Fitness Seller

40 40 20 verhouding goed berekend?

jopo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Ik train nu al een aantal jaar met weinig resultaat. Nu wil ik eens op mijn voeding gaan letten en een voedingsschema gaan maken. Ik heb berekend wat mijn dagelijkse behoefte is en wat ik nu op een dag allemaal binnen krijg.
Mijn dagelijkse onderhoud is :2633 Kcal. Ik ben 26 jaar, 1.83 en vet% van 16.5.

Dit krijg ik dagelijks binnen ZONDER avondeten erbij geteld.

Kcal 2455
Vet 45
KH 311
Eiwit 228

Als ik de verhouding bekijk 40 40 20 kom ik uit op:

vet 45 ---> 54,56
eiwit 228 ---> 245
Kh 311---> 245

Heb ik dit zo goed berekend? Is namelijk de eerste keer dat ik dit doe. Ondanks dat ik niet genoeg eet ben ik toch dikker geworden? Kan dit zomaar? Heb wel eens gelezen dat als je te weing eet en teveel sport je juist vet gaat vasthouden.
Wat raden jullie me aan om nog te veranderen? Mijn doel is om van 16,5% tussen de 10 en 12% te komen.

Ik hoor graag van jullie.

Te weinig kcal.

• Topic Starter Topic Starter
Dat klopt maar kcal van avondeten zit er niet bijgeteld. En als ik droger wil worden moet ik toch ook minder Kcal nemen?

77 kg op 183, denk dat jij eerst nog wel even wilt bulken.

En je % is ook geen 17%.

Mijn vetpercentage is 16,5 dat hebben ze vorige week nog gemeten. Bulken wil ik na de zomer doen,wil eerst een een keer een strak buikje hebben. Ik snap alleen niet waarom ik dikker wordt terwijl ik onder mijn onderhoud eet.

Dan heb je heel weinig vvm... als je wilt cutten kan ik je nu al vertellen dat je te veel eet.

als je onderhoud rond de 2633 ligt, en je eet zonder avondeten al 2455 dan kom je totaal wel uit rond de 2700+

terwijl jij rond de 2100 moet eten om af te vallen.

Ik raad je trouwens nog steeds bulk aan.

Kijk eens in de stickys bij vetverlies/conditietraining hier staan voorbeelden en tips om je kcal inname en verhoudingen te berekenen voor cutten.