MuscleMeat

28% Bodyfat, cutten of bulken?

Pannenkoek007

Novice
Waardering
0
Halo allemaal,

Ik ben nu 3 weken bezig met rippetoe. Heb onwijs veel gelezen over voeding en oefeningen en ik voel en zie het verschil al. Ben nu bezig om een 100% goed voedingsschema te maken en heb toch een brandende vraag.
De kip en vis staat al klaar in de koelkast :)

Moet ik nu een cut of een bulk schema gaan maken?

Stats:
1.84 cm
28 jaar
bodyfat 28%

83 KG
Mijn doel is om groter te worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

(sorry was vergeten mn gewicht vergeten)

Laatst bewerkt:
zeg eerst eens hoeveel je weegt?...
en hoe heb je je BF laten meten?

hoeveel weeg je

Ik zou afvallen, 28% is wel erg hoog vind ik zelf.

15% is sowieso de standaard voor een man van jouw leeftijd. Hoe lager het vetpercentage hoe efficienter het lichaam weet om te gaan met de voedingsstoffen.

Aan jezelf om de conclusie te trekken. :)

Traint ook veel lekkerder met een lagere vetpercentage. Als je eenmaal wat hebt opgebeouwd aan spieren wil je dat natuulijk ook graag zien in de spiegel. En niet die laag vet wat er nog overheen zit :D ;)

had hetzelfde probleem.. ben bezig met wat ik zie als een "clean bulk"..
3400 cal / dag aan kip, vis, ei, groente, fruit.. weinig vet (neem wel visolie nu en dan) 12u tot 16u minderen met cabs daarna "geen" meer.. (geen rijst/brood/...)

gaat me goed af.. op 1 ding na:
ik zie het vet op men lichaam vlot wegsmelten maar men kop blijft lekker rond.. hehehe.. vrienden vinden me wel wat bizar uitzien nu..
moeten zij weten.... :D

Begon met 124kg en zit nu op 117kg.. reeds geruime tijd..

Ik zou eerst cutten.

Hoe is die 28% gemeten? Ik vind het nogal veel bij jou gewicht en lengte lijkt wel of het niet helemaal klopt.

28% en dan vragen of je moet bulken of cutte??

wat denk je zelf pannekoek? waar bulk je heen dan? 44%???

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het gemeten op de sportschool. Het is een soort "weegschaalachtig" apparaat waarin je leeftijd en lengte moet invullen.

@frietmetmayo; ik wil droger maar tegelijkertijd groter worden, aangezien ik pas ben begonnen en nu eindelijk het rippetoesysteem onder de knie heb, wil ik nu mn voedingsschema 99% goed hebben. Ik heb de dryve en wil om dit te doen. Natuurlijk wil ik niet naar 44%, maar wat ik heb begrepen hier op dit board, is dat wanneer je cut je spieren minimaal groeien of helemaal niet groeien omdat je 15 a 20% onder je dagelijkse hoeveelheid gaat zitten toch?

Die 'weegschaal'vetmeters zijn nooit echt efficiënt en kunnen veel afwijken van de werkelijkheid. Je kunt beter op je sportschool vragen of zij een huidplooimeter hebben waarmee ze je vetpercentage kunnen meten.

Als het echt 28% blijkt te zijn, zou ik gaan cutten.

die 'weegschaal'vetmeters zijn nooit echt efficiënt en kunnen veel afwijken van de werkelijkheid. Je kunt beter op je sportschool vragen of zij een huidplooimeter hebben waarmee ze je vetpercentage kunnen meten.

+1

vet verliezen en in de zelfde tijd massa aanmaken geloof ik niet echt in!

t is het 1 of t ander.

Pannekoek! 28% :eek: je zou maanden geleden al begonnen moeten zijn met cutten..

Vorige winter kwam ik zelf max. aan de 20% en geloof me, zover laat ik het nooit meer komen..

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga vanavond nog een foto posten hoop ik, volgens mij zit ik echt niet aan de 28% maar meer richting de 20-24. Het is jammer dat ze op de sportschool alleen dat weegschaalding hebben om mn vetpercentage te meten.

In iedergeval bedankt voor de reacties, ben nu met mn voedingsschema aan het stoeien.

Die weegschaal heeft een afwijking van 5% als je net een glas water gedronken is en nog eens een keer 5% of je wel of niet je trainingsbroek aanhoudt tijdens het wegen.

Gaf ie ook je spiermassa in gewicht aan?

Als je net bent begonnen met trainen, zak je vanzelf in je vetp.

ga de 1e 6 maand op een dieet op je onderhoud van je benodigde Kcals.

met een goed voedings en trainingschema gaat het helemaal goed komen.

Die 'weegschaal'vetmeters zijn nooit echt efficiënt en kunnen veel afwijken van de werkelijkheid. Je kunt beter op je sportschool vragen of zij een huidplooimeter hebben waarmee ze je vetpercentage kunnen meten.

wat is veel?

Terug
Naar boven