Fitness Seller

3day split maar vaker willen trainen

Donsk

Novice
Waardering
0
Hallo beste bodybuilders,

Ik heb ff een klein vraagje want ik heb een 3day split schema
maar ik wil de laatste tijd vaker dan 3 dagen trainen in de week
dus kan het dan als ik bijv maandag borst en biceps doe en dan gewoon dinsdag rug en triceps doen en dan donderdag en vrijdag weer verder met mijn schema dus de volgende spiergroepen die aan de beurt zijn trainen. En kan ik dan ook 3 dagen achter elkaar trainen? ik doe per spiergroep
3 oefeningen btw.

euhm ik denk dat het beste is wat je nu doet dus gewoon 3 dagen met een dag er tussen rust. maar als jij meer wil trainen moet je het doen. Je zal er nie van dood gaan waarschijnlijk, en als je merkt dat je niet meer voorruit gaat dan ken je altijd weer minder trainen.

Ik heb een paar weken 6x per week getraind met een 3-split training, mijn fysiek was er toen sterk op vooruit gegaan, meer massa, droger, meer definitie. Qua kracht ging ik er nauwelijks tot niet op vooruit, was (denk ik) zwaar overtrained. Maar toen ik daarna weer overstapte op een minder intensief schema ging mijn kracht ineens met een enorme sprong vooruit..
Wat ik kan aanraden is het gewoon te proberen voor een paar weken en kijk of het werkt. Periodiseren tussen zware en minder zware schema's is sowieso goed. Toen ik 6x per week trainde trainde ik btw ook licht, veel herhalingen en korte rustpauzes tussen setjes, echt pompen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ja dankje ik ben nog niet zo lang begonnen dus denk dat ik dan 4dagen in de week ga dus gewoon om de dag en dat ik dan meer ga trainen in de cut. Want me kracht is nog 0,0 en ik wil dat dat ook een beetje omhoog gaat.

Mvg Donsk

Wat ik je ook kan aanraden als je 4x per week wilt trainen is een 4-split schema. Ben hier zelf een groot fan van. Simpel 4 split schema:

1: borst, triceps, buik
2: rug, biceps
3: schouders, onderarmen, buik
4: benen, onderrug

Dankje wel voor jullie info ik ga gewoon aan de slag om een 4 day split te maken.
Grof weg zat ik te denken aan:

1Borst+Biceps
2Rug+Triceps
3Schouders+Benen
4Onderarmen+Abs

zou ik op dag 4 er nog wat bij doen? of wat anders veranderen?
dan hoor ik het graag

Mvg Donsk

Dankje wel voor jullie info ik ga gewoon aan de slag om een 4 day split te maken.
Grof weg zat ik te denken aan:

1Borst+Biceps
2Rug+Triceps
3Schouders+Benen
4Onderarmen+Abs

zou ik op dag 4 er nog wat bij doen? of wat anders veranderen?
dan hoor ik het graag

Mvg Donsk

Rug de dag na biceps gaat dus niet. bij rug gebruik je namelijk ontzettend veel biceps. En schouders de dag na triceps gaat ook niet om dezelfde reden. Wat is er mis met het 4-split schema dat ik postte?

Rug de dag na biceps gaat dus niet. bij rug gebruik je namelijk ontzettend veel biceps. En schouders de dag na triceps gaat ook niet om dezelfde reden. Wat is er mis met het 4-split schema dat ik postte?

ik weet niet ik vind het fijn om biceps en borst samen te doen, hetzelfde geld voor triceps en rug. maar ik probeer gewoon jouw indeling en kijk hoe het gaat.

Als het UB/LB mag zijn, origineel gepost door stahmixson:

Blijf bij de BASIS: (tussen haakjes eventuele extra oefeningen)

Ma + Do

- Squats variant 8 - 10 sets
- Bench Press variant 5 - 8 sets
(- Dips (of flyes)) 5 sets
- smalle bank / French press 5 sets
- Kuiten 10 sets

Di + Vr
- Deadlift variant 8 - 10 sets
- BOR 8 sets
(- Pull down) 5 sets
(-Leg Curl) 5 sets
- Cleans & Press 5 sets
(- Laterals variant) 3 sets
- Curl variant 3 sets
- Buik

varieer de zware (3 - 6 reps) met lichte dagen (8 - 12 reps)

Meer heb je m.i. niet nodig voor MASSA

je kunt ook het volgende schema proberen:

ma: borst/schouders
di: rug/armen
wo: benen/buik
do=ma
vri=di

doe dit nu zon 2 weken en de pomp zit er goed in

Terug
Naar boven