MuscleMeat

'We krijgen de koudste winter in 100 jaar'

Hoe sneller de aarde opwarmt, hoe beter. Voorlopig lekker blijven rijden in mijn auto voor een ritje van 500 meter.

Jawel, we roepen gewoon wat.
Doe die "wetenschappers" toch ook met hun "horror" winter.

De consensus is dat met de huidige modellen elke weersvoorspelling langer dan 14 dagen absolute nonsense is(staat zelfs in artikel lees in net).

Trouwens, welke wetenschapper riep dit? Ik zie nergens een bron.

http://notrickszone.com/2013/09/09/...r-europe-would-be-spectacular-sixth-in-a-row/

Heb het gevonden, het is Joe Bastardi, de Fox News sensatie-nutcase met de "co2 doet niks want 1st law of thermodynamics"-dumbass. Niet toevallig. :roflol:

http://mediamatters.org/blog/2011/08/09/a-fox-news-science-lesson/185961

Laatst bewerkt:
Ben het helemaal met je eens wat betreft het ''voorspellen'' van het klimaat, maar hoe kom je er nu bij dat het ijs zelfs toeneemt op de noordpool? Overigens is smeltend ijs niet het enige waar milieu activisten zich zorgen over maken. Verzuren van de oceanen e.d. gaan onverminderd verder.

Het was all over the news in 2013: http://dailycaller.com/2013/12/16/g...-shows-arctic-sea-ice-coverage-up-50-percent/

Minder vervuiling heb ik uiteraard niets tegen, zuivere/stabiele lucht en water hebben voor de mens aantoonbare voordelen op korte en lange termijn. Maar je moet er wel op een realistische manier mee omgaan.

Zo erg zitten ze er toch niet naast? Het is nog altijd een zooitje in delen van de VS, ook waar het rond deze tijd van het jaar normaal zoals bij ons is...

Blij dat ik geen winterjas aangeschaft heb, kom goed weg met m'n vestjes ><

Het was all over the news in 2013: http://dailycaller.com/2013/12/16/g...-shows-arctic-sea-ice-coverage-up-50-percent/

Minder vervuiling heb ik uiteraard niets tegen, zuivere/stabiele lucht en water hebben voor de mens aantoonbare voordelen op korte en lange termijn. Maar je moet er wel op een realistische manier mee omgaan.

Alleen is dat maar half het nieuws natuurlijk, uit het artikel dat de Dailycaller aanhaalde:

"Although the recovery of Arctic sea ice is certainly welcome news, it has to be considered against the backdrop of changes that have occurred over the last few decades," said Prof Andy Shepherd of University College London, UK

"It's estimated that there were around 20,000 cu km of Arctic sea ice each October in the early 1980s, and so today's minimum still ranks among the lowest of the past 30 years," he told BBC News

Net zomin als 1 zwaluw nog zomer maakt, maakt 1 extra ijsschots nog geen gezonde poolomgeving.

Tuurlijk niet, in een discussie zeg ik meestal zomaar wat.

Er zijn honderden dan niet duizenden satelliet foto's die laten zien dat het ijs rondom de polen steeds verder inkrimpt..
Tip: minder naar Al Gore kijken en beter lezen wat ik schrijf. De foto's waar jij het over hebt omvatten een bepaalde periode. Er is geen bewijs dat dit een direct gevolg is van acties door de mens. En ondertussen is er dus alweer flinke aangroei.

Alleen is dat maar half het nieuws natuurlijk, uit het artikel dat de Dailycaller aanhaalde:

Net zomin als 1 zwaluw nog zomer maakt, maakt 1 extra ijsschots nog geen gezonde poolomgeving.

Ik zal de gif nog eens posten, want ik dacht dat het duidelijk was... Keyword: trendline.

350px-ArcticEscalator2012_med.gif

Bedoel je daarmee dat ze niet zo moeten overdrijven? Of bedoel je dat het beleid zoals het nu gaat nergens op slaat? Dat laatste is natuurlijk helemaal waar.

Bedoel je daarmee dat ze niet zo moeten overdrijven? Of bedoel je dat het beleid zoals het nu gaat nergens op slaat? Dat laatste is natuurlijk helemaal waar.
Ik bedoel daarmee dat als je vooruitgang wilt in de zin van minder vervuiling, de politiek de slechtst mogelijke weg is om daar te komen. En dat is de laatste jaren ook meer dan voldoende bewezen.

Het zal moeten komen vanuit technologische innovatie, en innovatie komt voort uit meer vrijheid, minder regulering, en minder bemoeienissen van de staat in het algemeen. Een samenleving lost eventuele problemen zelf op. Het enige wat die milieuactivisten willen is de staat meer macht geven, zodat ze de industrie kunnen fnuiken. Natuurlijk niet bewust dat daarmee ook technologische innovatie onmogelijk gemaakt wordt.

Nee ik geloof niet dat er een grote verandering van het klimaat zit aan te komen, maar als je dat wel denkt, dan moet je goed nadenken over wie of wat je steunt.

Epic. Dit topic is wel zo'n beetje de klimaatdiscussie in een notendop. Horrorwinter voorspellen, zachte winter gebruiken als bewijs voor opwarming. Alarmisten, ze blijven grappig, jammer dat hun vermaak zo duur is.

Epic. Dit topic is wel zo'n beetje de klimaatdiscussie in een notendop. Horrorwinter voorspellen, zachte winter gebruiken als bewijs voor opwarming. Alarmisten, ze blijven grappig, jammer dat hun vermaak zo duur is.

Maar goed dat de counterbeweging altijd zulke goede argumenten heeft dan en zo objectief is.

Grappenmaker de Mos deed overigens precies het omgekeerde. Een aantal koude winters gebruiken als bewijs dat de aarde helemaal niet opwarmt.

Tuurlijk niet, in een discussie zeg ik meestal zomaar wat.

Tip: minder naar Al Gore kijken en beter lezen wat ik schrijf. De foto's waar jij het over hebt omvatten een bepaalde periode. Er is geen bewijs dat dit een direct gevolg is van acties door de mens. En ondertussen is er dus alweer flinke aangroei.

Als de foto's zijn van 18 november 2000 en 18 november 2013
Of de foto's zijn van 16 juli 2000 en 16 juli 2013

En op de foto's uit 2013 is beduidend minder ijs te zien, en er is een terugtrekkende lijn te zien, dan kun je daar wel conclusies aan verbinden.
Ik kijk niet naar Al Gore, heb het geprobeerd maar vond het vrij irritant om naar te kijken.

Ik steun btw geen kamp, al doneer ik wel aan Greenpeace en WNF, voor het Amazonegebied en de panda :o

Terug
Naar boven