XXL Nutrition

41 graden voorspeld, verwachtingen voor zaterdag 'historisch'

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Enthousiasme bij weerman Gerrit Hiemstra eerder vandaag op Twitter. Hiemstra, die geniet van zijn vakantie, stuitte op een voorspelling van een Duitse weersite en twitterde dat er sprake is van een 'historisch' moment. Zijn Duitse collega's van Wetteronline denken namelijk dat het zaterdag wel eens 41 graden kan worden in Eindhoven.
CI0iMI1UEAAmbmJ.png

Het huidige warmterecord in Nederland staat op 38,6 graden. Die temperatuur werd in 1944 in het Gelderse Warnsveld gemeten. Of we dat record daadwerkelijk halen is nog afwachten, maar de voorspellingen gaan wel die kant op.

Het zijn daarom interessante dagen voor meteorologen, zegt Hiemstra. "Zo'n verwachting heeft zich in Nederland niet eerder voorgedaan. Het kan best zijn dat het niet zo warm wordt, maar ik zit er wel met verbazing naar te kijken. Het feit dat verwachtingsmethoden dit uitrekenen, is echt ongekend."

Volgens Hiemstra is Wetteronline een betrouwbare website. "Zij hebben het vaak bij het rechte eind. Dit soort verwachtingen zijn uniek. Als het 41 graden wordt, is het super historisch."

Leuk en aardig, maar...

Collega Marco Verhoef heeft de afgelopen dagen verschillende weermodellen in de gaten gehouden. Hij is gematigder dan de Duitsers. "Iedereen is over elkaar heen aan het brullen en blaten qua verwachtingen. Ik vind het prachtig dat mensen dat gaan roepen, en er zijn inderdaad modellen die dat aangeven, maar ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt. Ik denk dat het eerder 37 of 38 graden wordt. 41 graden acht ik vrijwel onmogelijk."
Verhoef denkt dat een mogelijk record afhangt van hoe snel de eerste warmteonweersbuien komen. "Het zal spannend worden. Maar persoonlijk mag het van mij snel weer afkoelen, die hitte vind ik too much. Ik word er niet vrolijk van en houd me vast aan de waarschijnlijke tempering van zondag."

Rip Eindhoven

Dat ik dit nog mag meemaken!

Lekker ook precies op zaterdag. Openbare afkoelplekken zoals het strand kun je dus mooi op je buik schrijven.

pfff laat ik nou net in eindhoven wonen:(

Je zal toch maar de hele dag als drankrunner op een festival moeten werken :o

Gelukkig in het weekend. In de fabriek is het ook niet echt lekker met dit weer.

Wat een kut weer.,

Oh maar 38 graden hier, kan ik mijn korte broek in de kast laten liggen

kudt

Lekker weer om te trainen :cool:

Training verplaatsen naar zondag dus..

Als je zaterdagochtend voor 10 uur gaat is het best uit te houden hoor in de sportschool.

Als je zaterdagochtend voor 10 uur gaat is het best uit te houden hoor in de sportschool.

Sportschool is pas open op 11:00 en sluit al om 17:00 in weekend :o Daarnaast is er nogal veel glas...

Denk dat ik misschien wat UB werk ga doen. 5x5 Squats met die warmte is niet meer leuk

nou nou, pak de hoogste outlier qua model en maak veel kabaal, en dan krijg je dit. De meeste weermodellen geven 35-37 graden.

Ik kom net terug van het strand. Dit weekend ga ik zeker niet. :P

Dit klinkt als een extra miljard subsidie voor wind op zee! Smullen voor duurzaam NL.

valt toch wel mee allemaal?

ik vind het wel lekker.

alleen 4x per dag ander shirt maarja.

Terug
Naar boven