AndroidHealthClinic

50mm schijf op 30mm bar?

Bezoekers in dit topic

catamox

Cool Novice
Lid geworden
15 feb 2019
Berichten
140
Waardering
8
Lengte
1m96
Massa
100kg
Ik heb 30mm bars en nu kan ik goedkoop ergens wat 50mm schijven halen, alleen zijn er ook adapters die je op de schijf plaatst zodat ze op de bar passen? Ik kom namelijk alleen maar adapters tegen die je op de bar plaatst zodat daar grotere schijven op passen. Maar aangezien het merendeel van m'n materiaal 30mm is wil ik dat graag zo houden.
 
Dat denk ik niet.
 
Dat denk ik niet.
Nee? Het lijkt me stug dat ik de eerste ben die zoiets nodig heeft.

Alleen als ik naar adapters google kom ik dus van die dildo's tegen die je op je 30mm bar schuift, maar ik zoek dus een soort van ring of zo die je op je schijfen kan plaatsen zodat het gat kleiner wordt.
 
Koop zo’n dildo en snijd er ringen van.

Of zoek gewoon goedkope tweedehands 30mm schijven.
 
Koop zo’n dildo en snijd er ringen van.

Of zoek gewoon goedkope tweedehands 30mm schijven.

Zonde van de dildo.

Ik zoals jij zegt ipv die goedkope 50 mm schijven die hij kan ophalen ook kiezen voor 2e hands 30 mm schijven.

Ik heb nu beiden omdat ik ben begonnen met 30 mm en ik nadien een legpres toestel had gekocht en deze was 50 mm.
 
Zonde van de dildo.

Ik zoals jij zegt ipv die goedkope 50 mm schijven die hij kan ophalen ook kiezen voor 2e hands 30 mm schijven.

Ik heb nu beiden omdat ik ben begonnen met 30 mm en ik nadien een legpres toestel had gekocht en deze was 50 mm.
2e hands 30mm schijven zijn nogal moeilijk te vinden, zeker als je gietijzer wilt voor een prijs die beter is dan nieuw in vele winkels. Ik kwam toevallig goedkope gietijzeren 50mm schijven tegen dus vandaar dat ik dacht misschien als je een soort van kunststof dop hebt met gat die je op die gewichten plaatst dat ze dan beter op je 30mm stang passen. Maar misschien past een 50mm schijf ook wel zonder adapter op een 30mm stang, het zal misschien wel wat wiebelen.
 
2e hands 30mm schijven zijn nogal moeilijk te vinden, zeker als je gietijzer wilt voor een prijs die beter is dan nieuw in vele winkels. Ik kwam toevallig goedkope gietijzeren 50mm schijven tegen dus vandaar dat ik dacht misschien als je een soort van kunststof dop hebt met gat die je op die gewichten plaatst dat ze dan beter op je 30mm stang passen. Maar misschien past een 50mm schijf ook wel zonder adapter op een 30mm stang, het zal misschien wel wat wiebelen.

Dat zou ik toch niet doen. Dan ben je aan het kloten gewoon omdat je 50 mm schijven aan een goede prijs kunt krijgen.

Op een lat pulley gaat het wel met 50 mm schijven. Maar om te squaten,curlen,benchen e.d. zou ik het niet willen.
 
Dat zou ik toch niet doen. Dan ben je aan het kloten gewoon omdat je 50 mm schijven aan een goede prijs kunt krijgen.

Op een lat pulley gaat het wel met 50 mm schijven. Maar om te squaten,curlen,benchen e.d. zou ik het niet willen.
Daarom moet ik dus gewoon een stuk rubber hebben of zo of iets uit een 3dprinter. Zoiets moet toch haast wel bestaan, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Of zijn 30mm en 50mm maten alleen binnen Nederland normaal?
 
Daarom moet ik dus gewoon een stuk rubber hebben of zo of iets uit een 3dprinter. Zoiets moet toch haast wel bestaan, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Of zijn 30mm en 50mm maten alleen binnen Nederland normaal?

Dan ga je het toch nog zelf moeten laten printen. Ben het nog nooit tegen gekomen.

Ik denk dat jij de enige bent met dit probleem. Andere mensen hebben oftewel 30 mm of 50 of allebei of ze gebruiken adapters om over de baar te schuiven. Wat jij zoekt bestaat volgens mij niet.
 
Dan ga je het toch nog zelf moeten laten printen. Ben het nog nooit tegen gekomen.

Ik denk dat jij de enige bent met dit probleem. Andere mensen hebben oftewel 30 mm of 50 of allebei of ze gebruiken adapters om over de baar te schuiven. Wat jij zoekt bestaat volgens mij niet.

Volgens mij heb ik een gat in de markt ontdekt. Jullie gaan er niet vandoor met mijn idee toch?
 
Hoeveel kosten die 50mm schijven dan per kg?
 
Waarom wil je überhaupt een adapter op al je schijven hebben? Dan heb je weet ik hoeveel van die dingen nodig en ze zullen nooit goed stabiel blijven zitten omdat schijven relatief dun zijn en ook allemaal een andere dikte kunnen hebben.
Een sleeve om je bar is veel eenvoudiger en een stuk stabieler.
 
Koop gewoon een olympische barbell. Dan kun je met de 50mm schijven vooruit.

Laatst via dit forum 170kg gietijzeren schijven + barbell en ez bar opgehaald voor 200 euro.
 
Waarom wil je überhaupt een adapter op al je schijven hebben? Dan heb je weet ik hoeveel van die dingen nodig en ze zullen nooit goed stabiel blijven zitten omdat schijven relatief dun zijn en ook allemaal een andere dikte kunnen hebben.
Een sleeve om je bar is veel eenvoudiger en een stuk stabieler.

Ik denk omdat hij zn 30 mm schijven wil kunnen gebruiken samen met zn 50 mm.

Als hij een adapter erop zet op de baar dan kan hij 30 mm er niet bij op hangen.
 
Ja precies zo'n ding gewoon doorzagen en erin lijmen

oa8_hero_1500.jpg
 
Wil ik ook wel eens weten. Al dat gedoe voor een paar euros uit te sparen.
"Al dat gedoe" valt op zich ook wel mee, tenminste niet als er gewoon zo'n doppie ergens voor een euro te bestellen is. Maar als het niet bestaat dan is het inderdaad wel een hoop gedoe ja
 
Back
Naar boven