AndroidHealthClinic

4-daagse split, graag feedback

slappiehappie

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Doel van mijn schema is om massa bij te trainen. Ben 90 kg. en wil er 5 kg bijtrainen.

De komende 6 weken doe ik onderstaand schema. Iedere oefening 4 sets, 10 hehrhalingen op 75% 1RM.

Graag jullie feedback.

Maandag:

Chins
Lat Pulley
BOR – barbell
Shrugs

Dinsdag

FullSquat
SLDL
Lunges
Leg Curl
Seated Calf Raise
Leg Press
Standing Calf Raise

Woensdag

Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Flyes
Dips

Vrijdag

Biceps Curl – dumbbell
Biceps Curl – barbell smal
Military Press
Front-raise
Triceps Dips
Triceps Extension

Maandag:
Chins
Lat pull down
Bent over row
Shrugs

Dinsdag:
Squat
Leg press
Lunges
SLDL
Leg curl
Seated calf raise
standing calf raise

Woensdag:
Press (dumbbell/barbell)
Incline press
Fly's
Dips

Vrijdag:
Military press
Side laterals
Barbell curl
Dumbbell curl
Triceps extension
Pull down

op de maandag
zou ik beginnen met borst, een reden waarom je geen bb's pakt?
di zou ik rug pakken - zou ik varieren in gripp t.a.v de chins/pulldowns + een deadlift?
wo schouders/armen
vrij dan benen

we kunnen gaan dicusseren over de oef - maar het is jou schema - dus probeer het zou ik zeggen

• Topic Starter Topic Starter
op de maandag
zou ik beginnen met borst, een reden waarom je geen bb's pakt?
di zou ik rug pakken - zou ik varieren in gripp t.a.v de chins/pulldowns + een deadlift?
wo schouders/armen
vrij dan benen

we kunnen gaan dicusseren over de oef - maar het is jou schema - dus probeer het zou ik zeggen

Ik ben lang, dus lange armen. Heb veel last gehad van mijn schouders door het drukken met barbells. Sinds ik dumbbells gebruik gaat het prima. Voel de borst ook beter zo.

Ik snap je volgorde in spiergroepen. Probleem (nou ja probleem) is dat ik op donderdagavond voetbaltraining heb en zondags een wedstrijd. De dinsdag zit er mooi tussenin. Ik ben dan inmiddels hersteld van de wedstrijd en heb voldoende hersteltijd voor de training.
Als ik op vrijdag benen train kan ik er niet het maximale uithalen.

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

@ strydom

volgorde van de benen neem ik mee, eerst quads dan hams.

Ik zou de deadlift nog bij de rug training doen, en shrugs naar schouders zodat je de seated row er nog bij kan pakken imo.

Ook heb je geen oefening voor je posterior deltoid en je lateral deltoid
Denk hier aan oefeningen zoals, dumbbell side raises, upright rows en voor je posterior rear side raises etc.

Twee oefeningen heb je ook voor je voorkop schouder, haal die frontraise weg en zet er een oefeningen voor je zijkant(lateral) en achterkant(posterior) schouder in

4 oefeningen voor je borst vind ik iig ook beetje veel, aangezien je 4 sets doen, haal je het beste er eentje weg.

Ik zou de deadlift nog bij de rug training doen, en shrugs naar schouders zodat je de seated row er nog bij kan pakken imo.

Ook heb je geen oefening voor je posterior deltoid en je lateral deltoid
Denk hier aan oefeningen zoals, dumbbell side raises, upright rows en voor je posterior rear side raises etc.

Twee oefeningen heb je ook voor je voorkop schouder, haal die frontraise weg en zet er een oefeningen voor je zijkant(lateral) en achterkant(posterior) schouder in

4 oefeningen voor je borst vind ik iig ook beetje veel, aangezien je 4 sets doen, haal je het beste er eentje weg.

Dus:

Maandag:

Chins
Lat Pulley
BOR – barbell
Shrugs

Dinsdag

FullSquat
Lunges
Leg Press
SLDL
Leg Curl
Seated Calf Raise
Standing Calf Raise

Woensdag

Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Flyes

Vrijdag

Biceps Curl – dumbbell
Biceps Curl – barbell smal
Military Press
dumbbell side raises
rear side raises
Triceps Dips
Triceps Extension

als je op do een voetbal-training hebt + zondag een wedstrijd
dan zou ik gewoon 3 x per week trainen - dan train je 5x per week - lijkt me zat

ma benen/rug
di rust
wo borst/biceps
do voetbaltraining
vrij schouders/triceps
za rust
zondag een wedstrijd

benen/rug is een zware combi
maar het voordeel van de ma is
dat de spierpijn die het oplevert
wel weg is wanneer jij voetbal traint
op do en zo
good luck

als je op do een voetbal-training hebt + zondag een wedstrijd
dan zou ik gewoon 3 x per week trainen - dan train je 5x per week - lijkt me zat

ma benen/rug
di rust
wo borst/biceps
do voetbaltraining
vrij schouders/triceps
za rust
zondag een wedstrijd

benen/rug is een zware combi
maar het voordeel van de ma is
dat de spierpijn die het oplevert
wel weg is wanneer jij voetbal traint
op do en zo
good luck

Ik snap wat je bedoelt. Probleem in mijn ogen is alleen dat ik door de wedstrijd van zondag, op maandag nog erg vermoeide benen heb. Dan kan ik voor mijn gevoel niet voldoende uit de beentraining halen. Die hangt er dan maar bij, terwijl ik dat èn een heel belangrijke training vind èn ook een lekkere training vind.

Terug
Naar boven