Fitness Seller

'We krijgen de koudste winter in 100 jaar'

Bezoekers in dit topic

Ik bedoel daarmee dat als je vooruitgang wilt in de zin van minder vervuiling, de politiek de slechtst mogelijke weg is om daar te komen. En dat is de laatste jaren ook meer dan voldoende bewezen.

Het zal moeten komen vanuit technologische innovatie, en innovatie komt voort uit meer vrijheid, minder regulering, en minder bemoeienissen van de staat in het algemeen. Een samenleving lost eventuele problemen zelf op. Het enige wat die milieuactivisten willen is de staat meer macht geven, zodat ze de industrie kunnen fnuiken. Natuurlijk niet bewust dat daarmee ook technologische innovatie onmogelijk gemaakt wordt.

Nee ik geloof niet dat er een grote verandering van het klimaat zit aan te komen, maar als je dat wel denkt, dan moet je goed nadenken over wie of wat je steunt.

Er komt binnenkort een artikel op NRC waarin wat jij nu zegt uitgelegd wordt. Zal het posten als ik het heb.
 
Gelukkig werk ik sinds een tijd in de olie en gas sector. Wat een verademing om van dat pretentieuze groene gezever af te zijn. Echt waar. Dat subsidie trekken om kansloze troep te kopen/verkopen. Is gewoon niet uit te houden in dat wereldje. Trust me ik heb meer vrienden die bij bedrijven zitten die mee proberen te liften op de groene geldwagen, ze worden er allemaal gek van. Behalve dat kleine groepje fanatieke believers.
 
Gelukkig werk ik sinds een tijd in de olie en gas sector. Wat een verademing om van dat pretentieuze groene gezever af te zijn. Echt waar. Dat subsidie trekken om kansloze troep te kopen/verkopen. Is gewoon niet uit te houden in dat wereldje. Trust me ik heb meer vrienden die bij bedrijven zitten die mee proberen te liften op de groene geldwagen, ze worden er allemaal gek van. Behalve dat kleine groepje fanatieke believers.


:D Dat verklaart een hoop. Maar succes in de industrie verder, kan je gerust het milieu aan toe vertrouwen. Allemaal idealisten die niks om geld geven :roflol:

Niet dat de milieu-activisten veel soeps zijn overigens
 
Maar goed dat de counterbeweging altijd zulke goede argumenten heeft dan en zo objectief is.

Grappenmaker de Mos deed overigens precies het omgekeerde. Een aantal koude winters gebruiken als bewijs dat de aarde helemaal niet opwarmt.

Richard de Mos heeft wel de beste mogelijke bescherming voor Nederland aangedragen.

http://www.youtube.com/watch?v=XjvIlVUOI7w

Wat een held.
 
Gelukkig werk ik sinds een tijd in de olie en gas sector. Wat een verademing om van dat pretentieuze groene gezever af te zijn. Echt waar. Dat subsidie trekken om kansloze troep te kopen/verkopen. Is gewoon niet uit te houden in dat wereldje. Trust me ik heb meer vrienden die bij bedrijven zitten die mee proberen te liften op de groene geldwagen, ze worden er allemaal gek van. Behalve dat kleine groepje fanatieke believers.

In de olie en gas sector werken dus alleen maar rechtse liberalen die schijten op het milieu? Neem ook aan dat wanneer je in zo'n vervuilende sector werkt, je juist veel met milieu inspectie te maken hebt. Dat groene gezever komt je nooit vanaf.
 
Laatst bewerkt:
:D Dat verklaart een hoop. Maar succes in de industrie verder, kan je gerust het milieu aan toe vertrouwen. Allemaal idealisten die niks om geld geven :roflol:

Niet dat de milieu-activisten veel soeps zijn overigens

Het gaat juist wél om geld. Geld dat zelf verdient moet worden en niet uit de schatkist getrokken moet worden via ambtenaren en lege plannen. Dus wordt er lekker geknalt en fatsoenlijk nagedacht waar het geld zit.

In de olie en gas sector werken dus alleen maar rechtse liberalen die schijten op het milieu? Neem ook aan dat wanneer je in zo'n vervuilende sector werkt, je juist veel met milieu inspectie te maken hebt. Dat groene gezever komt je nooit vanaf.

Inspectie, daar heb ik niet mee te maken. Ja inspectie van de materialen die we leveren, of ze wel voldoen aan de eisen van de kopers. Ik hoef iig nooit meer naar de praatjes te luisteren van groene gekkies.
 
