AndroidHealthClinic

50mm schijf op 30mm bar?

Bezoekers in dit topic

Nog maar een keer
sorry over het hoofd gezien. 1 euro per kg maar ik probeer er nog wat vanaf te lullen. Vind ik wel goedkoop voor gietijzeren schijven. Het is een stuk duurder als je ze nieuw besteld idd, maar ja als zo'n dop erin krijgen ook geld kost of veel tijd en moeite kost dan is nieuw wellicht een beter idee. Toen ik dit topic opende had ik in ieder geval gehoopt op een "Ja dat heet zus en je kan het hier bestellen voor zoveel euro"
 
Koop gewoon een olympische barbell. Dan kun je met de 50mm schijven vooruit.

Laatst via dit forum 170kg gietijzeren schijven + barbell en ez bar opgehaald voor 200 euro.
Ik heb ernstig ruimte tekort dus een olympische barbell gaat het sowieso niet worden. Ik moet een barbell hebben van max 170cm en ja aangezien de meeste trainingsmaterialen die ik al heb 30mm zijn wil ik het graag zo houden. Alleen zijn gewichten een stuk duurder geworden sinds de laatste keer dat ik ernaar zocht een paar jaar terug. Het is tegenwoordig ruim 1,50€ per kilo
 
Ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt? Ik weet namelijk wel hoe marktplaats en google werkt en de topictitel luidt niet: "help mij hier 30mm schrijven vinden"

Verder is 1,25 meer dan 1.00 dus ja, vandaar mijn vraag of er ergens zo'n simpele rubberen dop te vinden is ;) Als dat niet het geval is dan wordt het misschien tijd voor alternatieven zoals idd duurdere gewichten zonder adapters.
 
:windup:

Hoveel kg aan schijven wil je kopen dat 25 cent per kg je de nek gaat kosten en hoe duur mag jouw bedachte oplossing van ringen dan kosten?

@reltopic ?
 
Ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt? Ik weet namelijk wel hoe marktplaats en google werkt en de topictitel luidt niet: "help mij hier 30mm schrijven vinden"

Verder is 1,25 meer dan 1.00 dus ja, vandaar mijn vraag of er ergens zo'n simpele rubberen dop te vinden is ;) Als dat niet het geval is dan wordt het misschien tijd voor alternatieven zoals idd duurdere gewichten zonder adapters.

Om antwoord te geven op je vraag, alles met een grotere boring dan 30mm past op een 30mm barbell
 
:windup:

Hoveel kg aan schijven wil je kopen dat 25 cent per kg je de nek gaat kosten en hoe duur mag jouw bedachte oplossing van ringen dan kosten?

@reltopic ?
Een kunststof of rubberen dopje zou misschien een euro moeten kosten, het probleem is dus dat dit blijkbaar niet bestaat.

Om antwoord te geven op je rekenvraag: Als ik voor 1 euro per kg kan krijgen, dan moet je dus voor minimaal 4kg aan gewichten halen wil je goedkoper uit zijn dan 1.25 per kilo. Iets wat je wel zou moeten redden. En hoe meer kilogrammen des te goedkoper dat het wordt.
Om antwoord te geven op je vraag, alles met een grotere boring dan 30mm past op een 30mm barbell
Dat is nogal wiedes. Echter wiebelt het wel een beetje.
 
Om hoeveel euro zijn we nu bizar moeilijk aan het doen?
 
Om hoeveel euro zijn we nu bizar moeilijk aan het doen?
Als die doppen niet bestaan dan is het hoogstwaarschijnlijk niet de moeite waard nee ;)

Mijn idee was dit:

HTB16TzhXI_vK1Rjy0Foq6xIxVXaP.jpg


en dan 3.0 i.pv. 2.5. Een keertje doormidden snijden en in die 50mm gewichten lijmen en klaar.

Maar goed het bestaat niet en daardoor zal het waarschijnlijk meer tijd/moeite kosten dan gewoon 3.0mm halterschijven bestellen
 
Lijkt me indd makkelijker.

Als je met 30mm spullen traint praten we ook niet over honderden kilo's. waarschijnlijk kosten de spullen om het werk te doen meer geld dan gewoon plates lol.
 
Dit bestaat niet omdat er geen vraag naar is én omdat het technisch erg lastig te realiseren is.

Olympische halterschijven hebben verschillende maten openingen dus er zou geen universele oplossing bestaan. De opening kan 50,4 mm in diameter zijn maar ook 50,6 mm of zelfs 51 mm. Dat sluit dus nooit perfect aan. Maar zelfs al zou het je lukken om iets in de opening van de halterschijf te plakken dan zal dit waarschijnlijk binnen de kortste keren losraken. Ik zie dit theoretisch alleen werken bij rubberen halterschijven die sowieso al een metalen binnenring hebben, daar zou je dan een kleinere metalen ring in kunnen zetten. Maar met gietijzeren halterschijven (die hebben meestal onregelmatige openingen) gaat dat sowieso niet makkelijk lukken.

En die blauwe rubberen ringen die je erin wil plakken zouden ontzettend veel wrijving geven, dan krijg je de halterschijf niet eens meer op je halterstang geschoven ;)

Het is inderdaad veel handiger om een 50 mm adapter op de 30 mm halterstang te plaatsen.
 
Lijmen in je schijven, veel succes. :lol:
Ga een andere hobby zoeken wanneer de sport je te duur is of ga lekker naar een goedkope gym.
 
Ik heb al mijn tweedehands 50mm schijven €1/kg of minder betaald.
Ik zou een 50mm barbell halen en 30mm houden voor dumbbells. Eens je met een oly bar hebt getraind wil je niet meer terug.
 
Ik heb al mijn tweedehands 50mm schijven €1/kg of minder betaald.
Ik zou een 50mm barbell halen en 30mm houden voor dumbbells. Eens je met een oly bar hebt getraind wil je niet meer terug.
ik zou niks liever willen dan een 220cm 50mm olympische stang echter heb ik ruimtegebrek vandaar dat ik waarschijnlijk een 30mm 170cm stang moet hebben
 
ik zou niks liever willen dan een 220cm 50mm olympische stang echter heb ik ruimtegebrek vandaar dat ik waarschijnlijk een 30mm 170cm stang moet hebben
50mm kun je ook in kortere maten verkrijgen :)
Ik heb ook eentje liggen van 160cm (of 140cm, weet ik niet meer zeker).
 
Als je van je af trekt lijkt alles groter. Dat principe kan je doortrekken tot jouw vraagstelling
 
Back
Naar boven