XXL Nutrition

4 maart sterkste man van Sittard

Een keer een foutje in de puntentelling kan de beste overkomen, maar als je wedstrijd na wedstrijd flaters begaat, moet je jezelf toch dringend eens vragen gaan stellen...

Positieve opmerking van mijn kant:

Ondanks dit alles vond ik dat er wel een "sterkste man" waardige strijd tussen de deelnemers onderling was.

:D

Dit dus net gedaan ...
En Ninja Bakermans is de winnaar ...
Uitleg:
Eduard Jongeling heeft bij de Timberwalk een mindere afstand gelopen dan wat ik deed ... hij stond scheef bij de 50m draai en ik recht ...
Ik had 50,36m ... and No Way dat Eduard dus 1 meter verder was dan het keerpunt .....

Bij een draai staat toch een pion (neem ik aan)
Dan maak het toch niet uit hoe je er omheen gaat, scheef, recht, dronken, met een boog van 12 meter ... of zie ik dat verkeerd?

Bij een draai staat toch een pion (neem ik aan)
Dan maak het toch niet uit hoe je er omheen gaat, scheef, recht, dronken, met een boog van 12 meter ... of zie ik dat verkeerd?

Ze hanteerden de voorste punt van de Timbers tot aan de pion om een afstand te meten ... dus als je op de terug weg ging ...
Aangezien Eduard Jongeling met de puntje van zijn timbers voorbij de pion stak ... kan dit nooit 51,3 meter geweest zijn ... maar hooguit enkele centimeters ...
:D
Dus 50m en enkele centimeters ...

Laatst bewerkt:
Organiseren + The Fungames = No go !

Ben nu wel benieuwd naar een reactie van de topicstarter.

Ich auch niet !! was wel amusement om "EVEN" na te kijken !! ( organisatorisch dan) denkend aan vingers tussen de schijven met laden van de DL. Verkeerd rekenwerk ect ect..

Ich auch niet !! was wel amusement om "EVEN" na te kijken !! ( organisatorisch dan) denkend aan vingers tussen de schijven met laden van de DL. Verkeerd rekenwerk ect ect..

Ze moeten een reality programma maken van die gasten............................Dit soort dingen verkoopt op sbs6. Weet ik zeker!

ik vind dat er eerlijk gezegd wel erg strak word gekeken... en nee dan doel ik niet op foute tellingen, dat zou niet mogen, maar naar bijv. wat langer duren, geen muziek, geen shirtjes... ik vond dit allemaal wel meevallen, ik denk dat op telling na je als atleet een prima wedstrijd had gehad aan deze wedstrijd, voor publiek gaat het te traag en het is niet erg interessant en er zijn nog zat verbeterpunten maar er zijn ook vele verbeteringen:
- duidelijke jurering (vroeger wel eens een punt geweest)
- betere kwaliteit onderdelen (goede yoke, goede log etc.)
- goede locatie (ondergrond, sowieso binnen dus droog, goed bereikbaar, geen achterbuurt etc.)
- betere afwisseling onderdelen (geen 2 presses en accutillen bijv. maar een lift, een press, een medley, een grip onderdeel en een conanshweel = prima)
- sterk deelnemersveld waarvan het merendeel serieus getraind (de laagste deadlift was 190 oid en niemand faalde de 80 log, sterk is anders maar iig was er niemand bij die er door een peuter word uitgelift)
- er was drinken (blikjes) voor de deelnemers

ik ben geen advocaat van the fungames en ze zijn organisatorisch nog lang niet waar het zou moeten maar het is wel veel beter dan enkele voorgaande wedstrijden

ik vind dat er eerlijk gezegd wel erg strak word gekeken... en nee dan doel ik niet op foute tellingen, dat zou niet mogen, maar naar bijv. wat langer duren, geen muziek, geen shirtjes... ik vond dit allemaal wel meevallen, ik denk dat op telling na je als atleet een prima wedstrijd had gehad aan deze wedstrijd, voor publiek gaat het te traag en het is niet erg interessant en er zijn nog zat verbeterpunten maar er zijn ook vele verbeteringen:
- goede locatie (ondergrond, sowieso binnen dus droog, goed bereikbaar, geen achterbuurt etc.)
- betere afwisseling onderdelen (geen 2 presses en accutillen bijv. maar een lift, een press, een medley, een grip onderdeel en een conanshweel = prima)
- sterk deelnemersveld waarvan het merendeel serieus getraind (de laagste deadlift was 190 oid en niemand faalde de 80 log, sterk is anders maar iig was er niemand bij die er door een peuter word uitgelift)

ik ben geen advocaat van the fungames en ze zijn organisatorisch nog lang niet waar het zou moeten maar het is wel veel beter dan enkele voorgaande wedstrijden

Ow als je het zo brengt neem ik alles terug.................Wanneer is de volgende wedstrijd? Dan schrijf ik me ook in!:D Het feit dat het niet meer op een honden uitlaat veldje word gehouden is al een hele verbetering ja.....

haha peter, ik kan jou reacties altijd heel erg waarderen hoor... maar ik vind het een beetje onzin dat er op vanalles en nog wat gezeken word en alles onder een vergrootglas word gehouden om hier de popie jopie uit te hangen... the fungames organiseert wedstrijden die je niet al te serieus moet nemen en die ook niet op het niveau zijn om ver te reizen (ik raadde de mensen uit het noorden in dit topic zelfs nog af te komen)... maar ze zijn nu wel op het niveau dat wanneer je een leuk wedstrijdje zoekt om ervaring op te doen of om er weer in te komen zoekt, je best naar een fungames wedstrijd kan, zeker als je in de buurt woont...

