XXL Nutrition

-

grootste problemen zijn, slap en futloos voelen, platte spieren en concentratieproblemen. Deze dingen zullen na een periode wel afnemen en je zult er aan wennen.

Ben er alleen niet zo van overtuigd dat afvallen met een dieet met weinig koolhydraten beter zou zijn om af te vallen.

voorbeeld:

Dieet Y : 2300 kcal 30% eiwitten, 40% koolhydraten, 30% vet
Dieet X : 2300 kcal 45% eiwitten, 10% koolhydraten, 45% vet

Denk dat je met beide dieeten hetzelfde bereikt qua afvallen maar je je met dieet X onnodig slecht gaat voelen.

Als je 150 kg teveel weegt is dat vast ongezonder dan wat carbs te weinig eten.. :p

• Topic Starter Topic Starter
grootste problemen zijn, slap en futloos voelen, platte spieren en concentratieproblemen. Deze dingen zullen na een periode wel afnemen en je zult er aan wennen.

Ben er alleen niet zo van overtuigd dat afvallen met een dieet met weinig koolhydraten beter zou zijn om af te vallen.

voorbeeld:

Dieet Y : 2300 kcal 30% eiwitten, 40% koolhydraten, 30% vet
Dieet X : 2300 kcal 45% eiwitten, 10% koolhydraten, 45% vet

Denk dat je met beide dieeten hetzelfde bereikt qua afvallen maar je je met dieet X onnodig slecht gaat voelen.

Okee bedankt. Je zegt dat het zal afnemen, waardoor komt dit?

Als je 150 kg teveel weegt is dat vast ongezonder dan wat carbs te weinig eten.. :p

Haha ja TEVEEL dan wel ja. De zwaarste persoon (van die 4 personen) heeft geloof ik 40/50 kg overgewicht ofzo.

Ik ken nu 4 mensen (allemaal met (veel) overgewicht) die een bepaald dieet volgen of gaan volgen.
Het principe van dit dieet is simpel: maximaal 20 gram koolhydraten per dag, de rest boeit niet.

Toch denk ik dat het lichaam minimaal 30 gram koolhydraten per dag nodig heeft om te functioneren, maar omdat dit 'maximaal 20gr per dag' principe best populair schijnt te zijn, twijfel ik eraan.

Kan iemand mij vertellen (liefste met bron) welke gezondheidsklachten er kunnen optreden bij het nemen van minder dan .... gram koolhydraten per dag?

Ze focussen verder niet op eiwitten of vetten, maar dit zal (aangezien ze wel wat honger zullen hebben) automatisch misschien wat hoger liggen. Omdat er al iemand succes heeft gehad met dit dieet, ga ik er vanuit dat er flink onder onderhoud wordt gegeten.

Dus de vraag: wat zijn de gezondheidsrisico's en klachten, die kunnen optreden als men minder dan een x aantal (minst mogelijk dus) gram koolhydraten per dag neemt, voor een lange tijd (bijvoorbeeld 4/5 maanden)??

Edit: geen idee of dit keto is, ik weet alleen wat zij doen (max 20gr per dag koolhydraten, rest boeit niet) en van keto weet ik niks dus kan daar niet over oordelen of het overeen komt.

Grootste probleem hiervan zal zijn dat als je hiernaast ook wil sporten je hier veel te weinig energie voor hebt om uberhaupt wat te gaan doen. Neem overigens aan dat ze wel gaan sporten?

Grootste probleem hiervan zal zijn dat als je hiernaast ook wil sporten je hier veel te weinig energie voor hebt om uberhaupt wat te gaan doen. Neem overigens aan dat ze wel gaan sporten?

Helaas te zeggen gaan ze niet sporten. Een van hen sport wel af en toe en was ook 1x flauwgevallen.
Enig idee of er, buiten energie, ook nadelen zijn mbt functies van organen of iets dergelijks?

Kom dit even snel tegen:

Een ander nadeel van koolhydraatarme diëten is dat je van een aantal essentiële voedingsstoffen te weinig binnen krijgt: vitamine C, calcium, bètacaroteen, vitamine B1 en B2, foliumzuur en voedingsvezels.

Vitamine C heb je dan weer nodig voor je weerstand, botten, wondgenezing.
Vitamine B1 voor energie en heeft te maken met je zenuwstelsel.
Vitamine B2 voor je spijsvertering en energiehuishouding.

Kom dit even snel tegen: Een ander nadeel van koolhydraatarme diëten is dat je van een aantal essentiële voedingsstoffen te weinig binnen krijgt: vitamine C, calcium, bètacaroteen, vitamine B1 en B2, foliumzuur en voedingsvezels. Vitamine C heb je dan weer nodig voor je weerstand, botten, wondgenezing. Vitamine B1 voor energie en heeft te maken met je zenuwstelsel. Vitamine B2 voor je spijsvertering en energiehuishouding.
precies..
daarom , nee...

