MuscleMeat

-

Moet geen probleem zijn met jouw formaat borsten imo. Je kan gewoon de mannen variant doen.

• Topic Starter Topic Starter
Moet geen probleem zijn met jouw formaat borsten imo. Je kan gewoon de mannen variant doen.

Ze zitten dan alsnog in de weg hoor :') (ik weet niet hoe jij kan weten welk formaat ik heb, maar laat dat maar in het midden)
Vraag dan dus alsnog: omdat ik dan niet zo laag ga als bij de mannen versie; heeft dat effect op de oefening?

Niemand hier een idee..?

Uitproberen moet je.

Dat vraag ik niet..lees de vraag aub

Wat ik zeg. je moet het uitproberen, je voelt je spieren toch op een bepaalde wijze aanspannen?

Concentreer je op die spiergroep die je pakken wilt. zodra je voelt dat je andere spieren meer belast dan zit je fout.

Ik heb die oefening nooit gedaan dus ik weet ook niet of het op die manier goed is of niet, als ik net dat ene spiertje voel dat je net niet hoort te voelen.
De vraag is of het algemeen een impact heeft op de oefening, als je naar beneden(onder de borst) gaat, of wel recht naar beneden maar niet helemaal zakt..

Op het moment dat je naar onder zakt, haal je spanning van je schouders af, persoonlijk vind ik dat(en veel andere) lekkerder drukken.

Trainen zonder beha, dan hangen je borsten naast je lichaam en niet in de weg...

Dat vrouwtje hanteert een smallere gripwijdte en heeft dr ellebogen meer getucked (langs het lichaam) waardoor de bewegingsbaan van de halter automatisch anders wordt en je lager toucht op de borst. Is niks mis mee om m wat lager te laten komen, meestal kun je zo ook de halter beter omhoog "driven" (meer snelheid genereren) omdat je lats meer bij de liftoff van de borst af betrokken worden.

Dat vrouwtje hanteert een smallere gripwijdte en heeft dr ellebogen meer getucked (langs het lichaam) waardoor de bewegingsbaan van de halter automatisch anders wordt en je lager toucht op de borst. Is niks mis mee om m wat lager te laten komen, meestal kun je zo ook de halter beter omhoog "driven" (meer snelheid genereren) omdat je lats meer bij de liftoff van de borst af betrokken worden.

Bedankt! Is het dan dus wel zo, door die smallere gripwijdte, dat je gelijk andere spieren traint, waar echt rekening mee moet worden gehouden voor rust? Of is het principe nog hetzelfde als bij een bredere gripwijdte?

In principe leg je bij een smallere greep meer nadruk op de triceps natuurlijk, maar mensen vergeten nog wel eens dat een goed uitgevoerde benchpress niet zozeer bedoeld is om de borstspieren te isoleren maar gewoon een compoundoefening is waarbij de triceps misschien nog wel een belangrijkere rol spelen dan de borstspieren, en waarbij daarnaast ook lats, quads, glutes, hamstrings, kuiten, biceps etc geactiveerd worden. Ga gewoon zelf een beetje vogelen met gripwijdte en kijk wat het beste werkt voor jou.

• Like
Waarderingen: DG80
In principe leg je bij een smallere greep meer nadruk op de triceps natuurlijk, maar mensen vergeten nog wel eens dat een goed uitgevoerde benchpress niet zozeer bedoeld is om de borstspieren te isoleren maar gewoon een compoundoefening is waarbij de triceps misschien nog wel een belangrijkere rol spelen dan de borstspieren, en waarbij daarnaast ook lats, quads, glutes, hamstrings, kuiten, biceps etc geactiveerd worden. Ga gewoon zelf een beetje vogelen met gripwijdte en kijk wat het beste werkt voor jou.

Dankje! Fijne uitleg, ik ga ermee (zodra ik kan..lol) aan de slag ;)

Terug
Naar boven