Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een goeie verhouding is persoongebonden. Voor de ene werkt dit, voor andere weer wat anders.
Kijk maar wat voor jou werkt.

De standaard is 40/40/20 en die werkt voor mij prima. Ik heb nog nooit iemand succes horen hebben met 33/33/33, dus daar zou je al notie van kunnen nemen.
1 gram vet per kg bw
2 gram eiwit per kg bw
rest aanvullen met kh
1 gram vet per kg bw
2 gram eiwit per kg bw
rest aanvullen met kh
De balans die jij hebt gemaakt lijkt misschien mooi op papier (van alles 33,3%), maar je lichaam kan daar heel anders over denken. Daarmee wil ik niet zeggen, dat deze verhouding absoluut geen optie kan zijn, alhoewel het onwaarschijnlijk is.
Wat is je ekv-verhouding op dit moment?
Dit dus niet... is geen bulk is een cut. Wat bij mij werkt is lager in koolhydraten te gaan bijvoorbeeld 2,5 gram kh per kg bw eiwitten 3 a 4 gram per kg bw rest aanvullen met vetten.
---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 10:41 ----------
Zat op 175-200 gram kh , 300-350 gram eiw en rest aanvullen met vetten in mijn wedstrijd dieet naar de 3% lichaamsvet. bij een gewicht van 76 kg lean.
Die standaard werkt sowieso niet voor mij omdat ik dan te weinig vet binnen krijg. Ik weet dat de standaard minimaal 'zoveel gr per kg lichaamsgewicht' is, maar niet welke wat meer nodig is voor in de cut. Juist meer vetten en eiwitten lijkt me, maar dan schrap ik erg op koolhydraten wat me ook weer niet goed lijkt. Met die 33,33% verhouding heb je wel alles in balans zoals je ziet. Misschien heeft nog niemand die verhouding geprobeerd?
Op dit moment is het ongeveer 30/40/30
Vetten zit ik nét aan (60 gram) nja, nu eigenlijk net niet omdat ik ben aangekomen (vakantie).
Ik wilde dus wel wat hoger in vet, maar eigenlijk ook wat lager in koolhydraten, dus dit leek me handig.
Het is inderdaad wel per persoon verschillend. Ik ga het gewoon uitproberen denk ik (voor over 3 weken). Ik zie wel wat het doet.
Als ik dat zou doen zou ik uitkomen op:
In grammen:
E: 210
K: 150
V: 40
Dit is dus te weinig vet (en best veel eiwitten toch).
Ik denk dat ik toch dit aanhoud (33,33%) omdat ik toch wel vaker lees dat het per persoon verschillend is.
Je redenatie klopt van geen kant schat. Schrappen op koolhydraten en vetten is juist de norm (en imho correct). Maar goed, je hebt mijn advies gekregen en het is jouw keus om dat naast je neer te leggen. Waarom je dan nog uberhaupt de vraag stelt is mij een raadsel maar het zal wel.
---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 11:13 ----------
Zoals ik al zei: Je wil eigenlijk niet echt iets anders aannemen. Stel de vraag dan ook niet. 33% vet is teveel, period.
Je valt af van een calorietekort, niet van verhoudingen. De enige reden voor die "verhoudingen" is om er zeker van te zijn dat je voldoende eiwitten en vetten binnen krijgt. Het maakt werkelijk geen ene (...) uit wat je verhoudingen zijn. Het tekort bepaalt je vetverlies. Zorg dat je aan je minimale waardes komt.
Overigens is het altijd verstandig de eiwitten in de cut iets op te schroeven. Afhankelijk van het tekort dat je creeert, zal altijd een deel van die eiwitten gebruikt worden als brandstof. Eiwitinname gaat in de cut idealiter altijd iets omhoog.

............................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
Denk je dat je lichaam het boeit welke percentages/verhoudingen je aanhoudt? btch pls
Je lichaam heeft bepaalde hoeveelheden nodig en die hoeveelheden/minima druk je uit in grammen.
Makkelijk is 2g/kg eiwit minstens, 1g/kg vet minstens, en rest invullen naar eigen voorkeur (dus niet rest invullen met koolhydraten).
Verder wat Taste Of Fire zegt.
Je zit standaard dus al zeer hoog in de vetten. Normaal gesproken is aangeraden om een range van 20-30% aan te houden (ook voor vrouwen), waarbij mannen wat lager zitten en vrouwen wat hoger. 40% koolhydraten is erg weinig voor een normaal dieet.
Het eerste wat je normaal gesproken doet bij een cut, is je koolhydraten omlaag halen en je eiwitten omhoog. Je lichaam haalt zijn energie het liefst uit koolhydraten en moet nu dus harder werken, om zijn energie te krijgen. Eiwitten en vetten worden dus de primaire energiebronnen, waarvan vet de makkelijkste is. Na verloop van tijd wil je dus (in jouw geval zeker) je vetten omlaag halen.
Waar je dus uiteindelijk op uit zou komen is bijvoorbeeld 40/35/25.
Jij hebt het over percentages en verhoudingen, dus zo te zien heb je bepaalde illusies over wat beter is.Wil je srs dat ik hierop reageer? Mijn reactie: lees mijn eerste post.
Jij hebt het over percentages en verhoudingen, dus zo te zien heb je bepaalde illusies over wat beter is.
Antwoord: aankomen = kcal overschot, afvallen = kcal tekort, macro balans = eigen voorkeur zolang aan minima is voldaan

Je had het in je laatste twee reacties nog steeds over 33,3% dus ik dacht ik maak het even voor je duidelijkGoh..dat weet ik.
Je zegt ook: verder wat Taste of Fire zegt.
Heb je wel gelezen wat hij zei?
Ik heb mn antwoord nu wel hoor![]()