AndroidHealthClinic

4 daags split schema

renco85

Novice
Waardering
0
Beste,

Ik ben van plan te gaan trainen volgens onderstaand schema en train vooral op massa.

maandag:
borst triceps schouder

dinsdag:
rug biceps benen

donderdag zelfde als maandag

vrijdag zelfde als dinsdag

Is het verstandig alles 2 keer in de week te trainen en is de combinatie borst triceps en rug biceps goed?

ik ben benieuwd naar jullie adviezen alvast bedankt!

Zonder oefeningen valt er weinig te zeggen, alles kan zolang je niet weet hoe zwaar en hoeveel sets x hh je iets doet.

rug, benen en biceps op 1 dag endan nog twee keer per week? :)
das ni echt slim he...

• Topic Starter Topic Starter
voor borst: bankdrukken, dumbbell fly's, dumbbell bench press schuin.
voor triceps: Triceps Pushdown - Rope Attachment, cable pushdown, Lying Triceps Press
voor rug:One-Arm Dumbbell Row, Seated Cable Rows, deathlift, Rocky Pull-Ups/Pulldowns
voor biceps:
Dumbbell Bicep Curl, EZ-Bar Curl, Standing One-Arm Cable Curl.
benen: squad, leg press, Calf Press On The Leg Press Machine

alles 3 setjes van 8 herhalingen.

alvast bedankt voor de adviezen!

voor borst: bankdrukken, dumbbell fly's, dumbbell bench press schuin.
voor triceps: Triceps Pushdown - Rope Attachment, cable pushdown, Lying Triceps Press
voor rug:One-Arm Dumbbell Row, Seated Cable Rows, deathlift, Rocky Pull-Ups/Pulldowns
voor biceps:
Dumbbell Bicep Curl, EZ-Bar Curl, Standing One-Arm Cable Curl.
benen:

Zou dan een 2 dagen zwaarder houden dan de andere dagen, of afwisselen in oefeningen.. 2x per week zwaar squatten + deadliften voluit gaat niet, dus zul je 1 van de 2 als redelijk lichte dag aan moeten houden. Je kan ook je reps omgooien zodat je bijv. de eerste 2 dagen rond de 5hh. zit en de laatste 2 dagen rond 8-12hh.
Hoe wil je nu vooruit gaan als je alleen 3x8 doet? Je moet wel opbouwen elke week, dus of gewicht erbij, of een setje erbij, of een herhaling erbij, of rust inkorten. Ik zou kiezen om elke week een setje erbij te doen net zolang totdat je niet meer het aantal herhalingen kan maken dat je wilde. Dus bijv. in week 1 3 setjes voor een oefening, week 2 dan 4 setjes, week 3 dan 5 setjes, tot het niet meer gaat. Als het niet meer gaat een week later een lichte week en daarna weer beginnen met 3x8 maar dan met een hoger gewicht.. Dit zou ik dan alleen toepassen op de zware compounds, neem hier een stuk of 3 tot 6 oefeningen voor waarop je dit toepast. Als je zo traind is het dus niet de bedoeling om in de 1e week gelijk zwaar te gaan..
Ikzelf houd het liefst alle compounds aan het begin van de training, ongeacht of het dan andere spiergroepen betrekt, compounds gain je op, dus isolatie zo liefst zo laat mogelijk.

Je doet wel erg veel voor armen, zou dat armenwerk iets minderen als je alles al 2x per week pakt, je wilt juist beesten op de zware compounds.. Armen komen vanzelf wel mee als je ze iets traind.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je uitgebreide reactie! ik zal er mijn voordeel mee doen.

ik doe zelf zo

maandag bicep+borst
dinsdag triceps+schouders traps
donderdag benen+rug
vrijdag borst+buik

meschien is dit wat

Terug
Naar boven