XXL Nutrition

5-htp

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
20.375
Waardering
11.391
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit te denken om morgen even een potje te halen bij De Tuinen en kijken wat het doet. Ben benieuwd of het een goede optie is om een eventueel tekort van serotonine te ondersteunen, maar te veel is ook weer niet de bedoeling.

Ik lees dat het het beste genomen kan worden met Carbidopa om de omzet naar serotonin te vertragen tot het daadwerkelijk in de hersenen is. Kan iemand hier meer over vertellen?

Weet iemand iets over de combinatie met roaccutane/isotretinoine?
 
ik heb 5-htp een tijd gebruikt voor het slapen, ging goed. Niet merkbaar vrolijk ofzo :)
 
Ik heb er niets van gemerkt. Het schijnt wel te werken voor sommigen...
 
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit te denken om morgen even een potje te halen bij De Tuinen en kijken wat het doet. Ben benieuwd of het een goede optie is om een eventueel tekort van serotonine te ondersteunen, maar te veel is ook weer niet de bedoeling.

Ik lees dat het het beste genomen kan worden met Carbidopa om de omzet naar serotonin te vertragen tot het daadwerkelijk in de hersenen is. Kan iemand hier meer over vertellen?

Weet iemand iets over de combinatie met roaccutane/isotretinoine?

Toen ik vroeger uitging nam ik dit om de zondagdip tegen te gaan.
Ik nam dit voor en na ik uitging en nog paar dagen achteraf.
was nadien minder zwaar en was sneller hersteld.
 
Cool, klinkt ok dan. Als ik het morgen niet vergeet te halen zal ik laten weten of ik er wat van merk. :)
 
Belachelijk duur in nederland. Bestel het bij iberb.com van nowfoods ofzo, betrouwbare site en binnen een paar weken in de bus. Ik vind het zelfs in amerika nog best duur. Aanbevolen dosis is 100 - 300 mg per dag ofzo, tel uit je winst.

http://www.iherb.com/Now-Foods-5-HTP-100-mg-120-Vcaps/306?at=0

Zijn vast ook zat betere sites die het verkopen.
 
Thanks, dat is erg handig voor de lange termijn. :)
 
Ik had deze (erg goedkoop) en ja goede ervaring mee. Voor mij werkt het voor slaap en stemming. Maar stemming niet in de zin van je extra happy voelen. Ik was behoorlijk depri toen en met 5htp voelde ik me iets beter. Als ik het vergelijk met st Janskruid dan kies ik voor 5htp. Let op teveel kan een seratonine overdosis geven. Feitelijk is het een stap verder richting seratonine als ik het met melatonine vergelijk. Melatonine kan nog een B vit. worden (welke ben ik vergeten dacht B6) 5htp kan dit niet meer.
 
De tuinen is te duur man.
 
Belachelijk duur in nederland. Bestel het bij iberb.com van nowfoods ofzo, betrouwbare site en binnen een paar weken in de bus. Ik vind het zelfs in amerika nog best duur. Aanbevolen dosis is 100 - 300 mg per dag ofzo, tel uit je winst.

http://www.iherb.com/Now-Foods-5-HTP-100-mg-120-Vcaps/306?at=0

Zijn vast ook zat betere sites die het verkopen.

Als de douane erachter komt dan ben je je potje kwijt met een waarschuwing, ik heb het meegemaakt.
Het schijnt onder medicijnen wet te vallen, terwijl het in Nederland vrij te verkrijgen is.:rolleyes:

In de plaats van de tuinen, kan je hem tegenwoordig ook bij B&F halen:

http://www.bodyenfitshop.nl/Zoeken/Product/htp ;)
 
Als de douane erachter komt dan ben je je potje kwijt met een waarschuwing, ik heb het meegemaakt.

UK of VS? Ik heb nog nooit een probleem gehad uit de UK en lees op fora eigenlijk alleen dit soort dingen bij VS import.
 
haha heb ik nog nooit mee gemaakt niet best
 
US bij mij bodybuilding.com
 
Ik gebruik het in combinatie met blue leds tegen winterdepressie. Werkt aardig.
 
Ik heb nu sinds vrijdag 100mg, 200mg, en 300mg geprobeert maar ik weet niet of het echt wat voor me doet. Misschien geeft het wel een beetje rust, maar ik dacht zelf met serotonine meer aan motivatie of vrolijkheid of zin om sociaal te doen.

Ik kan me wel voorstellen dat het meer scheelt als je flink uit geweest bent, of als supplementatie bij andere middelen, om inderdaad dat dieptepunt te verminderen. Ik bewaar wel een beetje voor zo'n situatie.

Ik zal van de week wel om de dag proberen, kijken of het verschil dan duidelijker wordt en kijken wat het met de kantoor-bs doet. :)
 
Als de douane erachter komt dan ben je je potje kwijt met een waarschuwing, ik heb het meegemaakt.
Het schijnt onder medicijnen wet te vallen, terwijl het in Nederland vrij te verkrijgen is.:rolleyes:

In de plaats van de tuinen, kan je hem tegenwoordig ook bij B&F halen:

http://www.bodyenfitshop.nl/Zoeken/Product/htp ;)

Gaat het hier om 100 mg caps? Anders is deze prijs relatief goed te doen. Zelfde als in de usa alleen dan natuurlijk de wisselkoers. Maarja na aftrek verzendskosten zit je op zich nog goed.

Verder heb ik nooit problemen ondervonden met de import.
 
Kan me iemand het verschil uitleggen tussen de 2 onderstaande 5-htp producten?

http://nrgboost.nl/ingredienten-1/5-htp.html

Ik kocht eerst altijd die van Smartchoice, omdat er jaren geleden nog niet zo heel veel online verkocht werd. Nu zie ik dat ze ook de Primaforce variant hebben, die iets duurder is maar dat er wel beduidend meer capsules in het potje zitten!

5HTP is 5HTP toch?
 
Back
Naar boven