AndroidHealthClinic

+22 doden universiteit in de VS

bur·ger·oor·log (de ~ (m.))
1 oorlog tussen inwoners van eenzelfde staat, binnenlandse oorlog

oorlog dus :p

bron? Vandale

Indien wapens daar verboden waren geweest dan zou zo'n doodgewone sterveling die door het lint gaat omdat hij ruzie had met zijn lief (of whatever) niet aan een wapen geraken. Maar sommige cowboys verdienen nu eenmaal veel dollars met wapens te verkopen he... intriest

Het bloedbad was het zwaarste ooit op een Amerikaanse school. (belga/hln)

Dit klopt toch niet. Dat was toch die op 1927 ? 55 doden.
En als ik wikipedia mag geloven, gaat het om een zuid koreaan en niet een chinees. (wat het verschil ook moge zijn, voor mij zijn ze allemaal spleetogen).

Laatst bewerkt:
The nose kan lachen wat die wil maar ook dit is nog steeds niet officieel verklaard

Hallo, jij kijkt toch ook naar het nieuws? Lijkt het er voor jou op dat het vrede is daar dan? En dan nog als het allemaal niet officieel is (Amerika zou nog meer gezichtsverlies lijden als ze zouden toegeven dat het nog oorlog is), Irak vergelijken met de gebeurtenissen op een rustige schoolcampus slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat zie je hopelijk zelf ook wel in Spiertje!

triest...

Ik snap nog steeds niet waarom ze mensen wegdragen?

Ze lijken wel gearesteerd?

Ik snap nog steeds niet waarom ze mensen wegdragen?

Ze lijken wel gearesteerd?

Omdat ze gewond zijn ?

Cho bought the second weapon, a Walther .22 caliber pistol, a week earlier.

Waarschijnlijk dus voorbedachte rade dan een impulsieve shooting. Ik geloof ook niet dat een persoon zomaar 30 mensen kan vermoorden in een impulsieve bui. Meeste schoolshootings(lees: alle van wat ik weet) zijn allemaal gepland geweest.

Heeft er iemand btw films ervan ?

Laatst bewerkt:
Geen wapens verkrijgbaar op elke hoek van de straat zullen zeker impulsieve schiet-incidenten voorkomen, maar ik blijf erbij, wil je ergens aan komen, dan kom je er toch aan. En als het het laatste zal zijn wat je doet doet de prijs er daarnaast ook niet meer toe, dus schietincidenten met voorbedachte rade zal je daarmee niet kunnen voorkomen.

Waar gaat het toch heen met deze wereld :mad:

Wapenwet is opgenomen in hun grondwet, dus daaraan kan niemand iets doen.

Steeds blijkt weer dat de amerikanen kennelijk bereid zijn een erg hoge prijs te betalen voor een sentiment(lees:wapenwet) dat stamt uit de tijd dat de cowboys en indiaantjes erkaar nog bevochten. Veelzeggend in dit geval is de reactie van de lobbygroep Gun Owners Of America: "wanneer zullen we leren dat weerloos zijn een slechte verdediging is." Met andere woorden: Als alle studenten en docenten bewapend waren geweest, was de schutter wel snel omgelegd en waren er beduidend minder slachtoffers gevallen. Een powerfull argument van de Gun Owners Of America vind ik dit. Want er zit gewoon een kern van waarheid in. Aan de andere kant is het natuurlijk te idioot voor woorden om voortaan met 22 leerlingen gewapend in de klas te zitten. In Nederland is zoiets ook totaal niet voor te stellen. Het geeft wel weer mooi aan hoe groot de verschillen zijn tussen de VS en Europa en hoe er in bepaalde delen van de VS nog over dit soort zaken word gedacht.

Steeds blijkt weer dat de amerikanen kennelijk bereid zijn een erg hoge prijs te betalen voor een sentiment(lees:wapenwet) dat stamt uit de tijd dat de cowboys en indiaantjes erkaar nog bevochten. Veelzeggend in dit geval is de reactie van de lobbygroep Gun Owners Of America: "wanneer zullen we leren dat weerloos zijn een slechte verdediging is." Met andere woorden: Als alle studenten en docenten bewapend waren geweest, was de schutter wel snel omgelegd en waren er beduidend minder slachtoffers gevallen. Een powerfull argument van de Gun Owners Of America vind ik dit. Want er zit gewoon een kern van waarheid in. Aan de andere kant is het natuurlijk te idioot voor woorden om voortaan met 22 leerlingen gewapend in de klas te zitten. In Nederland is zoiets ook totaal niet voor te stellen. Het geeft wel weer mooi aan hoe groot de verschillen zijn tussen de VS en Europa en hoe er in bepaalde delen van de VS nog over dit soort zaken word gedacht.

Ik denk niet dat je de gewone burger zo'n verantwoording kunt geven. Wat moet je doen in twijfelgevallen? Er wordt dan al snel iemand doorzeefd om redenen die niet geheel gegrond zijn, angst is een sterk iets.

Ik denk niet dat je de gewone burger zo'n verantwoording kunt geven. Wat moet je doen in twijfelgevallen? Er wordt dan al snel iemand doorzeefd om redenen die niet geheel gegrond zijn, angst is een sterk iets.

nee tuurlijk kun je die mensen die verantwoordelijkheid niet geven, maar dat maakt niks uit want het is hun recht, verantwoordelijk of niet, een wapen te bezitten/dragen. Ik zie er ook de logica niet van in, maar goed leg dat maar aan die rednecks/hillbillies uit.

nee tuurlijk kun je die mensen die verantwoordelijkheid niet geven, maar dat maakt niks uit want het is hun recht, verantwoordelijk of niet, een wapen te bezitten/dragen. Ik zie er ook de logica niet van in, maar goed leg dat maar aan die rednecks/hillbillies uit.

zo klinkt het verdacht veel naar een wapenwedloop ...
oftewel: die met de grootste, snelste blaffer wint.

Automatische wapens zijn verboden (gelukkig) dus met een wapenwetloop zal het wel meevallen.

Een idee is misschien om alleen maar vuurwapens aan te bieden met een magazijn waar er hooguit 5 kogels in kunnen. Een vaardig schutter heeft aan 5 kogels genoeg in geval van zelfverdediging lijkt me, en een psychopaat die counterstrike op school wilt spelen komt niet verder dan een paar "kills" voordat die moet herladen (en hopelijk overmeesterd kan worden)

Terug
Naar boven