Fitness Seller

4 daags split schema, graag COMMENTAAR

EppieDePeppie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo. Na een aantal maanden in de fitness rondgezworven te hebben, heb ik besloten om het serieus aan te gaan pakken. Ik heb een split schema opgesteld voor 4 dagen. Maandag, dinsdag, Donderdag en Vrijdag

Maandag
Borst
  • dumbbell Press 10-8-6-6
  • Flyes 10-8-6
  • Incline dumbbell Press 10-8-6
  • Machine Press 10-8-6
  • Cross Over 10-8-6
Triceps
  • French Press(barbel) 10-8-6
  • Rope Push Down 10-8-6
  • Dippen 10-8-6
Dinsdag
Benen
  • Squat 10-10-10-10
  • Lunges 10-10-10
  • Leg Press 10-8-6
  • Leg Curls 10-8-6
  • Leg Extensions 10-10-10
  • Calf Raises 10-8-6
Buik
  • Enkele Oefeningen
Donderdag
Rug
  • Chinnen 10-10-10
  • Barbell Upright Row 10-8-6
  • Cable Row 10-8-6
  • Hyperextensions 10-8-6
  • Pull Down Behind The Neck 10-8-6
  • Shrugs 10-10-10
Biceps
  • Barbell Curl 10-10-10
  • Hammer Curl 10-8-6
  • Concentration Curl 10-8-6
Vrijdag
Schouders
  • Neck Press 10-8-6
  • Upright Row 10-8-6
  • Side Raise 10-8-6
  • Arnold Press 10-8-6
Buik
  • Enkele oefeningen
  • 20 minuten Cadrio

• Topic Starter Topic Starter
Schema

Ik was nog niet helemaal klaar, maar ik drukte te vroeg op enter:o.

Mijn vraag is: Is dit een goed schema om mee te beginnen, oefeningen/reps? En ik heb het vermoeden dat ik bij de rug iets te veel oefeningen heb gedaan. Zo ja, welke moet ik weglaten volgens jullie?

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden

Goed schema;) maar ik mis de deadlift op donderdag voor je rug. Die zou ik er zeker bij zetten. en dan de cable row schrappen. aangezien je al upright barbell row doet.

t is 1 keer per week,zou er overal een setje achter aan zetten.
kan best

Goed schema;) maar ik mis de deadlift op donderdag voor je rug. Die zou ik er zeker bij zetten. en dan de cable row schrappen. aangezien je al upright barbell row doet.
Ik heb een hele zwakke onderrug en daarom durf ik eigenlijk niet te deadliften. En bij ons in de sportschool is er ook niemand die deadlift, dus niemand kan het goed uitleggen:mad:

je zit vrij laag in je reps bij de meeste oefeningen en de laatste sets,dus een setje van 6 a 8 reps kan er echt wel bij

Dus dat ik dan bijvoorbeeld 10-8-6-6 doe? En wat vinden jullie verder van de oefeningen?

Nee man, 3 sets per oefening is meer dan genoeg als je zwaar gaat, zeker geen 4 doen.
Zoals ook al eerder was aangekaart, doe de deadlift erin als het kan.
En voor schouders zou ik die arnold press eruit doen(geen goede oefening IMO) en een oefening voor je rear delts doen.

succes!

Nee man, 3 sets per oefening is meer dan genoeg als je zwaar gaat, zeker geen 4 doen.
Zoals ook al eerder was aangekaart, doe de deadlift erin als het kan.
En voor schouders zou ik die arnold press eruit doen(geen goede oefening IMO) en een oefening voor je rear delts doen.

succes!

:rolleyes:
als je de intensiteit iets verlaagd kan t echt wel.

Laatst bewerkt:
Bent over side raise, is dat een goede oefening voor achterkant schouders? En dan gooi ik Arnold Press eruit

Mooie schema! Ikzelf ben ook met een 4 daagse split bezig en bevalt me erg goed!

Maar ik zou dus idd wel deadlifts erin gooien..is er geen begeleider ofzo die je het kan uitleggen?

Succes ermee!

deadlifts erbij, hoe licht je ook gaat, klaar! mooi schema homes :D

en die 4e set erbij, dat dat niet zou kunnen, paardestront!

Donderdag en vrijdag omdraaien.

Als je zwaar je biceps hebt getraind geen training de dag erna.

:rolleyes:
als je de intensiteit iets verlaagd kan t echt wel.

Yep maar dan kan je ook wel 20 setjes doen. :rolleyes:

Maargoed het belangrijkste voor de TS is dat hij zelf wat dingetjes uitprobeert en doen wat hij goed vind voelen, ik ben zelf meer een high intensity persoon, mja ieder z'n meug.

Yep maar dan kan je ook wel 20 setjes doen. :rolleyes:

Maargoed het belangrijkste voor de TS is dat hij zelf wat dingetjes uitprobeert en doen wat hij goed vind voelen, ik ben zelf meer een high intensity persoon, mja ieder z'n meug.

hij pakt elke spiergroep 1X PER WEEK.
met 4 setjes van 8 reps op elke spiergroep kun je de intensiteit nog knap hoog houden,en ik zei IETS naar beneden,, niet zover dat je 20 setjes kan doen,overdrijven is ook een vak he?ik zit zelf ook op een split,pak alle spiergroepen zwaar aan met 4setjes van 8 reps.(redelijk hoog volume en intensiteit)
is geen probleem,zit echt wel snor kerel;)
en idd hij moet voor m zelf ff aan gaan voelen wat voor hem t beste werkt,en dat had ik ook al tegen m gezegd

Heb net getrained en heb iemand gevonden die me wel uit kan leggen hoe ik de deadlift goed uit moet voeren. Deadlift zal ik dus toevoegen aan de rug dag en dan zal ik Seated row er uit gooien.

Donderdag en vrijdag omdraaien.

Als je zwaar je biceps hebt getraind geen training de dag erna.
Ik ben nog maar een noob dus ik weet er nog niet zoveel vanaf maar waarom is dit? Is hier nog een goede reden voor????

Terug
Naar boven