Serieus domi je verdient een kaakslag ! ik bedoel de fungames bestaat toch al 3 a 4 jaar.? Hoevaak moeten ze nog op hun bek gaan. ? Kom op, toen op de limburger 2 jaar geleden simpele truitjes waren, werd er gezeurd booh wel niet zo stoere t-shirts.. !! dus je spreekt je tegen domi ! :cool:

1. ik vergelijk the fungames niet eens met SMTL, je vergelijkt de spits van roda toch ook niet met messi, want in dat geval doet ie alles slecht!
2. heb ik ooit gezeken over truitjes? lijkt me sterk... alleen over die balpirik want die shit deed pijn:D
3. ja ze bestaan al lang en ze doen het ook niet allemaal goed maar er zit wel verbetering in... nu heb ik er genoeg over gezegd

Wat is er mis met de spits van Roda?

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 17:17 ----------

Leuk dat het nu beter in elkaar zit. Maar mijn punt gaat er om of het een reclame of anti-reclame voor de sport is. Dat ze van 10% naar 50% zijn gegaan is een mooie vooruitgang. Maar we kunnen het, zeker in Limburg, niet permitteren. Mensen, bedrijven, gemeenten staan er op een gegeven moment gewoon afwijzend tegenover. De reclame die nu naar buiten komt is een puntentelling die niet klopt en een belachelijke foto.
Hoop overigens dat David Panders mee doet met de Sterkste Limburger. Hij is een talent waar het beter voor zijn ontwikkeling zou zijn om wat zwaardere wedstrijden mee te gaan doen.

haha peter, ik kan jou reacties altijd heel erg waarderen hoor... maar ik vind het een beetje onzin dat er op vanalles en nog wat gezeken word en alles onder een vergrootglas word gehouden om hier de popie jopie uit te hangen... the fungames organiseert wedstrijden die je niet al te serieus moet nemen en die ook niet op het niveau zijn om ver te reizen (ik raadde de mensen uit het noorden in dit topic zelfs nog af te komen)... maar ze zijn nu wel op het niveau dat wanneer je een leuk wedstrijdje zoekt om ervaring op te doen of om er weer in te komen zoekt, je best naar een fungames wedstrijd kan, zeker als je in de buurt woont...

Het was niet zozeer dat ik met mijn soms iets wat sarcastische opmerkingen popie jopie wil doen, maar dat deed ik meer omdat ik ze ook niet helemaal tot het bot af wil branden. Het zullen vast aardige lui zijn. Maar als je mijn serieuze niet popie jopie mening wil hebben kan dat ook. Je hebt geen vergrootglas nodig om alle misstanden te zien, een blinde ziet dat nog. Ze zijn al een aantal jaar bezig en hebben de jongens uit Groningen (waaronder mij ook eens )meerdere malen zelf uitgenodigd. De jongens uit groningen komen er volgens mij met plezier, en nu zeg jij dat ze beter niet hadden kunnen komen? En omdat het een beginners wedstrijd is mag er altijd van alles mankeren? Ik vind dat ze op een niveau zijn dat ze het beste verder kunnen gaan als carnavals vereniging eerlijk gezegd. Ik vind dat ze helemaal geen sterkste man gerelateerde wedstrijden moeten mogen organiseren na wat ik allemaal heb gehoord, gelezen en mee gemaakt. Ik vind dat ze qua organisatie zwaar gefaald hebben. En daar komt bij.......Ik train al jaren keihard om me te kunnen meten met de sterksten van Nederland met "echte" gewichten........en dan komen deze koekebakkers met hun pipo de clown gewichten, flut organisatie en josti uitstraling even reclame maken voor " de sterksteman" sport op deze manier? Ik vind dat je mensen die ECHT met deze sport bezig zijn op deze manier gewoon voor schut zet.

Laatst bewerkt:
+1 Peter

ik ben het met je eens peter en ik bedoelde jou ook niet als popi jopi maar gewoon algemene trend van veel mensen op het forum

De wedstrijd was niet eens zo heel raar, leuke onderdelen. Maar de organisatie was echt te triest voor woorden en ik blijf erbij dat er is gerommeld met de afstanden en de tijden. Blijkbaar terecht aangezien Ninja schijnbaar heeft gewonnen, gefeliciteerd overigens. Ik heb de rest niet eens serieus bekeken want je kunt het toch niet meer terugdraaien. Ik ga in ieder geval niet meer naar de Fungames.

Sportieve groet,
Christiaan Oosterwijk.

Terug
Naar boven