AndroidHealthClinic

3 of 5 dagen trainen tijdens de cut

Luukzorika

Cool Novice
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Als ik 3 dagen in de week train en 500 kcal onder onderhoud eet zorg ik ervoor dat ik geen spiermassa verlies.

Wat zou er dan gebeuren als ik 5 dagen in de week train? Kom ik dan wel aan in spiermassa met m'n dagelijkse 500 kcal te kort?

Op deze manier verbrand je alleen maar meer calorieën. Dus zul je sneller af vallen en ook meer spiermassa gaan afbreken omdat je energieverbruik omhoog gaat

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn niet echt een aantal trainingsdagen waar je je aan moet houden, net wat je zelf prettig vindt. Maar wanneer je dus vaker gaat trainen ga ook meer energie verbruiken, dus meer calorieën verbranden. Het is niet zo dat je kan cutten en spieren bouwen tegelijk er tijd.
Dus als jij liever 2 dagen extra wil gaan trainen moet je dat vooral doen. Je zult dan alleen wel iets aan je voeding moeten doen. Anders raak je erg veel massa kwijt tijdens je cut.

zo vaak als mogelijk is des te meer GAINZZZ.
i am a belieber gainz maken tijdens cut :)

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn niet echt een aantal trainingsdagen waar je je aan moet houden, net wat je zelf prettig vindt. Maar wanneer je dus vaker gaat trainen ga ook meer energie verbruiken, dus meer calorieën verbranden. Het is niet zo dat je kan cutten en spieren bouwen tegelijk er tijd.
Dus als jij liever 2 dagen extra wil gaan trainen moet je dat vooral doen. Je zult dan alleen wel iets aan je voeding moeten doen. Anders raak je erg veel massa kwijt tijdens je cut.
Doelde meer op het feit vanaf de hoeveelste trainingsdag het nog nuttig is om door te blijven trainen aangezien je bij een bepaalde aantal trainingsdagen al je spiermassa behoud. thx voor je reactie!

Wanneer je onder je dagelijkse caloriebehoefte eet, hou je ook niks over om mee te bouwen.. Waar maak je die gains dan mee?
ben net klaar met een cut van 4 maand en onder ander mijn borst ziet er een stuk groter uit dan voorheen.
kan ook gewoon groter lijken door de cut :)
maar ik zou gewoon 5 dagen trainen :P ook gewoon omdat ik graag in de gym zit hehe

Je moet gewoon de balans vinden tussen je training en je voeding, naar je aantal trainingsdagen hoef je niet te kijken.
Doelde meer op het feit vanaf de hoeveelste trainingsdag het nog nuttig is om door te blijven trainen aangezien je bij een bepaalde aantal trainingsdagen al je spiermassa behoud. thx voor je reactie!

Het blijft altijd nuttig om door te trainen als je je spiergroepen maar goed afwisseld en dus voldoende rust krijgt. Dus bijvoorbeeld mbv een split.
Je kunt kunt kiezen om te gaan cutten door je activiteit omhoog te gooien (dus vaker trainen) of door je calorieën te verlagen.

Terug
Naar boven