AndroidHealthClinic

+22 doden universiteit in de VS

Steeds blijkt weer dat de amerikanen kennelijk bereid zijn een erg hoge prijs te betalen voor een sentiment(lees:wapenwet) dat stamt uit de tijd dat de cowboys en indiaantjes erkaar nog bevochten. Veelzeggend in dit geval is de reactie van de lobbygroep Gun Owners Of America: "wanneer zullen we leren dat weerloos zijn een slechte verdediging is." Met andere woorden: Als alle studenten en docenten bewapend waren geweest, was de schutter wel snel omgelegd en waren er beduidend minder slachtoffers gevallen. Een powerfull argument van de Gun Owners Of America vind ik dit. Want er zit gewoon een kern van waarheid in. Aan de andere kant is het natuurlijk te idioot voor woorden om voortaan met 22 leerlingen gewapend in de klas te zitten. In Nederland is zoiets ook totaal niet voor te stellen. Het geeft wel weer mooi aan hoe groot de verschillen zijn tussen de VS en Europa en hoe er in bepaalde delen van de VS nog over dit soort zaken word gedacht.

si vis pacem para bellum

Wie vrede wil bereidt zich voor op de oorlog. Angstpolitiek dus (zoals Osiris88 al zei).
Die overtuiging heeft ons wss ruimtevaart, de bom en een flink verschoven wereldbeeld opgeleverd.

Lijkt me tijd worden voor een nieuwe...

Ik denk niet dat je de gewone burger zo'n verantwoording kunt geven. Wat moet je doen in twijfelgevallen? Er wordt dan al snel iemand doorzeefd om redenen die niet geheel gegrond zijn, angst is een sterk iets.

Yupz, de enige die wapens zou mogen dragen is Chuck Norris. Maar die heeft ze dan weer niet nodig. :D

ik had een keer zo flimpje gezien van de bewakings camera's ook in zo school 2 schutters liepen iedereen af te knallen erg bruut om te zien

Een kenmerkend eigenschap van leiderschap is, is dat het volk zich identificeerd en gedragingen aanneemt van het beleid dat zijn leider voert.

Dit verbaasd me dus niks. Was alleen een kwestie van wanneer.

ik had een keer zo flimpje gezien van de bewakings camera's ook in zo school 2 schutters liepen iedereen af te knallen erg bruut om te zien

Gelukkig kent je leeftijd nog een 1 als eerste getal.

Een kenmerkend eigenschap van leiderschap is, is dat het volk zich identificeerd en gedragingen aanneemt van het beleid dat zijn leider voert.

Dit verbaasd me dus niks. Was alleen een kwestie van wanneer.

ouch, beetje ver gezocht ?
Gaat het hier gewoon niet om een gestoord, verdwaald ventje ?

Heeft iemand die docu gezien van Michael Moore, was gisteren op Canvas (Belgische tv), hoewel hij natuurlijk extreem democraat/links is werd er wel mooi aangetoond hoe het er in de VS aan toe gaat.

+11.000 doden door schietpartijen in de VS/jaar. Tegenover 2 doden in Canada op 30 miljoen mensen, rest van de landen in de wereld tussen de 50 -300/jaar. Hij toonde ook aan dat het niet perse ligt aan hoe makkelijk je wapens kan krijgen (hoewel het meespeelt) maar vooral hoe de regering daar burgers angst aanjaagt zodat ze zich steeds denken te moeten beschermen voor iets...

Wat Marky zegt is juist. De VS worden bestuurd door idioten en dit reeds 8 jaar! Ik hoorde dat Bush vond dat de wapenwetten door dit incident niet aangepast hoefden te worden. Te triest voor woorden is dit.

Wat Marky zegt is juist. De VS worden bestuurd door idioten en dit reeds 8 jaar! Ik hoorde dat Bush vond dat de wapenwetten door dit incident niet aangepast hoefden te worden. Te triest voor woorden is dit.

Eigenijk is die uitspraak zo stom nog niet, teninste, als je enkel naar deze gebeurtenis kijkt. Wat er onlangs is gebeurd, kon men niet voorkomen.

Die heb ik volgens mij ook gezien. Was de Columbine shooting. Ik zat echt met open mond naar dat filmpje te kijken. Lijkt me echt zo eng om in een dergelijke situatie te zitten...

Er werd toen alleen gezegd dat het filmpje niet echt was maar afkomstig van een film was.

Maar wat is er eigenlijk "bruut" aan???
Er worden onschuldige jongens en meisjes van onze leeftijd gedood. Om maar niet spreken over de pijn die de familie van de slachtoffers voor altijd zal hebben.

ryanclark140.jpg
austincloyd_140.jpg
kevingranata140.jpg

rossalameddine140.jpg
jamiebishop140.jpg
brianbluhm140.jpg

matthewgwaltney140.jpg
caitlinhammaren140.jpg
jeremyherbstritt140.jpg

rachaelhill140.jpg
emilyhilscher140.jpg
jarrettlane140.jpg

mattlaporte140.jpg
henrylee140.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
loganathan140.jpg
laurenmccaine140.jpg
danieloneil140.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
erinpeterson140.jpg

mikepohle140.jpg
juliapryde140.jpg
maryread140.jpg

samahafromposbic140.jpg
waleedmohamedshaalan140.jpg
lesliesherman140.jpg

maxineturner140.jpg

:(

De wapenwet wordt daar niet aangepast. Effe een vertaalde quote:

Als we de wapenwet scherper maken, hebben schutters vrij spel en is de kans om hen uit te schakelen nog kleiner.

:roflol:

Moet je eens op straat een stel t**ten laten zien, ontstaat er hevige paniek en wanorde. :roflol:

omd amerika is echt een land van 2 extremen

ondaks nog een tvmaatschappy aangeklaagt omdat ze een woordje vergaten uit te filteren op een live show

de ouders van de schutter waren overigens toch in hun nopjes, want zoonlief had dan toch met succes de universiteit afgemaakt.

Terug
Naar boven