AndroidHealthClinic

5 Manieren om je Front Squat Techniek te Verbeteren

paddos

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Wat ook kan helpen is in het begin van het concentrische gedeelte je heupen naar voor te duwen. Veel mensen gaan naar voren leunen als het zwaarder wordt. + rechtere romp is meer quads.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ook kan helpen is in het begin van het concentrische gedeelte je heupen naar voor te duwen. Veel mensen gaan naar voren leunen als het zwaarder wordt. + rechtere romp is meer quads.

Black Rush,

Inderdaad goede tip. Dit komt volgende week uitgebreid aan bod in deel 2.

thnx

ben sinds vorige week ook aan de f sq bezig

Ja, zo is het makkelijk. Een half artikel schrijven en dan het forum voor de rest laten zorgen. :p

j/k

goed artikel, erg interessant.

haha, 't is eigenlijk al geschreven. kwestie spanning erin te houden ;)

Bedankt TheRipper.

Sephirothsnake => succes met de Front Squat!

Heb je toevallig meer info over piriformis? Vooral dan de tennisbaltechniek, ken die echt nergens vinden. Niet echt krachtsport gerichte vraag maar ik denk miss weet jij het :D

VIndt de frontaquat een super oefening.
Door deze oefening zwaar te trainen kan ik nu meer gewicht aan op de gewone squat.

Heb je toevallig meer info over piriformis? Vooral dan de tennisbaltechniek, ken die echt nergens vinden. Niet echt krachtsport gerichte vraag maar ik denk miss weet jij het :D

Tennisbaltechniek bedoel je ala foam rolling?

HITMAN => heeft idd een zeer goede carry over naar back squat.

met behind clavicle bedoel je dan zeg maar richting het lichaam bar-clavicle-nek?

met behind clavicle bedoel je dan zeg maar richting het lichaam bar-clavicle-nek?

Behind clavicel is tegen je throat, bar tss clavicels & hals.

Als ellebogen goed hoog worden gehouden, zal bar meer op je shouders liggen, dus is geen probleem in praktijk.

het is clavicula's (Nederlands potjes latijn)
of clavicles (Engels)

:mier:

reden dat ik het vraag is omdat het me beter lijkt om de bar uit de buurt van je strot te houden, al aantal filmpjes gezien van gasten die een blackout kregen bij een verkeerd gerackte clean en dat is niet geen fijn gezicht. Hij ligt bij mij meer op de schouders, nog voor clavicles en hals. En zoals je zegt, als je ellebogen hoog genoeg zijn blijft die liggen waar die ligt.

reden dat ik het vraag is omdat het me beter lijkt om de bar uit de buurt van je strot te houden, al aantal filmpjes gezien van gasten die een blackout kregen bij een verkeerd gerackte clean en dat is niet geen fijn gezicht. Hij ligt bij mij meer op de schouders, nog voor clavicles en hals. En zoals je zegt, als je ellebogen hoog genoeg zijn blijft die liggen waar die ligt.

Na een clean moet je inderdaad oppassen dat hij er niet tegenaan slaat, al heb ik het nog nooit gehad en het lijkt me vrij lastig om die fout te maken, zeker als je de techniek goed kent.

Maar normaal gesproken pak ik front squats uit het rek, zonder clean, omdat ik front squatten gekruiste armen iets prettiger vind.

Edit: goede artikels die je schrijft, Mehdi!

Ik weet niet wat je ervaring is met de Front Squat. Maar zoals bij alle oefeningen, duurt het even voor je de groove vindt.

Bij mij licht de bar achter de clavicels, tegen mijn strot. Heb er geen last van.

Als je zwaar gaat op de Front Squat, wordt het probleem om je torso recht te houden. Torso niet recht, ellebogen zakken, hoe lager bar ligt, hoe gemakkelijker hij er af rolt. Vandaar zo hoog mogelijk, tegen strot.

Btw, ze leren je ook je hoofd achteruit te houden.

Na een clean moet je inderdaad oppassen dat hij er niet tegenaan slaat, al heb ik het nog nooit gehad en het lijkt me vrij lastig om die fout te maken, zeker als je de techniek goed kent.

Maar normaal gesproken pak ik front squats uit het rek, zonder clean, omdat ik front squatten gekruiste armen iets prettiger vind.

Edit: goede artikels die je schrijft, Mehdi!

Heb het ook nooit gehad tegen strot.

Wel tegen borst/testikels.

It will take you some time to find the groove. Persist. The more you Front Squat, the easier it will become.

idd, de aanhouder wint.......kan ik nog wat van leren idd!
:o

Terug
Naar boven