XXL Nutrition

.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
Roidrage is bad, mmkay.

Front squats doen nadat je 5 sets deadlifts hebt gedaan is misschien ook niet optimaal

Okay maar wanneer komt nu de beloofde shape update?

Ik kan ook geen front squats doen. Vind het wel zonde want in theorie is het gewoon een supergoede oefening die ook goed af te wisselen is met normale back squats. Paar keer geprobeerd in al die jaren dat ik al train, maar ik kan die stang gewoon niet in positie houden. En dat terwijl @Strive4muscle over de 160kg front squats doet voor reps :eek:

Misschien binnenkort toch nog maar eens een keer.proberen

Valt wel mee, de stang tegen mijn keel limiteert mijn ademhaling waardoor ik energie verlies.

Bekijk bijlage 469819
Maar even serieus, weet ik niet.
Duurt in ieder geval nog wel even, denk aan zo'n 8 weken.
Proberen ten alle tijden je front delts aangespannen te houden en dus de armen iets hoger dan recht voor je uit houden. Voor mij was het ook een aantal weken zoeken voordat ik de juiste positie had. High rep front squats met 140+ kg en dan wordt ademhaling alsnog een klein beetje beperkt :p verder een prima oefening.

Ik kan ook geen front squats doen. Vind het wel zonde want in theorie is het gewoon een supergoede oefening die ook goed af te wisselen is met normale back squats. Paar keer geprobeerd in al die jaren dat ik al train, maar ik kan die stang gewoon niet in positie houden. En dat terwijl @Strive4muscle over de 160kg front squats doet voor reps :eek:

Misschien binnenkort toch nog maar eens een keer.proberen
Ik vind Front Squats juist fijn en het gaat mij beter af dan back squats. Misschien zit mijn bouw mij gewoon mee, maar bij mij blijft de barbell perfect liggen in een soort van geultje in m'n schouders als ik mijn ellebogen hoog genoeg houd. Ik FS overigens niet met mijn handen onder de BB, maar erboven en ik hoef nauwelijk m'n handen te gebruiken. De BB ligt ook net niet tegen m'n keel, waardoor ademhaling geen issue is.
Hoe zwaar @Strive4muscle ze doet voor reps overigens echt ziek, dat heb ik nog nooit IRL gezien.

Vind het ook echt een rot oefening hoor. Krijg altijd last van mijn rug en knieën, terwijl ik dat met backsquats niet heb. Voor mij ook geen essentiële oefening overigens, dus laat m er gewoon uit. Moet ook leuk blijven.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven