XXL Nutrition

4 liter water is 12min cardio?

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
207
Ik was vandaag tijdens het studeren aan het afdromen en ineens kwam het mij te boven dat 1kcal de energie is om een liter water met 1 graad te verhogen. Toen nam ik een slokje koud water en plotseling maakte mijn legden mijn hersens een geniale link.

Het water dat ik dronk was +- 3 graden, en als ik het binnen een uurtje zou uitplassen zou het 37 graden zijn. Dus zou ik per liter water ongeveer 34 kcal verbranden. Dus als je een viertal liter koud wat drinkt op een dag verlies je ongeveer 132kcal door enkel water te drinken!!!

Daar moet ik anders 12min voor cardioen!

Ik wou het maar even meedelen en ter hulp zijn, maar volgens mij houdt mij theorie steek.

yeah right 4liter kan je lekker watervergiftiging hebben!

volgens mij heb je gelijk
dat betekend dus ook dat je eigenlijk als je aan het cutten bent beter gewoon alles in de vriezer kan gooien en dan op gaan vreten.:rolleyes:

kijk dat is nog eens een interessant topic! :coffeepc:
ik denk dat je een punt hebt, ben beniewd naar de andere reacties!

Ik was vandaag tijdens het studeren aan het afdromen en ineens kwam het mij te boven dat 1kcal de energie is om een liter water met 1 graad te verhogen. Toen nam ik een slokje koud water en plotseling maakte mijn legden mijn hersens een geniale link.

Het water dat ik dronk was +- 3 graden, en als ik het binnen een uurtje zou uitplassen zou het 37 graden zijn. Dus zou ik per liter water ongeveer 34 kcal verbranden. Dus als je een viertal liter koud wat drinkt op een dag verlies je ongeveer 132kcal door enkel water te drinken!!!

Daar moet ik anders 12min voor cardioen!

Ik wou het maar even meedelen en ter hulp zijn, maar volgens mij houdt mij theorie steek.

deze theorie is echt al 100 jaar oud...

als ik 2,5liter drink in uurtje hebk hevige buikpijn!

hebk nog nooit last van gehad :P kan zo 2,5liter achter elkaar drinken
(laat ik dat maar niet tevaak doen)

• Topic Starter Topic Starter
Het is inderdaad de bedoeling dat je je water verspreid over de dag drinkt.

Dusja, als je 7 a 8 liter koud water drinkt, zit je rond de 250 kcal, wat toch al 200gr kipfilet is...

Maak je maar niet druk over watervergiftiging. Dat is zón typisch verschijnsel wat dan 1 op de 100.000 mensen voorkomt en dan heb je van die fantastische programma's zoals 1vandaag en netwerk die in de komkommertijd dat volledig opblazen.

Tenzij je niet meer dan 4 liter per uur drinkt (achter elkaar 5 uur lang en niet beweegt) is er nix aan t handje.

Leuke Theorie verder, hij is zoals bovengenoemd idd al een beetje oud. Maar altijd goed om zelfs zoiets te bedenken. :thumbs:

eigelijk nooit bij stilgestaan dit.

dat betekend dat ik nog meer moet eten :eek: :o

Ja zit wel iets in. Of het ook echt zo werkt weet ik niet.

Interessant, nooit echt zo bij nagedacht. :)

ik drink mijn Duvel daarom dan ook IJS maar dan echt IJS-koud uit een diepgevroren glas!! :D

Terug
Naar boven