XXL Nutrition

Sterkste man van Noord Nederland

• Topic Starter Topic Starter
naar mijn mening heeft arno louwsma niets te zoeken op de sterkste man van NL .... had toch liever jan haaring of bas roessen gezien

Lieve koekjes worden hier, jammergenoeg, niet gebakken! :rolleyes:

Bas Roessen was halverwege de strijd ineens pleitte en Jan Haaring kon, ondanks een zeer goede start, niet meekomen met de rest.
Het sneust was het voor Peter de Jong (Groningen), hij verklootte het laatste onderdeel en werd 4e.
Een petje af voor Ivo; wat die soms liet zien! Hij ging mee met de besten!

okay nou ja dat verklaart een hoop :P .... maar k denk niet dat arno sterk genoeg is om mee te kunnen draaien met jongens als jan pieter en fouad..... maar toch mooi voor em

pffffff ja haha leuke wedstrijd ......alleen ik baal wel ja sta je steeds 2de ....word je na het laatste onderdeel 4de .......

life is a b*ch haha...

volgende keer beter

groet,n peter

kan iemand mij vertellen wat de uitslag is van alle deelnemers?
of waar ik dat kan vinden?
karma uiteraard voor degene!

Einduitslag: 1. Jan Wagenaar (98,5 ptn.), 2. Arno Louwsma (87 ptn.), 3. Pablo van Dijk (86 ptn.), 4. Peter de Jong (81,5 ptn.), 5. Johan Langhorst (79 ptn.), 5. Gorrit Visser (79 ptn.), 7. Sjoerd van der Veen (77 ptn.), 8. Ivo - (74 ptn.), 8. Siemen Swarts (74 ptn.), 10. Jan Haaring (66,5 ptn.), 11. Kelvin de Ruiter (63,5 ptn.), 12. Pieter Karst Bouma (51 ptn.), 13. Stas Romanov (50,5 ptn.), 13. Wander Oelius (50,5 ptn.), 15. Marcel Elsinga (48,5 ptn.), 16. Eddie Bos (48 ptn.), 17. Jan Muurman (28,5 ptn.), 18. Bert Wolfs (28 ptn.), 19. Bouwe Jansma (25 ptn.), 20. Marco Stoelwinder (19,5 ptn.), 21. Bas Roessen (uitgevallen) en 22. Nomko Bos (uitgevallen). (3 mei 2008)

dank je.

Nou, ff een kort verslag van m'n eigen ervaringen van gisteren, na die geweldige kater die ik aan deze wedstrijd heb overgehouden. De start was echt perfect, 2e op het vrachtwagentrekken in een veld met 22 deelnemers. Arno was eerste, ik dus tweede en Jan Wagenaar derde op dat onderdeel. Toen de deadlift (met een zgn. deadliftbak). Als eerste moesten binnen 90 seconden de volgende 'opgegeven' gewichten getild worden: 220-260-290-320. Die ging vrij makkelijk. Voor degenen die deze eerste serie doorkwamen begon de afvalrace. Als eerste 350, ging ook makkelijk, daarna 370 en 390. Die kwam ik allebei door. Op de 390 kwamen er vier man door: Siemen Swarts, Jan Wagenaar, Peter de Jong en ik dus. Peter en Jan lukten het niet om de 400 te trekken, maar ikzelf moest hem helaas ook laten staan. Siemen was de enige die het wel lukte. Maar goed, na twee onderdelen ging ik dus gewoon aan de leiding in het algemeen klassement. Tja, en daarna......daarna kwam het hooggooien. Een zak zand van 25 kg tegen een bord aan gooien. Ik was nog aardig in de race, ik haalde 410 maar strandde op 440. Op 440 gingen er best wel een aantalt uit. Het onderdeel werd overigens gewonnen door Sjoerd van der Veen die met gemak de 5 meter aantikte. Ik duikelde na dat onderdeel naar de 6e plaats in het klassement. En die trend zette zich voort op de laatste twee onderdelen. Het vierde onderdeel was een carcircle met 250 kg en dit jaar wil het maar niet lukken met de carcircle, kwam tot net geen anderhalf rondje, maar dat was natuurlijk lang niet ver genoeg om punten te pakken. Dan had ik minstens een rondje meer moeten lopen. Volgens mij won Jan Wagenaar ook weer dit onderdeel. Het laatste onderdeel, een deadlift hold met twee timbers van 130 kg, kon ook al niets worden, want ik had tijdens de deadlift het eelt van m'n ene hand afgescheurd (ja ik die altijd dacht dat mij dat nooit zou overkomen omdat ik altijd tijdig het eelt wegknip. Maar door de vele wedstrijden de laatste weken kon ik niets wegknippen omdat het eigenlijk een dag of 8-9 tijd nodig heeft om te herstellen). Ik kwam tot ongeveer 42 seconden. Ook niet lang genoeg om punten van belang te pakken. Arno Louwsma won dit onderdeel met ik dacht 1.07.00. Kortom, na een veelbelovende start kon ik daarna inderdaad niet meer meekomen. Erg jammer, maar proficat voor Arno. Jammer voor Peter de Jong, die de kwalificatieplaats heel lang in zicht had, maar ja, dat laatste onderdeel hè.

