MuscleMeat

5 dagen to much?

LTune

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Train al zo'n 6 jaar waarvan 4 jaar 3 x in de week zonder goede voeding/schema's. Een jaar bijna niet (1/2x pw)
Nu zo'n 9 maande goed serieus. Reeds van 65 naar 78 kilo gegaan.
Ik train nu 5x per week volgens een split.
Ma rug biceps
Di borst triceps
Wo benen schouder
Do eug biceps
Vrij borst triceps

Grote spiergroep 4 oefeningen allemaal 10-8-'5 of max'-max waarin ik elke set zwaarder ga en vrijwel elke oefening de laatste set op max 2/3 reps doe. De kleine spiergroep 3 oefeningen van 4 sets. Vaak 10-10-8-6.
Op zich ging dit goed maar merk ik de laatste 2 maanden dat de progressie weg is en mijn lichaam echt moe is.

Ik heb net het hele stickie met trainingsprogramma doorgelezen en zie eigenlijk dat de meeste trainingsprogramma s op 3/4 keer in de week gerixht zijn.

In de weekenden heb ik nooit tijd om te trainen ivm werk/vriendin/hobby's. Ik train dus uitsluitend door de weeks.
Hoewel ik de ruimte heb voor ewn 5day split, zou het toch biet efficienter zijn om voor bijvoorbeeld een 4day ub/lb te kiezen?

Met een 3x split kan je prima 5x per week trainen.
Alleen de dag na schouders is borst niet optimaal, dat kan je beter aanpassen.

Je traint al zes jaar maar je weet nog niet hoe je lichaam werkt en wat het beste voor jou werkt...?
En nee, 5 keer per week is niet te veel, kan perfect.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt 88ja. Daar kwam ik inderdaad ook op uit na veel lezen. Ik begon dit ook te merken de afgelopen tijd aan mijn schouders.

Powerrbuilder, ik weet hoe mijn eigen lichaam werkt, maar niet wat voor mij het beste werkt doordat ik nooit andere trainingsmethoden heb geprobeerd. Ik wil nu voor het eerst volgens een trainingsschema gaan werken maar vraag mij af of ik beter 4 of 5 keer in de week kan gaan trainen.

Waarom ik deze vraag stel is doordat ik ma/vrijdag train. En ik met een goede 5daagse schema niet mijn lichaam wil gaan vernken en er veel vierdaagse alternatieven zijn waarbij je rust op woensdag pakt. Echter vind ik trainen leuk en is het een uitlaatklep. Vandaar de vraag.

Ik heb besloten toch voor 4 dagen te gaan. Met name doordat ik soms eens een dag niet kan, en niet direct een complete spiergroep wil missen.
Ik ga deze workout voor 3 maanden proberen.
http://www.muscleandstrength.com/workouts/steves-density-and-strength-4-day-split.html

Terug
Naar boven