Sterkte man. Lees zeker de opmerkingen en suggesties van Skydirk na: hij heeft je een gouden tip gegeven.
Wat betreft Endo's bij universitaire klinieken: vertrouw ze niet. Ik heb ze allemaal afgelopen en ze durven bijna nooit TRT voorschrijven; ze kennen er niets van en ze zijn volgens mij gebonden aan éé of andere medische code. In mij ogen zijn het goede diabetologen, maar het zijn zeker geen experts op het vlak van TRT.
Mijn bloedreferentie waarden waren lager dan de internationale minimimnorm van 413 ng/dl (ik had 198 ng/dl, pseudo-gynecomastie en een groeiachterstand Tanner stage 5, osteopenie, depressie/apathie, geen zin in coïtus, het uitzicht van een 16-jarige, enz... ). ....En toch wilde ze me geen TRT voorschrijven. "Ik moest er maar mee leren leven". Ik wordt nog kwaad als ik er aan terugdenk.
Ondertussen ben ik al jaren aan de TRT en voel ik me iets beter. Mijn osteopenie en depressie zijn weg, mijn bloedwaarden zijn beter (ook de cholesterol: mensen met lage T-waarde hebben dikwijls last van hoge cholesterol).
Succes!