MuscleMeat

3x in de week voor ontbijt hardlopen

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Hallo,

Ik ben nu zo'n 3 maanden bezig met fitness en ik kom aardig wat massa aan maar ik irriteer mij aan mijn buikje en zwembandjes.
Ik wil dus wat lager in BF zitten (zit nu zo tussen de 18-20%)

Als ik 3x in de week ochtends voor het ontbijt 45-60 minuten ga hardlopen, zal ik dan droger worden zonder mijn voeding rigoreus aan te pakken.

Ik zit nu ongeveer 300kcal boven mijn behoefte maar ik vind mezelf echt te pappig worden...

Iemand een idee?

je kan beter s,avonds lopen of na het ontbijt.
zonder energie hou je niet lang vol.
en iets lager in je kcal gaan zitten.
als je te vet wordt , eet je teveel.
waarschijnlijk neem je teveel eiwitten misschien..?

• Topic Starter Topic Starter
Qua eiwitten zit ik op 2,5gram per kg lichaamsgewicht dus dat valt opzich wel mee.

Ik heb gelezen dat voor het ontbijt hardlopen beter is aangezien de glycogeen voorraad dan laag is dus het lichaam eerder de vetten aanspreekt om te verbranden.
Aan het einde van de dag is de glycogeen voorraad veel hoger en daardoor zal het lichaam later de vetten aanspreken om te verbranden.

Ach ik denk ook wel dat ik me wat aanstel want het hoort nu éénmaal bij bulken.
Straks voor de zomer gaan we in de cut, ik zal er wel aan moeten wennen.

Ectomeso en je hebt een VP van 18-20%? Zou eerder aan endomeso of gewoon endo denken dan..

OT: Ik heb altijd het idee dat als je zonder voedsel gaat sporten je spieren gaat aanspreken omdat dat hetgene is wat je lichaam het minste nodig heeft als er genoeg is.

Zonde van je zuurverdiende spieren.

Hallo,

Ik ben nu zo'n 3 maanden bezig met fitness en ik kom aardig wat massa aan maar ik irriteer mij aan mijn buikje en zwembandjes.
Ik wil dus wat lager in BF zitten (zit nu zo tussen de 18-20%)

Als ik 3x in de week ochtends voor het ontbijt 45-60 minuten ga hardlopen, zal ik dan droger worden zonder mijn voeding rigoreus aan te pakken.

Ik zit nu ongeveer 300kcal boven mijn behoefte maar ik vind mezelf echt te pappig worden...

Iemand een idee?
;)

Gooi die koolhydrathen wat omlaag en je eiwitten omhoog....

En idd op nuchtere maag cardio dan pas eten.

Qua eiwitten zit ik op 2,5gram per kg lichaamsgewicht dus dat valt opzich wel mee.

Ik heb gelezen dat voor het ontbijt hardlopen beter is aangezien de glycogeen voorraad dan laag is dus het lichaam eerder de vetten aanspreekt om te verbranden.
Aan het einde van de dag is de glycogeen voorraad veel hoger en daardoor zal het lichaam later de vetten aanspreken om te verbranden.

Vergeet die onzin. Het is niet óf koolhydraten óf vet om de beurt, maar altijd allebei tegelijk. Er wordt vanaf tel 1 vet verbrand, of je nou smorgens of savonds loopt.
Maar uiteindelijk is voor vetverlies het enige wat telt dat je per dag meer kcals verbruikt dan je inneemt. De tijdstippen waarop je inneemt en verbruikt en wat voor spul er tijdens een bepaald uurtje verbrand wordt doen er niet toe, alleen de energiebalans.
Verder moet je je spieren niet systematisch aantasten door ongevoed te gaan trainen. Daarbij verbrand je namelijk eiwitten ipv koolhydraten.

Vergeet die onzin. Het is niet óf koolhydraten óf vet om de beurt, maar altijd allebei tegelijk. Er wordt vanaf tel 1 vet verbrand, of je nou smorgens of savonds loopt.
Maar uiteindelijk is voor vetverlies het enige wat telt dat je per dag meer kcals verbruikt dan je inneemt. De tijdstippen waarop je inneemt en verbruikt en wat voor spul er tijdens een bepaald uurtje verbrand wordt doen er niet toe, alleen de energiebalans.
Verder moet je je spieren niet systematisch aantasten door ongevoed te gaan trainen. Daarbij verbrand je namelijk eiwitten ipv koolhydraten.

Wat zij zegt !!

Bedoelde voor het ontbijt, op nuchtere maag.

Ik doe zelf ook 's avonds. Regelmatig HIIT geeft geweldige resultaten:)

Kan je me wat vertellen over die HIIT training die je doet?
Ik wil iig wat lager in BF gaan zitten zodat ik er straks voor de zomer nog door het vet heen kan komen :)

heb het nog es nagezocht , je zit te hoog in eiwitten met 2,5gr/kg.
krachtsporters wordt aangeraden tussen de 1,4gr/kg-1,7gr/kg.
teveel eiwitten levert geen voordelen op , maar is ook niet schadelijk.

Ik weet niet waar jij dat nagezocht hebt maar tussen de 2 en 3 wordt aangeraden bij Bodybuilders...

heb het nog es nagezocht , je zit te hoog in eiwitten met 2,5gr/kg.
krachtsporters wordt aangeraden tussen de 1,4gr/kg-1,7gr/kg.
teveel eiwitten levert geen voordelen op , maar is ook niet schadelijk.

Ik zou als ik jouw was maar eens wat meer info erover opzoeken dan

Ik weet niet waar jij dat nagezocht hebt maar tussen de 2 en 3 wordt aangeraden bij Bodybuilders...

het complete handboek ,sportvoeding
uitgeverij Deltas 1996.

Anita Bean
engels kampioene bodybuilding
en voedingsdeskundige.

waar haal jij het vandaan dat het tussen de 2gr/kg en 3gr/kg moet zijn...?

Terug
Naar boven