XXL Nutrition

+22 doden universiteit in de VS

Wapenwetten kunnen geen ene **** helpen... als ik nu zin heb/er gek genoeg voor ben zou ik zo ook 100 kinderen kunnen doden(sinds er op scholen in NL geen beveiliging is). Ff een redelijke wapen regelen en dat is dan zo gedaan. Dus het heeft NIETS met wapenwetten te maken.

damm 32 doden zegt de stad officials zelf, terwijl de politie 22 zegt.

Wapenwetten kunnen geen ene **** helpen... als ik nu zin heb/er gek genoeg voor ben zou ik zo ook 100 kinderen kunnen doden(sinds er op scholen in NL geen beveiliging is). Ff een redelijke wapen regelen en dat is dan zo gedaan. Dus het heeft NIETS met wapenwetten te maken.

In jouw voorbeeld zou zo'n wapenwet er niks tegen kunnen doen. Maar ik denk dat veel gevallen toch wel voorkomen kunnen worden, als een wapen niet zo makkelijk te verkrijgen was.

Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij hebben behoorlijk wat mensen in Amerika een wapen in huis. Als je nu kijkt naar die Belg van een week geleden, die thuis een samurai zwaard was wezen halen. Als ie thuis een vuurwapen had liggen, dan had ie dat waarschijnlijk meegenomen. Als iemand met zijn zatte kloten met een geladen wapen gaat liggen spelen, heb je behoorlijk wat kans dat het ding afgaat en dan kunnen er misschien wel gewonden/doden vallen.

Sowieso lijkt het me niet echt een goed idee dat iedereen 'zomaar' even een wapen kan aanschaffen. Naar mijn idee zou het veel beter zijn om een systeem zoals dat hier in Nederland is toe te passen. Hier moet je sowieso volgens mij al een bewijs van goed gedrag kunnen leveren. Verder moet je volgens mij eerst een bepaalde tijd lid zijn van een schietvereniging, en je moet de nodige keren geoefend hebben (en er zijn ook nog eisen aan hoe het wapen moet worden opgeborgen) voordat je een eigen wapen kunt kopen.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben het met CoD eens. Als mensen perse iemand met voorbedachte willen neerschieten zal dat die moordenaar in spe zeker lukken. Hij kan dan ( ook in Nederland ) echt wel ergens een vuurwapen regelen. Maar voor de impuls moorden is het toch wel een drempel. Nu zal het heel moeilijk worden om zoiets terug te draaien, wij weten niet beter. Ik zeg niet dat deze actie voorkomen had kunnen worden met een scherpere wetgeving, maar het kan zeker in de toekomst wel dodelijke slachtoffers schelen.

Dat Bush nu zijn sympathie uit en in zijn verborgen agenda de wapenindustie toch belangrijker vind. Daar maak ik me ook geen illusies over.

Voor iemand die volledig bij zinnen is is het plegen van een moord, laat staan op deze schaal een enorme drempel. Het simpel afdoen als 'militairen kunnen dat ook' , vind ik niet meer dan kinderachtige 'stoerdoenerij'.

In amerika heerst ook zo een high school classificatie achtig iets
Daarmee kan het makkelijk misgaan

Dit soort shit kan je niet vermijden.

Leuk gespreksonderwerp voor morgen :thumbs:

Video gezien. Tis toch een enge gedachte dat bij elk schot iemand overlijd.. :(

Ik begrijp het niet. Die schutter knalt iedereen 1 voor 1 af en niemand haalt het in zn hoofd om zich te verzetten?

Een natuurtalentje op gebied van slashing wss. Wel weer een trieste bedoening btw.

De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. Eerst schoot hij zijn vriendin op een studentenkamer dood om nadien de rest van de campus onveilig te maken. "Ze hadden een zware discussie in de West Ambler Johnston Hall en hij schoot op haar. Dan kwam de supervisor, en ook die schoot hij neer", verklaarde Chen aan de telefoon tegenover CTI.

Vanuit de studentenkamer zou hij dan naar het gebouw met klaslokalen Norris Hall zijn getrokken. Daar deed hij de voor- en achterdeur op slot met een ketting. Zo'n 25 studenten volgden er Duitse les. De schutter opende het vuur op de studenten en sloeg daarna de hand aan zichzelf. "Hij schoot zichzelf in het achterhoofd. Hierdoor was hij moeilijk te identificeren", zegt de getuige.

Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om. Vijftien anderen raakten gewond. In Virginia Tech volgen ongeveer 26.000 student les. Het bloedbad was het zwaarste ooit op een Amerikaanse school. (belga/hln)
pff

Ben tegen wapens. Vind dat alleen politie en dergelijke een wapen behoren te hebben en dan ook alleen in diensttijd.
Straffen op wapenbezit mogen imo torenhoog zijn!

Amerika wil nu opnieuw een wet aannemen die het verbied automatische wapens te verkopen aan particulieren. Deze wet was er al maar is weer afgeschaft. :rolleyes: Echter schijnt dat de dader 9mm had dus enkel automatische wapens afschaffen zal zulke toestanden niet snel voorkomen.

En dat allemaal door een ruzie met zijn lief ... vrouwen hé
Wat is er ooit gebeurd met je ex eens een duchtig pak slaag te geven

:jk:

Tis een trieste zaak, maar helaas zal de wapenwet nooit veranderen
bij de Amerikanen. Net zo zeer dat ze burger-junks zijn. Tis gewoon hun
cultuur.

Deze man zal wel vet gestrafd worden. Hier in Nederland zou hij gewoon 40 uur alternatieve dienst krijgen ivm foute opvoeding.
Alleen in Nederland...

Hij is dood, er word niet meer gestraft. In Nederland wordt overigens al jaren behoorlijk streng gestraft, ook al zijn er wel voorbeelden van vonnissen die buitensporig laag waren. Levenslang wordt echter steeds vaker gegeven en er zijn ook genoeg TBS-ers die amper kans hebben om nog vrij te komen.

Mischien had ik die roflol maar wegmoeten laten
Was iig niet bedoeld om te klieren, daar is de dagelijkse kost serieus 60+doden
Altijd als ik berichten hoor over iraakse aanslagen is het volgens mij 7/10 keer een dodental van 50 of 60+mensen
En ontopic, de wapenwet daar wegkrijgen heeft geen zin, in zo een groot land moeten er wel altijd een paar loonies tussen zitten, die komen zowieso wel aan hun wapens, wet of geen wet
Als je bereid zoiets te doen, houden wapenwetten je echt niet tegen

Irak is nog gewoon in oorlog, is wel even wat anders dan "gewoon" ergens op een school. :rolleyes:

Owja?
Waar is jouw bron hiervoor? Volgens mij is irak al een hele lange tijd officieel niet meer in oorlog
Er is een burgeroorlog ja, dat is niet hetzelfde als een oorlog

Terug
Naar boven