Oh en waarom ik zo moeilijk doe over alcohol? Geef t liever niet zo maar heb een sociale angststoornis wat het erg moeilijk maakt om nuchter een kroeg in te stappen.. Zusje komt terug uit Zweden na half jaar daar studeren en ik wil er dan niet als een mong**l bijlopen vandaar. Man up zou je kunnen denken, stel je niet aan, maar ja zo makkelijk gaat het niet. Ben al van vrij ver gekomen maar een kroeg in de pijp in Adam met allemaal lekkere wijven om me heen is echt t*ring lastig. Vandaar.
Man up denk ik zeker niet, als je dat ervaart en je geest vertelt je dat het echt is (wat het eigenlijk niet is) ben je ****ed hoe een bikkel je ook bent.
Heb best wat flinke jongens thuis achter de verwarming zien zitten dat ze niet meer naar buiten wilden, drugs i.c.m veel drank was vaak de aanstichter van het kwaad.
Ze zijn er allemaal weer uitgekomen, de shit is wel tijdelijk onthoud dat.
Goed dat je er gewoon over kunt praten!!
Met een nuchter hoofd kan je t het snelste de baas worden, zou niet frequent alcohol gebruiken, onderschat niet wat alcohol op de lange termijn doet met de geest.
Moet je toch wat aan proberen te doen die sociale angststoornis, begin met het verkleinen van dit gegeven, geef het gewoon weinig waarde elke keer als je er aan denkt denk je van pfff dat stelt niks voor, ik ben de baas.
Andere mensen moet je helemaal niet van onder de indruk zijn want ieder heb zijn shit, ik ken wat mensen met hele dikke auto's enorme bankrekeningen en ze hebben ook hun tekortkomingen en problemen, zelfde geldt voor lekkere wijven, pfff die hebben 7 van de 10 ook aardig wat complexen en veel weten dat ze echt niet makkelijk zijn om mee te leven dus zo speciaal zijn ze ook niet.
Gelukkig zijn is het allerbelangrijkste.
De klok tikt en je leven gaat voorbij, there's no turning back, enjoy the ride!!!
Er is maar 1 weg en die gaat vooruit, sta er allemaal niet bij stil, laat alles gewoon los stap voor stap want aan het einde van de rit ga je toch kapot, dat lot wacht ons allemaal!! Klinkt niet positief maar als je het door hebt is dit wel positief.
Doe dingen op je eigen gevoel en tempo wanneer jij er aan toe bent tot je vrij van je angst bent!!
Alcohol is niet goed maar als jij vanavond een paar biertjes nodig hebt dan heb je ze nu gewoon nodig maar vergeet niet dat je de controle wilt houden, en denk er verder niet teveel bij na, zet het uit je kop verder en laat er geen twijfel of conflict zijn.
Er komt misschien ook een dag dat je met een cola op het leidse kan zitten, dat deed ik toevallig gisteren nacht omdat ik nu op een punt in me leven ben dat drank geen meerwaarde voor mij heeft.
Als ik het wil dan drink ik wel 4 bier max of twee baco's, nooit meer dan 1x per maand of 2 maanden.
Ik bepaal wat ik wil en nodig heb, niks of niemand anders.
Ik heb geen verstand van of ervaring met Var, Had je daar geen last van dan met deze angststoornis?