Enig idee hoe laag het aantal gram koolhydraten dan zijn wanneer deze problemen zich voordoen?
Bedankt!

volgens een echt keto dieet mag je volgens mij ook niet extreem veel protons eten

keto experts pls respond

brb boter eten

Enig idee hoe laag het aantal gram koolhydraten dan zijn wanneer deze problemen zich voordoen?
Bedankt!

21.678 gram.

Denk niet dat je dit per zoveel gram kan bepalen aangezien iedereen zijn beweging op een dag en dus ook verbranding anders is.

The Ketogenic Diet: Lyle McDonald.

veel LEESplezier

The Ketogenic Diet: Lyle McDonald.

veel LEESplezier

Ik vind het heel lastig om hier iets uit te halen omdat Lyle een handleiding geeft voor het goed volgen van een ketogeen dieet.
Hetgeen waar ik het over heb is niet hetzelfde als wat Lyle zegt, dus ik weet niet echt waar ik moet kijken (welk hoofdstuk ed).

Assuming zero carbohydrate intake, during the first 3 weeks of a ketogenic diet a protein
intake of ~150 grams per day should be sufficient to achieve nitrogen balance. Therefore,
regardless of bodyweight, the minimum amount of protein which should be consumed during the
initial three weeks of a ketogenic diet is 150 grams per day.

After 3 weeks of ketosis, as little as 50 grams of protein per day should provide enough
glucose to achieve nitrogen balance. The inclusion of exercise will increase protein requirements
and is discussed in chapter 9.

Wat kan er gebeuren als diegene dan niet minimaal 150 gram eiwitten per dag neemt?

Ja, nitrogen verlies voorkomen (maar kan iemand in het Nederlands uitleggen wat het is?)

Aangezien de personen waarover ik het heb, maximaal 20 gram carbs nemen per dag, moeten zij meer eiwitten nemen, maar de kans is vrij minimaal dat ze dit doen, maar opvullen met vetten.

Al met al een te groot stuk om zo even door te lezen, vooral omdat het dieet waar ik het over heb, niet hetzelfde is als dat dieet van Lyle.

Edit: ik zie al een stukje over lange termijn risico's zoals:

- Insuline resistentie
- Honger onderdrukking
- Hoger cholesterol
- Weinig energie
- Slechter geheugen
- Nierstenen en nierschade
- Leverschade
- Constipatie
- Vitamine tekorten (zoals al benoemd dus)
- Haaruitval
- Slecht imuumsysteem

Volgens mij is het rijtje zo wel compleet.
Thanks voor de tip!

Laatst bewerkt:
Geen idee wat de hoeveelheid is, maar als ze het volhouden, respect

Geen idee wat de hoeveelheid is, maar als ze het volhouden, respect

Dat is ook eerder het punt van een dieet als dit. Niet dat die 20 gram carbs op langere termijn slecht is, maar vooral dat ze er ooit weer mee stoppen. Of na de aangegeven periode, of omdat ze energieloos en hongerig zijn. Dan gaan ze weer eten zoals ze deden en zijn ze in no time weer terug op gewicht. Al die maanden als een vaatdoek gelopen voor niets.

De basis van low carb is voor niet sporters goed, alleen dat no carb en/of keto is dan in mijn ogen weer doorgeschoten. Veel bewerkt voedsel bevat carbs, dus je gaat automatisch meer groente eten. Helaas geen fruit, want carbs. Mij lijkt fruit ipv. snoep(en) en meer groente eten al een mooi doel op zich. Daarnaast wat minder vette vlees soorten. Leer koken en eet echt voedsel, daar heb je op de langere termijn veel meer aan.

quote van [Link niet meer beschikbaar]
A discouraged dieter will quite often trend back to their starting weight; they are no longer seeing the results that they were used to and begin to engage in old food habits. Not only does the slowing of results become discouraging, but the carb cravings tend to increase as well, continuously tempting the dieter. In the long run, lower carb diets are very hard to sustain. If a diet isn’t sustainable, that’s a BIG red flag!

It’s also important to note here that I’m not entirely against lower carb diets in general. In fact, I think they have a host of benefits to the general population. For example, if my mom were to ask me for a diet, I would surely recommend a lower carb diet to her (Hi mom!). A diet like Paleo that is rich in lean proteins, healthy fats and vegetables is a great starting point for a lot of individuals, especially those that are less active.

Terug
Naar boven