Ik zie wel een aantal 'beloftes' voor de toekomst: Johan Langhorst en Ivo -. Goed gedaan Ivo!

Gefeliciteerd allen jij ook Jan!!

Goed gedaan Ivo!

Nee Volgens Mij Ook Niet....toch???????????

Ik zeg toch ..... 'volgens mij', dus wist ik het op dit moment niet zeker. En voor 'ook weer' mijn excuses, dat had er dus NIET moeten staan!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg toch ..... 'volgens mij', dus wist ik het op dit moment niet zeker. En voor 'ook weer' mijn excuses, dat had er dus NIET moeten staan!

We zijn niet boos hoor Jan!:p

Volgens Omrop Fryslân is hij steeds 2e geworden:
"Jan Wagenaar út Skearnegoutum mei him de sterkste man fan Noard-Nederlân neame. 22 manlju diene freed mei oan it kampioenskip.
Wagenaar hat net ien ûnderdiel wûn, mar waard hieltyd twadde, dêrmei behelle hy de measte punten. Yn juny mei hy, tegearre mei Arno Louwsma meidwaan oan 'de Sterkste man van Nederland'."

Maar of zij het goed hebben is ook niet zeker; ze zeggen dat de finale in juni is. :rolleyes:

Mooi k*t voor peter idd :(

Volgens mij werd pablo eerste met carcircle.

Ik ga vanavond mijn verhaaltje tikken.

Vrijdag eerste wedstrijd van het seizoen gehad. We begonnen met een vrachtwagen trekken van 11.000kg. Dit x zonder touw voor me, vond dit aardig pittig en had dan ook geen goede tijd. 39 seconden als ik me niet vergis.
Daarna gingen we deadliften, het onderdeel waar ik het hardst op getraind had. De gewichten waren verhoogd, het zou eerst 200, 250, 280, 300kg zijn maar het was 220 260 290 320kg. Die gingen vrij eenvoudig. Daarna 350 wat een evenaring was van me pr van een week ervoor. Daarna 370kg gehaald en dik tevreden er over. Zag dat veel deelnemers een suit gebruikte dus was niet helemaal eerlijke strijd.
Daarna gingen we hooggooien, en het aantal beurten zou meetellen. Ik dacht tactisch te zijn door de 3.50 over te slaan. Gelukkig haalde ik de 3.80 en later de 4.10. Hier zit nog veel meer in, maar ik vond het lastig om het kleine vierkant te raken (was niet over een stok heen).
Daarna carcircle met 280kg, had hier niet zo lekker op geoefend. Liep het eerste rondje vrij vlot, maar na een kwart gleed de stang bijna uit me handen. Gelukkig kon ik nog een half rondje doorlopen.
Daarna moesten me timberholds doen met 130kg. Had hier express niet op getraint want ik haat het om die pijn te verdragen. Op de een of andere manier was ik de eerste waarbij de 1 min aan diggelen ging. Daarna tijdje eerste gestaan op dit onderdeel, tot er op het laatst toch 2 voorbij me gingen.
Al met al leuke wedstrijd, en dik tevreden met me 8e plaats.

Terug
Naar boven