus 3x per week dezelfde oefeningen. Ik denk dat dat in jouw situatie beter is, dat je dan meer resultaten gaat zien.. Nu ben je met teveel tegelijk bezig ben ik bang.
Tips voor een schema voor hem, anybody?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 22:25 ----------

Ik ben ervan overtuigd dat je 3x per week moet trainen, zeker in het begin, als je eenmaal een fysiek hebt opgebouwd, zou 2x per week misschien kunnen volstaan voor onderhoud.
Maar mocht 3 keer per week echt niet lukken, en heb je wel tijd om thuis wat te doen, dan is een medicine ball misschien een goede idee:

http://www.menshealth.com/fitness/ultimate-medicine-ball-workout

Dan doe je 2x sportschool en 1 keer een goede medicine ball workout thuis.

Oké bedankt, de komende maand kan ik nog zonder problemen 3 keer per week gaan, misschien zelfs 4, maar erna ga ik moeten zien met de voetbal. Dan zal ik mij nog een medicine ball aanschaffen, voor die keren dat ik geen 3 keer kan gaan. Heb hier ook nog 2 dumbbells liggen die ik ook kan gebruiken.

Ik zal anders even eens een post openen in het subforum "Trainingsschema's & Programma's" met mijn schema en de vraag om een full-body schema vast te krijgen.

Heel veel dank !

zo ingewikkeld is fb niet, zou werken met de 5 compounds die ik al eerder genoemd hebt, je kan kiezen ze allemaal in 1 training te doen en dan langzaam opbouwen naar 3x redelijk zwaar trainen per week (wel goede voeding hebben dan) of je splitst het naar een stronglift schema. (dus maandag training A, woensdag B, vrijdag A, maandag B etc.) probeer eens zon training uit.

zo ingewikkeld is fb niet, zou werken met de 5 compounds die ik al eerder genoemd hebt, je kan kiezen ze allemaal in 1 training te doen en dan langzaam opbouwen naar 3x redelijk zwaar trainen per week (wel goede voeding hebben dan) of je splitst het naar een stronglift schema. (dus maandag training A, woensdag B, vrijdag A, maandag B etc.) probeer eens zon training uit.

Stronglifts yeah....die site die jij iets hoegrop in dit topic postte, die heb ik eens bekeken:

"And I don't frigging care if you've been lifting for years, or are just starting out. StrongLifts 5x5 is proven to pack on more real-world strength and solid muscle in 12 weeks than most lifters (including the steroid-drenched jerks) achieve in 12 years of hard work"

Staat vol van dat soort onzin...

Als je 3x per week full body zou kunnen doen, zou het beste zijn, maar omdat dat straks met je voetbal niet gaat lukken, zoals je aangeeft, zou ik bewust voor 2x het fitnesscentrum kiezen, en 2x per week een medicine ball workout thuis doen van 30-40 minuten naar gelang je tijd. En dan met die medicine ball dezelde spieren meepakken als die je in het fitnesscentrum traint. Komt dus neer op een training om de andere dag, en afwisselend fitnesscentrum/medicine ball.
Als je een bal koopt, ik weet niet of ik dat al gezegd heb, koop er eentje van bijvoorbeeld Reebok, die stinken niet. Ze zijn niet echt goedkoop, maar de goedkopere stinken enorm - best kans dat er behoorlijk wat schadelijke stoffen vanaf komen - en je wil zo'n stinkende bal niet in huis hebben. Let ook erop dat je het geschikte gewicht koopt. Be zelf totaal ongetraind met een bal van .3 kg begonnen, best kans dat jij 5 of zelfs een bal van 6 kg aankan. Te licht is waardeloos natuurlijk, maar overdrijf ook niet, want als de bal te waar is, kun je de oefeningen niet netjes uitvoeren zoals ze moeten.

Terug
Naar boven