AndroidHealthClinic

Nieuws 22 februari Pure Kracht Powerlift Workshop op Papendal

wimwam

Advanced Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m80
Massa
120kg
Informatie is bekend: 22 februari Pure Kracht Powerlift Workshop op Papendal

Op 22 februari zal de Nederlandse Powerliftingbond een Pure Kracht Powerlift workshop organiseren op Papendal. Dit zal een soortgelijke workshop worden als vorig jaar.

Meer informatie is (zoals, aanvangstijd, programma, hoe in te schrijven en kosten), staat op http://www.powerliftingbond.nl/workshop/workshop.htm

Groeten,

WimWam

Laatst bewerkt:
Interessant . Waar ergens in Nederland is dat gelegen ?

hoppa geweldig, morgen gelijk kijken of ik dan storingsdienst heb, zo niet, dan ben ik aanwezig.

Als de kosten een beetje te doen zijn en ik die dag niet hoef te voetballen, ga ik zeker proberen even langs te komen :)

Pure Kracht Powerliftworkshop is 22 februari 2009

Pure kracht workshop
voor beginnende Powerlift(st)ers

Doel
De workshop is bedoeld om sporters kennis te laten maken met de drie onderdelen van het Powerliften. Tijdens de workshop wordt een training verzorgd op drie onderdelen door de bondstrainer cq. selectieleden en is er tijd vragen te stellen over trainingsmethodieken ed.
Missie
Sporters stimuleren om te gaan powerliften. Het powerliften laten groeien in de breedte.

Inleiding op powerliften
Powerlifting is een krachtsport die bestaat uit drie disciplines: squat (kniebuigen), bankdrukken en de deadlift. Bij elke discipline krijgt de atleet drie pogingen. De beste pogingen per discipline worden bij elkaar opgeteld en de som van deze uitkomsten geeft het eindtotaal. Bij al deze onderdelen wordt een indrukwekkend aantal kilo's getild. Van alle haltersporten is het powerliften dan ook de meest veeleisende sport. In tegenstelling tot het gewichtheffen, waarin techniek en explosieve kracht het allerbelangrijkste is, gaat het bij powerliften naast techniek in de eerste plaats om maximale kracht.

SquatDe atleet haalt de halter uit de steunen en wacht op het signaal van de hoofdscheidsrechter. Na dit signaal zakt de atleet met het gewicht door de knieën. Wanneer het bekken van opzij gezien lager is dan de knieën kan de atleet de opwaartse beweging met de halter beginnen. Eenmaal terug volledig gestrekt krijgt de atleet het signaal van de hoofdscheidsrechter om de halter terug in de steunen te plaatsen.

Bankdrukken
De atleet ligt op zijn rug op een bankdrukbank. Hij neemt of krijgt de halter uit de steunen. Hij laat de halter zakken tot op de borst. Na een zichtbare stilstand op de borst van de halter geeft de scheidsrechter het signaal en duwt de atleet de halter terug omhoog. Na het beëindigen van de beweging geeft de scheidsrechter het signaal om de halter terug in de steunen te leggen.
Deadliften
De halter ligt op de grond. De atleet neemt de halter vast en tilt het gewicht omhoog totdat zijn lichaam gestrekt is. Het gewicht gaat dus niet boven het middel. De deadlift is eigenlijk het eerste deel van de meer bekende gewichthefbewegingen. Daar het gewicht echter niet boven het middel gaat, worden veel grotere gewichten getild.
Plaats
De workshop wordt gehouden in de trainingsruimte te Papendal in Arnhem.

Kosten
De kosten van de workshop (inclusief 1 drankje) bedragen €25,00 voor zowel KNKF leden als voor niet-KNKF leden.
Let op:
Inschrijving voor 1 februari € 5,00 korting.

Data en aanmelding
De workshop is op zondag 22 februari 2009 van 11.00 – 15.00 uur.

Aanmelden kun je hier doen, download de poster hier !
Wil je een powerliftworkshop (laten) organiseren bij jou op sportschool/club/vereniging neem dan contact op met de NPB.
Aanmelden kun je ook doen via het volgende e-mailadres: workshop@powerliftingbond.nl met als tekst “Aanmelding workshop 22 februari”.
Gaarne duidelijk je naam, leeftijd, lid van sportschool en wat je graag zou willen leren op deze dag willen vermelden aub.

Tot zondag 22 februari!

Ga het voorleggen aan me trainingbuddy...die traint nu een half jaarjte +- en zal wel leuk zijn voor hem om een zooi extra techniek pointers te krijgen...
Ik val kwa kracht niet echt meer onder het kopje beginnend...maar goed ook mijn techniek is nog ruk.

Hoe word de dag ingedeeld?

Ga het voorleggen aan me trainingbuddy...die traint nu een half jaarjte +- en zal wel leuk zijn voor hem om een zooi extra techniek pointers te krijgen...
Ik val kwa kracht niet echt meer onder het kopje beginnend...maar goed ook mijn techniek is nog ruk.

Hoe word de dag ingedeeld?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ook ik ben geen beginnende sporter meer maar ik zou het mooi vinden om voor de zekerheid mijn techniek eens na te laten kijken om er het maximale uit te halen.

Bedankt voor je aanmelding voor de Pure Kracht worshop voor beginnend powerlift(st)er.
Tot zondag 22 februari op Papendal.

Groeten,
De Nederlandse Powerliftselectie

Heb er zin in:)

Bedankt voor je aanmelding voor de Pure Kracht worshop voor beginnend powerlift(st)er.

Groeten,

Heb er zin in:)

Groeten,

:D

zie je daar man!

niels en zen trainingspartner hebben ook aangemeld

even een vraag aan wim: moeten we daar contant betalen of moeten we het van te voren over maken ofzo?

Ok dan!:D

Niels wist het nog niet. Nu blijkbaar wel:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Ha Wim, Ik dacht, laat ik dit ook maar even op het forum zetten. haha je was WEER sneller.

Beetje in vorm voor volgende week?

Ach, je kent me ;)

Ik was heb na de vorige kompetitie nog veel last gehad van de antibiotica en voelde me de week voor Kerst weer goed. Sinds die tijd ben ik weer aan het trainen. Ik ga voor mijn totaal van de vorige keer weer iets te verbeteren. 4 weken trainen is toch iets tekort. Ik hoorde van Pardeep dat jij grote plannen hebt?

Groeten, Wim

Ach, je kent me ;)

Ik was heb na de vorige kompetitie nog veel last gehad van de antibiotica en voelde me de week voor Kerst weer goed. Sinds die tijd ben ik weer aan het trainen. Ik ga voor mijn totaal van de vorige keer weer iets te verbeteren. 4 weken trainen is toch iets tekort. Ik hoorde van Pardeep dat jij grote plannen hebt?

Groeten, Wim

Grote plannen heb ik al jaren, zo als je weet. Mijn doel is al een tijd 900. als ik een goede dag heb kom ik dichtbij.

• Topic Starter Topic Starter
Grote plannen heb ik al jaren, zo als je weet. Mijn doel is al een tijd 900. als ik een goede dag heb kom ik dichtbij.

Ten opzichte van je vorige wedstrijd is dat nog maar 20kg. Dus als jij je wedstrijd goed indeelt, dan komt het goed. Laat geen onnodige kilo's op je bank en deadlift liggen. Hierin zit de meeste rek en zorg ervoor dat je in ieder geval je 2e beurt met kniebuigen inhebt, dan komt het goed. Focus dus niet teveel op je buig, want anders raak je overstresst. Zeker als ik hoor wat je wil gaan buigen. Succes !!!

Terug
Naar boven