Fitness Seller

3 dagen split en 1 dag fullbody?

tishue

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Hallo allen,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuw trainingsschema omdat ik het gevoel heb dat ik mijn spieren niet genoeg meer prikkel.

Ik heb op dit moment een 4 dagen split schema dat er als volgt uitziet:

Ma:
Borst 3 oefeningen
Biceps 2 oefeningen
Benen 3 oefeningen
kuiten 1 oefening

Di:
Rug 3 oefeningen
Trapezius 1 oefening
Schouders 3 oefeningen
Triceps 2 oefeningen

Woe: rust

Do:
Borst 3 oefeningen
Biceps 2 oefeningen
Benen 3 oefeningen
kuiten 1 oefening

vrij:
Rug 3 oefeningen
Trapezius 1 oefening
Schouders 3 oefeningen
Triceps 2 oefeningen

Dit schema was op aanrading van de eigenaar van de sportschool omdat hij zei dat je spieren zo genoeg geprikkeld worden.
Maarja, het begint na 7 weken wel een beetje eentonig te worden en ik heb nu het gevoel dat ik geen prikkel meer krijg dus ik wil nu een ander schema.

Ik had nu het idee om een 3 dagen split te gaan doen met 1 fullbody dag erbij dat er dan ongeveer zo uit gaat zien.

Ma:
Borst 4 oefeningen
Triceps 3 oefeningen

Di:
Benen 4 oefeningen
Kuiten 1-2 oefeningen

Woe:
Rust

Do:
Rug 4 oefeningen
Biceps 3 oefeningen

Vrij:
Fullbody

Nou wil ik jullie graag om advies vragen of dit een goed schema zou zijn en of ik hier wat mee kan.
Heb een beetje rondgekeken op post hier op het forum maar kwam niet zo snel tegen wat ik nu eigenlijk zocht dus bij deze ;)

Als je donderdag rug en biceps doet, moet je die vrijdag zeker niet doen... mogelijk fullbody naar zaterdag doen, of de donderdag naar woensdag gooien?

• Topic Starter Topic Starter
Als je donderdag rug en biceps doet, moet je die vrijdag zeker niet doen... mogelijk fullbody naar zaterdag doen, of de donderdag naar woensdag gooien?

Je hebt gelijk. Ik verplaats het liever niet naar woensdag want dan komt het mij slecht uit. Denk wel dat ik fullbody evt. Naar zaterdag kan verplaatsen ;-)

Zoals jij het nu wilt doen krijgen je spieren gewoon te weinig rust. Vooral de rug en biceps!

Ik zou als ik jou was een normaal 3 of 4 daags splitschema nemen. Met dat schema wat je nu wilt doen train je geneens je schouders! (op die fullbody dag na dan)

Terug
Naar boven