**** jou rob, door jou gaat de werreld kapot
 
Het gaat juist wél om geld. Geld dat zelf verdient moet worden en niet uit de schatkist getrokken moet worden via ambtenaren en lege plannen. Dus wordt er lekker geknalt en fatsoenlijk nagedacht waar het geld zit.



Inspectie, daar heb ik niet mee te maken. Ja inspectie van de materialen die we leveren, of ze wel voldoen aan de eisen van de kopers. Ik hoef iig nooit meer naar de praatjes te luisteren van groene gekkies.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Nou ja, minder bemoeienis van de staat zal allemaal wel, maar betekent dit dan dat je het verbeteren van het milieu moet overlaten aan bedrijven?

Ik bedoel, olie- en gasbedrijven zijn vrij machtig, en we hebben olie niet alleen nodig voor brandstof, maar ook om elektriciteit op te wekken kennelijk, en voor plastic(dat ook overal zit).

Zouden ze zichzelf niet in de voet schieten dan als die bedrijven meer milieuvriendelijke dingen promoten? Waarom zouden ze dit willen dan?

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

Het gaat juist wél om geld. Geld dat zelf verdient moet worden en niet uit de schatkist getrokken moet worden via ambtenaren en lege plannen. Dus wordt er lekker geknalt en fatsoenlijk nagedacht waar het geld zit.



Inspectie, daar heb ik niet mee te maken. Ja inspectie van de materialen die we leveren, of ze wel voldoen aan de eisen van de kopers. Ik hoef iig nooit meer naar de praatjes te luisteren van groene gekkies.

Nou, het is fijn om te horen dat je vierkant achter je werkgevers staat.
 
Nou ja, minder bemoeienis van de staat zal allemaal wel, maar betekent dit dan dat je het verbeteren van het milieu moet overlaten aan bedrijven?

Ik bedoel, olie- en gasbedrijven zijn vrij machtig, en we hebben olie niet alleen nodig voor brandstof, maar ook om elektriciteit op te wekken kennelijk, en voor plastic(dat ook overal zit).

Zouden ze zichzelf niet in de voet schieten dan als die bedrijven meer milieuvriendelijke dingen promoten? Waarom zouden ze dit willen dan?

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------



Nou, het is fijn om te horen dat je vierkant achter je werkgevers staat.

Zo rond de jaren 90 is er groot succes gehaald in het verbeteren van het milieu door het aan de bedrijven over te laten. Convenanten politiek noemt men dat, iets typisch Nederlands. In plaats van met regeltjes en heffingen te strooien is de politiek gaan praten met chemische bedrijven. Zij waren zeer zeker bereid om te veranderen.

Co2 emissies enzo zijn leuk en aardig, maar het moet niet ten kosten gaan van je economische positie vind ik. Als groen en duurzaam ''leuk'' en vanzelfsprekend wordt komt het wel goed. Regeltjes en subsidie werken soms averechts ben ik van mening. Ik snap RobG zijn frustratie wel.
 
Het gaat juist wél om geld. Geld dat zelf verdient moet worden en niet uit de schatkist getrokken moet worden via ambtenaren en lege plannen. Dus wordt er lekker geknalt en fatsoenlijk nagedacht waar het geld zit.

En 'fatsoenlijk' bedacht hoe je zoveel mogelijk geld kan verdienen zonder dat je hoeft te bedenken of je praktijken schade aanrichten. Pomp wat geld (veel) in counterbewegingen en er zijn er genoeg die er in zullen geloven.

Maar goed de taktieken aan de andere kant zijn meestal niet veel frisser, alleen zit er dan een stuk minder geld achter.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb niets om te haten, geniet van mijn werk. Lekker geld verdienen en mensen voorzien van goedkope energie. Het is nobel werk.
 
:D Dat verklaart een hoop. Maar succes in de industrie verder, kan je gerust het milieu aan toe vertrouwen. Allemaal idealisten die niks om geld geven :roflol:

Niet dat de milieu-activisten veel soeps zijn overigens

Zoals al gezegd Precies!

Maar wat dan?? Wat is het alternatief?
Het is alleen maar kiezen uit twee kwaden.
 
wat is deze, ik heb deze winter geen enkele keer mn handschoenen moeten aantrekken:roflol:
 
wat is deze, ik heb deze winter geen enkele keer mn handschoenen moeten aantrekken:roflol:

Idd haha. Had zelf deze winter nieuwe gorilla wear jas gekocht. 2 keer aangehad en volgend jaar te klein waarschijnlijk
 
fokkin koud vandaag G's
 
heb mn bontmuts en jas aan vandaag
 
Back
Naar boven